Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Diğer Online Oyunlar > World Of Warcraft [WOW]

World Of Warcraft [WOW] World Of Warcraft [WOW] hakkındaki yazılar bu köşemizdedir.


WoW Hakkında Bilinmeyenler

World Of Warcraft [WOW]


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 16 Kasım 2013   #1
Banned
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 14 Ekim 2012
Mesajlar: 2.660
Konular: 834
Rep Puanı: 47867
Rep Gücü: 0
Rep Derecesi : Aliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond reputeAliaena has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 172
Ettiği Teşekkürler: 107
Standart WoW Hakkında Bilinmeyenler

Alıntıdır !

Öteki konuda sorun oldu, bu konudan tekrar yazıyorum.

# Orjinal WoW Alpha boyunca, Scholomance outdoor elite bölgesi olarak tahmin ediliyordu (büyük ihtimalle şu an Sorrow Hill`in olduğu bölge), fakat oyun geliştiricileri bölgeyi o kadar büyük ve güzel yaptılar ki burayı instance haline getirme kararı aldılar.

# Başlangıçta shield (kalkan) ve buckler (küçük kalkan, siper) vardı. Roguelar ve Hunterlar buckler kullanabiliyorlardı, fakat sonradan buckler oyundan kaldırıldı, Rogue ve Hunterlar artık kalkan kullanamıyorlar. Oyunda hala buckler isimli itemler
bulanmakla beraber bunlar "shield" (kalkan) olarak sınıflandırılmışlardır.

# Survival Hunter'ın Melee spec idi ve level 60 da 100 damage`den daha az hasar veren "Lacerate" adlı bir spell`e sahipdiler.

# Priest'ın Discipline ağacı melee olarak düşünülmüştü, bu da Inner Fire'ın attack power verme sebebiydi.

# Vanilla betada Dwarflar Mage olabiliyordu.

# Hunterlar focus kullanıyordu ve öylece dururken focus üretiyorlardı. Bu hunterları dengesiz şekilde güçlü yapıyordu, bu yüzden hunterlara mana sistemi verildi.

# Birçok sınıf statlarını "ham rakam" olarak arttıran talentlere sahipti (Örneğin 20/40/60/80/100 spell hasarı (Yüzde değil sadece 100 spell hasar)), ayrıca bu hasar gear ve levele göre ölçeklenmiyordu.

# Vanillanın erken zamanlarında Spell Damage neredeyse yoktu. 30 Spell damage den az spell damage`e sahip Mage görmek çok garip birşey değildi.

# Başlangıç bölgelerinde aynı statlara sahip backlerin çok olma sebebi pelerinlerin armor tipine göre ayrılıyor olmalarıydı (leather/plate/mail gibi).

# STV'nin batı kıyısında 2 büyük ada vardı, bunlar oyundan kaldırıldı. Hatta düzeltilene kadar bu adaların olduğu yere waterwalking ve swim speed potion ile ulaşabilir, harita adının Isle of Doctor Lapidis ve Gillijim's Isle'ye dönüştüğünü görebilirdiniz.

# Elwynn Forest, Stormwind ve Westfall Blizzard'ın 2001 öncesi tasarladığı ilk alanlardı. Bu da diğer başlangıç bölgelerinden daha kötü olma sebebidir.

# Azshara'da Cata öncesi pek fazla quest olmamasının sebebi, Blizzard'ın buranın plan ve görüntüsünü iğrenç yapıp bunu çok geç farketmesiydi. İnsanların buradan nefret edeciğini düşündüler ve daha sonra bir expansion için öylece bıraktılar.

# Orjinal tasarımda (Alphadan da önce) Alliance ve Horde 100er adet queste sahipti.

# Oyun yayınlandığında Silithus'da quest ve önemli birşey yok idi ve bunlar daha sonra patch ile eklendi.

# 50 levelden sonra pek fazla quest yoktu ve oyuncular 50 levelden sonra level alabilmek için mob farmlamak zorunda kaldıkları hakkında şikayetlere başlayınca oyuna sonradan questler eklendi.

# Blackrock Spire, Stratholme ve Scholomance 15 kişilik raidler olarak ayarlanmıştı ve 15 kişi ile birlikte zordu, sonradan bunlar 5 kişilik hale getirildi (UBRS hariç, orası 10 mandi).

# TBC yayınlanmadan önce Deadmines portalına doğru blink atabilir, slow fall ile bitmemiş bir tünele girip oradan da Hellfire Peninsula'nın tasarı halini görebilirdiniz. Video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Emerald Dream'ın Vanilla dahilinde bölge/raid/content olarak yayınlanması düşünülüyordu. Fakat bu düşünceyi mahvettiler. Fakat Emerald Dream bölgeleri oyun dosyaları içinde hala duruyor ve resmi serverlarda ulaşılabilir değil.

# T2 setleri Molten Core'dan düşüyordu ve şekilleri daha değişikdi.

# Epic Mountlar oyun yayınlandığında sadece normal mountların renginin değişik armorsuz haliydi. Bunlar silindi ve yerine armorlu epic mountlar eklendi.

# Taurenlerin mountları yoktu. Plainsrunning adlı hızlı koşmalarını sağlayacak özellikleri vardı.

# Ironforge açık ara farkla oyunun en büyük şehriydi, çünkü 2 katlı idi ve diğer katı bugünkünden büyüktü. The Great Forge oyunda görülebilir haldeydi. Video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Gnomeregan diğerleri gibi bir şehir olarak tasarlanmıştı ve Ironforge'dan buraya bir asansör var olacaktı. Fakat bu düşünce ırklar arası dengesizlik yaratacağından burası instance'a çevrildi.

# Undercity`de yön bulmak daha zordu bu yüzden ikinci kat silinmişti. (Cata ile tekrar geldi fakat önemli birşey yok.)

# Human ve Orc Blizzard'ın ilk tasarladığı ırklardı.

# Human kadınları ve Orc erkekleri daha değişik modellemelere sahipdi.

# Alphadaki dişi troll tasarımlarını görseniz korkardınız.

# Goldshire çok daha büyüktü ve gerçek bir köye benziyordu. Fakat Blizzard sonradan diğer başlangıç bölge ve merkezlerini bu denli büyük yapamayacağını düşündü ve Goldshire'daki birçok yapıyı sildi. Bölge büyüklüğünü diğer bölgeler için uygulanabilir hale düşürdü.

# Tüm grafik özellikleri oyunun yayınlanmasından itibaren arttırıldı fakat alphada grafikler daha gerçekçi görünüyordu (kalitesi ise şu anki halinden düşüktü) ve gerçekçiliği düşürdüler.

# Naxxramas Cata gelene kadar fiziksel olarak hala Eastern Plaguelands'deydi. Ne girebilir ne de görebilirdiniz (görünmezdi). Eğer karakterinizi WOTLK yayınlanmadan önce Naxxramas'ta logout ettiyseniz, oyuna Eastern PlagueLands'de Naxx kapısında Northend portalları yanında oyuna girebilirdiniz. Video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Undead'ler Alliance ile iletişim kurabiliyorlardı.

# Undead'ler gerçekten Undead`di (şu an Humanoid olarak sınıflandırılıyorlar), bu yüzden üzerlerinde Exorcism kullanılabiliyordu. (Exorcism sadece undead ve demonlarda kullanılıyordu).

# Will of the Forsaken sizi Sleep, Polymorph and Fear'e karşı immune olmanızı sağlayan pasif bir buffdı. Uzun sürmeden değiştirildi.

# Backler betaya kadar görülebilir değildi, oyuncuların isteğiyle düzeltildi.

# CC efektleri PvP`de de PvE`deki kadar uzun süreliydi, bir mage veya rogue sizi 1 dakika veya daha fazla CC yapabilirdi.

# Mageler erken zamanlarda Invisibility özelliğine sahiptiler ve invisible iken Pyroblast atabiliyorlardı. Diğer oyuncuların geniş çaplı protestoları sonucu kaldırıldı.

# Neutral şehirlerde guardlar yoktu, bunun yerine katliam festivalleri vardı.

# Maraudon Content patchi ile eklendi.

# Warrior Charge özelliği sizi hızla düşmanınıza göndermek yerine düşmanınıza teleport ediyordu.

# Wand'lar auto-shoot yapamıyordu, her vurmak istediğinizde clicklemeniz gerekmekteydi.

# Spell sınıfları eski weapon skill tarzı skill sistemine sahiptiler. "Your skill in Fire has increased to 93"

# Koskaca Barrens'de bir adet mezarlık ve flight point vardı.

# Warlock'ların Banish özelliğinin yarım saat CD'si vardı.

# Rogue'lar ve Druid'ler "Feign Death" özelliğine sahiptiler, fakat bu daha sonra Hunter'a transfer edildi.

# Mage'ler, Rogue'ların Pick Lock özelliğine benzer bir özelliğe sahiptiler ve adı "Khadgar's Unlocking"di.

# Yüksek level Enchanter trainer`ının tek adresi Uldamandı.

# Her büyük şehrin kendine özel Auction House'u vardı, bu yüzden Darnassus AH'si bi işe yaramıyordu.

# Oyun dosyalarında Azshara Crater adlı rafa kaldırılmış ve oyuna hiç eklenmemiş bir battleground bulunmakta.

# Scarlet Monastery'nin tüm kanatları tek bir instance`di, fakat çok büyük olduğu için 4'e bölündü.

# The Black Morass (bossları ve mobları olmadan) 2004 yılından beri oyun dosyaları içinde.

# Hellfire Peninsula 54-60 level bölgesi olacağı sanılıyordu.

# Araj the Summoner, Western Plaguelands'deki elitelerin bulunduğu zor bir bölgeydi (MC gearlı oyuncular zorluk çekiyorlardı). Araj the Summoner 20 ve üzeri kişi için tasarlanmıştı. Ve bölgenin etrafı yıkık duvarlar ile çevirliydi, sonradan silindi.

# Programmer Isle ve Designer Isle oyun dosyaları içindedir fakat ulaşılamaz.

# Oyuncu Evleri kısa bir süre test edildi ve rafa kaldırıldı. Şöyle bir şey idi;




# Eğer Orjinal WoW sinematiğine bakarsanız Silithus'un yarısının olmadığını görürsünüz. Çünkü o vakitte yarısı gerçekten yoktu.

# Hani gerçekçi grafik demiştik ya, buyrun;




# Orjinal Hellfire Peninsula aynı WarCraft III`deki H.F.P.`yi
andırıyordu. Çok eski bir resmi;




# Blizzard Emerald Dream çok güzel olacak dediğinde kesinlikle haksız değildi. Video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Oyundaki ilk Legendary item Barron Geddon'dan düşen
bir kolyeydi( [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Talisman_of_Binding_Shard). Oyundan kaldırıldı fakat kaldırılmadan evvel buna sahip olmayı başarabilen kişileri bu itemi saklama şansı verildi.

# Hunter Betada son takdim edilen sınıftı.

# Paladin'in Judgement'i cast süresine sahipti.

# Shaman'ın Enhancement ağacı birkaç tanking talent/spell'ine sahipti, gerçi kimi trash harici birşey tanklayabildikleri de söylenemezdi.

# Warlock'lar insanları uçurumlara summonlayabilir, Mage ve diğer sınıflar insanları su altında CC yaparak onları boğarak öldürebilirlerdi.

# Warrior'un Recklessness'i düşmanın armorunu 0'a düşürmek için kullanılıyordu.

# Oyun yayınlandığında hiç PvP contenti yoktu. (Battlegroundlar ve Honor sistemi)

# Flight master'lar saldırıldığında mob summonlamadığından yaşarken bulmak zordu.

# Birçok insan bilmez ama WoW'da tıkla ve git seçeneği vardır. Rpd oyunlarındaki gibi yere tıklayıp karakterinizin yürümesini sağlayabilirsiniz.

# Paladin'lerin Seal of Fury, Seal of the Crusader, Seal of Sacrifice, Seal of Wrath gibi zibilyon tane seal'i silindi. Ayrıca betada Crusader Strike ve Holy Strike isimli abilityleri vardı.

# Warlock'un Felsteed'inin adı "Nightmare"di.

# Kick ve diğer Interrupt abilityleri %75 hit şansına sahipti.

# Mage'lerin Arcane Explosion'i instant yapabilmek için Arcane ağacında 5 talent puanı harcamak zorundaydılar. Evocation ise talentdi.

# Shaman'lar Magma Blast ve Lightning Shock adlı abilitylere sahiptiler.

# Vanilladan itibaren "Hybrid Class"ın anlamı tam olarak "Hybrid Class"di. Paladin'ler, Druid'ler, Shaman'lar gearlarında tüm statlara sahiptiler ve nedendir bilinmez Rogue, Warrior ve bazı classlar gearlarında spirit ve bazı gereksiz statlara sahiptiler.

# Windfury Weapon procları birbirinden proclayabiliyordu. Teorik olarak Shaman'ların bir raid boss'una tek atabilme ihtimalleri vardı.

# Paladin'in Reckoning talenti sonsuza stacklenebiliyordu, hatta Lord Kazzak'a one shot atmak için kullanılıyordu. Bu olaydan 24 saat sonra hotfix ile düzeltildi. Video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Mage'ler ve Priest'ler "Sleep" adlı bir spell'e sahiptiler.

# Eviscerate ölçeklenmemiş ham/temel hasara sahipti, bu yüzden çıplak bir rogue full T3'lü rogue ile aynı Eviscerate hasarı vurabiliyordu.

# En iyi level 60 Warrior dps itemi level 44 mail eldivendi (Edgemaster's Handguards), çünkü weapon skill bonusuna sahipti.

# Rogue ve Warrior'un mace specialization'ı insanları rastgele stunlamak için kullanılıyordu. WotLK ile birlikte ARP'ye çevrildi (armor reduction).

# Mortal strike %200 silah hasarı vuruyordu, ayrıca %50 healing debuff`ı veriyordu. Fakat neredeyse gereksizdi, çünkü cloth giyenler 1-2 vuruşta ölüyorlardı.

# Düşman oyuncuların üzerindeki debuffları görme ihtimaliniz yoktu, fakat Mage'ler "Detect Magic" adlı bir yeteneğe sahiptiler.

# Deathwish ve Enrage korkunç bir dps artışına sebebiyet verecek şekilde stackleniyordu (Enrage %40`dı).

# Wildhammer clan ve Raventusk trolleri ile rep kazanmanın yolu vardı, fakat hiçbir ödülü bulunmadığından oyundan kaldırıldı.

# Boss'ların sadece 8 debuff slotu vardı ve bazen Warrior`lar Deep Wounds talentine puan verdiklerinden raidden atılabiliyorlardı.

# Hunter ve Warlock petleri hiçbir stat ile ölçeklenmiyordu.

# Çoğu oyuncu Vanilla`daki en kötü quest`in "Deep Ocean, Vast Sea..." olduğunu düşünürdü, çünkü nefes süresi 60 saniyeydi ve murloclar duvarlardan geçerek üzeri`nize koşabiliyorlardı.

# Arcane resistance yoktu, fakat Holy resistance vardı. Günümüzde tam tersi.

# Bir resim, kendi kendini açıklıyor




# Hunter'ın Arcane Shot'ı Spell Damage ile ölçekleniyordu, Bu da Hunter T2.5 setinin neden Spell Damage bonusuna sahip olduğunu açıklıyor.

# Healing ve Spell Damage iki ayrı statdı. Holy Pala veya Holy Pri levellemek deveye hendek atlatmaktan daha zordu.

# Mage'in Arcane ağacı ve Priest'ın Discipline ağacı "Wand" ile yapılan hasarı arttırmak için 3 adet talente sahipti. 3.0 ile oyundan kaldırıldılar.

# Wound poison 5'e kadar stacklenebiliyordu (% 10/20/30/40/50 healing debuff'ı).

# Poison'ları dispellemek mantıklıcaydı çünkü poison yeme şansınız daha azdı.

# Hiçbir zaman doğrulanamamasına karşın dedikodulara göre Ironforge Havaalanı Gnome'ların başlangıç bölgesi olarak düşünülmüştü.

# Priest`ler ırksal spellere sahiptiler, fakat bunların bir kısmı priestlerın hepsine verildi ve bazılarıda oyundan kaldırıldı (Human-Desperate Prayer / Troll-Hex of Weakness / Undead-Devouring Plague).

# TBC'de bi süre boyunca Orc omuzlukları buglanmıştı (boyutu 2 kat küçülmüştü), daha da kötüsü Blizzard'ın bunu düzeltmesi 2-3 ay sürmüştü.

# Undead omuzlukları bugünkü halinden hafifçe büyüktü.

# Yakın zamanda, Ulduar Patch'inde, GM'in teki oyuncunun birine mail yollarken yanlışlıkla Martin Fury yolladı (bu item düzeltilmeden önceki halinde, use yaptığınızda etrafınızdaki tüm düşmanları tek seferde öldürüyordu). Sonra bu kişi bu t-shirti Malygos ve birkaç Ulduar bossunu öldürmek için kullandı. Daha sonra insanlar bu kişinin istatistiklerinden "Largest Hit deals"ı
farkedip olayı ayyuka çıkardılar. Bu ve birkaç kişi oyundan süresiz banlandı.

# Dişi Taurenler kapılardan veya küçük engellerden geçerken sürekli takılıyorlardı. Şu an hala takılmaktalar, fakat eskisi kadar değil.

# Taurenler MC giriş penceresine sığamıyorlardı.

# Ve MC hakkında bir diğer bilgi. Instance serverları full olduğu vakitlerde 40 kişi MC`ye girebilmek için MC giriş penceresinden içeri atlıyor fakat "Instance servers are full, try again later" alarak kaçınılmaz bir şekilde lavlara düşüp cayır cayır yanıyorlardı.

# Troll`lerin bir şakasında ( /silly emote edince söyledikleri
şakalar) "I kill two dwarves in da morning, I kill two dwarves at night, I kill two dwarves in the afternoon, and than I feel alrgiht. I kill two dwarves in time of peace and two in time of war, I kill two dwarves before I kill two dwarves, and then I kill two more." diyordu. Oyundan kaldırıldı, çünkü "ot" içiciliğinden referans alınan bir şakaydı.

# Karazhan'ın altında normal şartlarda ulaşamayacağınız bir mahzen bulunmakta. Blizzard burayı ne için yapmış bilinmez ama sonradan vazgeçtiler. İçeride kapılar, zincirlere asılmış insan bedenler, küçük odalar bulunmakta ve müzik olarak ise sadece kalp atışı duyulmakta.

# Alpha zamanında, tüm zindan portallarının yerini belirtmek için "Dark Portal" modeli kullanılırdı. Azshara'da su altında bir tane vardı ve burada bir zindan olucağı düşünülüyordu. Ya da sağa sola rastgele atılıyordu, kimbilir. Resim;




# Zindan kapılarındaki Meeting Stone'lar diğer parti/raid üyelerini summonlamak için değil, o zindan için sıra başvurusu yapmış kişileri görmek için kullanılırdı.

# Retaliation'ın animasyonu yoktu ve düşmanınızın üzerindeki buffları göremiyordunuz. Bu yüzden Warriorlar bunu Rogue'lara karşı kullanırdı ve rogue`ların çoğu bunu farkedemezdi.

# Vanilla'da bir patchden sonra bir bug oldu ve Warriorlar fazladan 1 talent puanı kazanmışlardı. 31/21/0 speci ile kısa bir süre ortalığı dağıttılar.

# Upper Blacrock Spire anahtarınız varsa kullanmanız için diğer insanlar size ödeme yaparlardı.

# The Unstoppable Force, düşmanınıza stun yerine knock back atıyordu.

# Hunter`ın teki Spell Damage kasıp (Mend Pet'in healini arttırmak için) Azuregos'u sololamıştı.

# Çabucak öldürülen oyuncuların kullandığı "Globaled" terimi aslında bugün yok (Globaled; bir Global Cooldown içerisinde öldürülmek). Vanillada Mageler gerçekten sizi "Globaled" edebilirlerdi, PoM/Pyro macrosunu ve çift Spell Hasar trinketini tek tuşa koyup kullanırlardı. Critlediğinden Raid gearlı Warrior bile "one shot" ile ölürlerdi.

# Warlocklar duellolarda insanları öldürebilirlerdi. (öldürmekten kasıt hakkaten öldürmek).

# "Old School Ride" diye bir achievement'in var olduğunu biliyor muydunuz? Bunu kazanabilmek için oyunun yayınlıdığı tarihten itibaren kısa bir süre oyunda bulunan epic mountlardan birine sahip olmanız (ki 1000g ücretleri vardı vanillada bu bir servetdi) lazım. Çok az kişi bu achievemente sahiptir.

# Warriorlar Charge/Intercept kullandıklarında sık sık grafiğin altına düşerek ölürlerdi.

# Duvarlarda zıplama bug'ı WSG de kullanıldığında bayrak taşıyıcısı diğer kişilerin ulaşamadığı bir yer kadar tırmanır ve bayrağı teslim etmeden öylece beklerdi. Eğer 2 bayrak taşıyıcısı da bunu yaparsa oyun bayrak taşıyıcılardan biri logout yapana kadar ya da disconnect olana kadar sürerdi ve bu saatler hatta günler alabilirdi.

# Intellect, weapon skill kazanım hızınızı arttırırdı.
" increases the speed you gain weapon skills. "

# Warlock'un Succubus petinin üzerinde daha az kıyafet vardı, fakat daha sonra biraz daha kıyafet eklendi.

# Druidler form değiştirdikleri andan itibaren birkaç saniye boyunca cast yapamazlardı. Bunun önüne geçebilmek için bir talent vardı.

# Shamanların two handed axe ve two handed mace kullanabildikleri bir talentleri vardı.

# Oyunda cast barlar yok iken Shamanlar ve Druidler "fake cast" amacıyla hearthstonelarını kullanır böylece heal atarlardı (aynı cast animasyonuna sahipler).

# Shattrath'da Paris Hilton'un yanında "Ricole Nichie" adlı bir npc var ve sadece Eye of Divinity'i equip etmiş priestlar tarafından görülebilir.

# Karşı tarafla (Alliance/Horde) çizgileri harf olarak kullanarak konuşabilirdiniz.

# Gurubashi Catacombs TBC de eklenilmesi düşünülen ilk arenaydı, fakat rafa kaldırıldı.

# Scholomance'den düşen mavi bir cloth item'ın üzerinde set bonus olarak armor ve nedeni hakkında bir bilgi yok.

# Azshara'daki Hippogryphlar normal moblardan daha yavaş hareket ederlerdi ve genellikle botlar tarafından 7/24 farmlanırlardı.

# Sap atınca roguelar görünmezlikten çıkıyordu ve sap attıktan sonra %90 ihtimalle görünmezlikte kalmayı sağlayan bir talent vardı. Eğer o %10luk ihtimal gerçekleşirse zindanlarda CC yaparken çok vahim durumlar oluyordu.

# TBC betada Netherstormda bir questin hediyesi fiziksel hasar yerine arcane hasar veren bir daggerdi. Bu hasar spell damage ile ölçekleniyordu, bu yüzden mageler bu dagger'ı kullandıklarında melee olarak sağlam hasar verebiliyorlardı.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

# Balance druidler Vanilla çıktığında tamamen gereksizlerdi. Vanillanın yarısına gelinmişken Moonkin form eklendi fakat hala "gereksiz" sıfatını korumayı başardı.

# Deeprun Tram'ın Stormwind ile Darnassus'u birleştireceği düşünülüyordu.

# Baron Rivendare'nin mountu %0.02 şansla düşüyordu ve bu mounta sahip kişilere inanılmaz şanslı kişiler olarak bakılıyordu (özellikle Alliance'da). Bugün %1 şansla düşmekte.

# Rogue`ların detect traps yetenekleri "Swirly Ball" animasyonuna sahipti. Bütün roguelar bu özelliğin animasyonunu çok seviyordu ve durmadan kullanıyorlardı. Blizzard bunu oyundan kaldırınca büyük protestolar oldu. Ve o patch gelmeden dakikalar önce kaydedilmiş trajik bir video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

# Undermine'ın (Goblin ana şehri -idi-) oyuna eklenmesi bekleniyordu. İşte düşünülen şehrin haritasının resmi;




# Oyundaki en nadir bulunan mount Fluorescent Green Mechanostrider'dır.

# Dun Morogh'da bir mağara vardı ve bu mağaraya girdiğinizde Silithus general chatini görebiliyordunuz.

# Rogueların Poison Brewing adlı bir meslekleri vardı, silah üzerindeki poison stackleri attack yaptıkça azalıyordu ve boss fightı sürece zehirlerini yeniden yeniden sürmek zorunda kalıyorlardı.

# Blizzard, Vanilla boyunca Shadowfang Keep'in en sevdikleri zindan olduğu ve üzerinde en çok zaman harcadıkları zindan olduğunu vurguladı.

# Orc ırksal yeteneği Blood Fury sadece melee attack power'ını %25 arttırıyordu ve Blood Fury sona erdiğinden attack powerınızın %25'ini 45 saniye boyunca kaybediyor ve healing'inizi %50 düşürüyordu. Orc warlock, orc resto/ele shamanlar için gayet gereksiz bir yetenekti.

# Bütün Polearmlar Spear olarak anılıyordu.

# Fight esnasında kıyafetlerinizi ve silahlarınızı değiştirebiliyordunuz, şu an sadece silahlarınızı değiştirebilirsiniz.

# Öldüğünüzde durability kaybetmiyordunuz, fakat fight esnasında kaybettiğiniz durability çok fazlaydı.

# Hunterlar 1 agility`den 2 attack power kazanıyorlardı.

# Hunterlar combatteyken trap atamazlardı. TBC de değişti ve 2 sn cast time ile yapabiliyorlardı.

# Hunter'ın survival talent ağacının isminin "Outdoormanship" olduğunu biliyor muydunuz?

# Paladinlerin Holy Wrath yeteneğinin ismi "Judgement"di.

# Duello da başlangıçlarındaki geri sayım yoktu.

# PvP trinketleri sınıflara özeldi, örnekleyecek olursak warriorlarınki sadece stundan çıkarırken warlockların ki root açıyordu.

# Healing spelleri 30 yard range`e sahipti ve her sınıfın range'i arttırmak için talentleri vardı.

# Barkskin, cast time'ınızın uzamasına fakat daha hızlı melee attack yapmanızı sağlıyordu.

# Enslave Demon, buff'ı dispellenebiliyordu, enslave edilmiş demon sahibine saldırabiliyordu.

# Druidlerin shapeshift'i Polymorph'u bozmuyordu.

# Channelled speller (Örnek; Arcane Missiles) interruptlanamıyordu.

# Oyun yayınlandığında gemiler ve zeplinler çok buglı ve sistemleri tam olarak oturmamıştı, bu yüzden sistemi oturtana kadar gemileri ve zeplinleri oyundan çıkardılar. Bunların yerine "Captain Placeholder" isimli NPC yi geçici olarak oyuna yerleştirdiler, bu npc oyuncuları ufak bir meblağ karşılığı teleport ediyordu. O kadar çok sevilmişti ki, oyundan kaldırıldığında birçok oyuncu yas tutmuştu.

# Thrown silahlarının limitli sayıda atış hakkı vardı, bittiğinde tamir ettirmeniz gerekiyordu. Bow/gun/crossbow'lar ok ve kurşun kullanıyordu, hunterların çantalarının büyük kısmı bunlara ayrılıyordu.

# TBC talentlerinin takdim edildiği Vanilla patch'inde ayrıca Horde Paladin ve Alliance Shaman gearlarını da takdim ettiler. Fakat o an oyunda Horde Paladin ve Alliance Shaman olmadığından bu gearlar o an itibariyle çöptü.

# Darnassus`daki Night Elf guardların tümü dişidir. Blood Elf guardların tümü erkektir.

# WotLK Çin'de Ağustos 2010 da yayınlanmıştır, yani Avrupa ve diğer bölgelerden 2 yıl sonra.

# Japonya'da Wow yok.

# Sylvanas'ın 3-4 tane değişik dublajcısının olduğunu biliyor muydunuz?

# Draenei oynanabilir bir ırk olarak TBC'nin yayınlanmasından 6-7 ay sonra sunuldu.

# Chris Metzen, Ragnaros/Nefarian/Thrall/Rexxar/Varian Wrynn/Deathbringer Saurfang/Algalon ve birçok karakterin dublajcısıdır.

# Azjol-Nerub şu anki ToC'un yerine raid olarak düşünülmüştü, fakat Blizzard burasının çok büyük olduğunu farkedince yaptıkları herşeyi Old Kingdom ve Azjol-Nerub'un içine koydular. Bir demeçte Blizzard'ın WotLK ile yaşadığı en büyük hayal kırıklığı bir Azjol-Nerub bölgesi yapamamak olduğunu belirttiler.

# En uzun zindan corpse run (cesedinize koşmak) Crossroads-Razorfen Downs arasıydı. Çünkü Barrens'de tek bir tane mezarlık var idi. En uzun -zindan harici- corpse run Blade's Edge Mountains'de buranın mezarlık sistemi düzelene kadar yaşanılıyordu.

# "Bind on Pickup" eskiden "Bind on Acquire" idi.

# Herkes Spirit Healerları (mezarlıklardaki melekler) görebilirlerdi, evet canlılar dahil.

# Northern Barrens'de "Koiter" isimli bir spirit healer var. WoW'un geliştirilmesi esnasında hayatını kaybeden Blizzard sanatçılarından Micheal Koiter anısına oyuna yerleştirilmiştir.

# Battleground grup sistemi oturmamıştı (BG'ye girdiğinizde oyun otomatik olarak bir raid oluşturmuyordu), ve BG'ye girdiğiniz anda "INV PLZ!!!!" feryatlarından etrafı göremezdiniz.

# Death Knightlar Botty Bay'da gemideyken birini Deathgrip`leyebilir ve bu da Deathgrip`lenen kişinin kıtanına diğer ucuna Alterac Mountains'in altına kadar uçmasına neden olurdu.
Video;

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Hunterlar 3 atış ile manalarını bitirirlerdi, bu yüzden PvP de genellikle auto-shot takılırlardı. PvE de ise Feign Death attıktan sonra yemek yiyebilir ve gear değiştirebilirlerdi.

# Ne yazıkki Moonkinler 3 spell castı sonrası manayı bitirirlerdi, bu yüzden sadece /dance için kullanılan bir specc`di.

# Paladin Blessing'leri 5 dakika süreyle aktif kalıyordu. 40 man raidde son kişiye buff attığınızda ilk attığınız kişinin buffının 2-3 dakikası kalırdı. Bu yüzden raid boyunca buff atmakla uğraşırlardı.

# Warlock Death Coil yeteneğinin 10 dakika cooldown'ı vardı ve fear efekti yokdu.

# Silithus gibi bol böcekli bölgelerde bütün moblar eliteydi, daha sonra oyundaki elite mobların büyük kısmı oyundan kaldırıldı.

# Warlocklar insanları BG'lere summonlayabiliyordu (BG'nin levelinden düşük yüksek ayırt etmeden).

# WoW'un en uzun hayatta kalan Boss'u "Ouro"dur (İlk Twin Emperors kill'inden 86 gün sonra öldürülmüştür) ve bunu C'thun ve Onyxia takip eder. Bunun sebebi ise opsiyonel ve AQ`nin ilk zamanlarında müthiş buglı olmasından kaynaklanır.

# Warlocklar Ruins of Lordearon'da veya Raven Hill'de (Duskwood) Detect Invisibility buffını kullandıklarında level 50 civarı görünmez mobları görebilirler (sadece bu yöntemle görülebiliyorlar). Bu sayede Alliance warlocklar SW'de iken buraya çabucak ulaşıp shard toplayabiliyorlardı.

# Alpha'da "Survival Skills" diye bir meslek vardı ve ateş yakmak (cooking fire) ve meşale yapmak için kullanılıyordu.

# Görüntüdeki meşaleler keşifler için kullanılırdı. O zamanlar grafik motoru biraz daha değişikdi. Duskwood gibi karanlık bölgeler gerçek anlamda karanlıkdı ve 20-30 yard`dan sonrası görünmüyordu. Bu meşaleler karanlık bölgelerde görüş mesafenizi arttırmak için kullanılırdı. Duskwood'da birçok npc hala meşale kullanmaktadır.




# Cataclysm, WotLK yayınlanmadan önce geliştirilmekteydi.

# Arthas'ın babasını öldürdüğü video`yu birçoğunuz bilir. Undercity'de taht odasına gidip müzik sesini sona ambiyans sesini en yükseğe getirin. Taht odasında Arthas ile babasının konuşmalarını, taht odasına giren koridorda halkın coşku dolu seslerini ve alkış seslerini, gong odasında da gong sesini
duyabilirsiniz. Ve hatta koridorda Arthas içeri girerken halkın attığı gül yapraklarını, taht odasında yerde Terenas'ın tacının düştüğü yerde kan izlerini görebilirsiniz.

# Ayrıca müzik kısıp ambiyans sesini açma olayını Raven Hill mezarlığı içinde ve Karazhan Crypts'de yapabilirsiniz.

# Moonkin Starfall'ı hayvan formlarına geçtiğinde iptal olmuyordu. Travel form+starfall kullanıyorlardı. Bu ayrıca 30 yard içinde stealth kişileri de meydana çıkarıyordu ve cabası rastgele 3 sn stun atıyordu.

# WoW`daki en güçlü sınıf 3.01 patchinden itibaren 24 saat içerisinde oyunda bulunan retri paladinlerdi ( level 70deki WotLk talenti). Divine storm holy hasar veriyordu ve bubble+avenging wrath kullanılabiliyordu ve bubble hasarınızı %50 ye çekmiyordu (bu kısım karışık gelsede uzun süredir paladin oynayanlar anlayacaktır). Retri paladinlerin hayattan en çok zevk aldıkları 24 saatdi.

# Flight pointler (kuşçular) birbirine bağlı değildi. Yani 10 flight point sonrasına gidecekseniz 10 durakta da inecek ve bir sonraki durağı seçecektiniz.

# Borean Tundra'da "Gorge the Corpsegrinder" isimli bir npc vardır ve bu npc "Cannibal Corpse" grubu solisti George "Corpsegrinder" Fisher'a saygı mahiyetinde burada bulunmaktadır.

# WoW Eylül 2001'de ilan edildi ve ilandan 1 yıl önce gelişim sürecindeydi. Bu da demektir ki WoW 13 yıldır gelişmekte.

# Death Knight ve bazı diğer sınıflar oyunun ilk yayınlanması ile oyunda olması düşünülüyordu fakat bazılarını daha sonra oyuna eklemek üzere yayınlamadılar.

# WotLK gelişim sürecinden planlarda 3 tane Hero Class vardı; Necromancer, Runemaster ve Death Knight. Sonunda bu 3 class kombine edildi; Necromancer'ın hastalık ve ceset patlatma özelliği, Runemaster`ın rune sistemi dk'ya verildi. Bu olayda bu classları hiçbirimizin oyunda göremeceği anlamına geliyor.

# Nefarian, Deathknight olarak oyuna dönecek diye bekleniyordu, fakat Blizzard neden WotLK'da burayı eski zindan haline çevirdi bilinmez.

# TBC ilk zamanlarında Aldor asansörünün altında kemik yığınları vardı ve bu asansör "Asansör Boss" olarak bilinmekteydi. Kimileri ise aldığı honorable kill'ler ile bu asansörün Grandmarshal statüsüne erdiğini söylerdi. Hatta bazıları olayı biraz daha ileri götürüp asansör boss için taktik bile yazmıştı.




# Mind Numbing poison ve Curse of Tongues cast speed'ini %60 düşürüyordu.

# Eğer bir oyuncu Curse of Tongues debuffına sahipse oyun içinde birşeyler yazdığında chat penceresinde yazdıkları [Demonic] dilinde görünür.

# TBC yayınlandığında Karazhan'dan düşen itemler o dönemim Heroic Dungeonlarından düşen itemlardan zayıftı ve tüm Karazhan itemları tekrar elden geçirildi.

# TBC zamanında Heroic SH/SL ve Arcatraz o kadar zordu ki, Karazhan gearı ile bile imkansızdı adeta. Daha sonra nerflendi fakat insanlar buralara gitmemeye tövbe etmişlerdi adeta.

# Wintergrasp'ta havada geçen bir savaş olacaktı fakat bu daha sonra kaldırıldı. WotLK Cd kutusunda resmi vardır.




Konu Aliaena tarafından (17 Kasım 2013 Saat 16:23 ) değiştirilmiştir.
Aliaena isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Aliaena Üyesine Bu Mesaj İçin Teşekkür Edenler.
Literary  (16 Kasım 2013)
Alt 16 Kasım 2013   #2
Literary - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 16 Kasım 2013
Bulunduğu yer: PC Başı :)
Mesajlar: 916
Konular: 569
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 921
Rep Derecesi : Literary is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 10
Ettiği Teşekkürler: 9
Literary isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Cevap: WoW Hakkında Bilinmeyenler

Teşekkürler



Üye Profil Bilgileri

Literary isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Saçımız hakkında bilinmeyenler OConner Serbest Bölüm 0 10 Kasım 2013 17:21
Ölümle ilgili bilinmeyenler OConner Serbest Bölüm 0 10 Kasım 2013 16:53
Evet Karşınızda Eminem Hakkında Bilinmeyenler .ProffessioneL. Serbest Bölüm 2 05 Temmuz 2013 15:54
Transformicw/Oyun Hakkında Bilgiler/Bilinmeyenler Kheron Transformice 2 29 Mayıs 2013 20:40
Fernandes Gerçeğinde Bilinmeyenler! Reveillere Beşiktaş 0 24 Nisan 2013 20:10

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:15.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736