Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Spor > Vücut Geliştirme

Vücut Geliştirme Vücut geliştirme ile ilgili bölümümüz...


Yeni Başlayanların Yaptığı Hatalar

Vücut Geliştirme


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 19 Haziran 2014   #1
Melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 19 Haziran 2014
Alter: 20
Mesajlar: 141
Konular: 60
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 145
Rep Derecesi : Melez is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 2
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Yeni Başlayanların Yaptığı Hatalar

» Salonda ki antrenörün verdiği programı beğenmeyip kendi istediği şekilde çalışmak:

Yeni başlayanlardan gözlemlediğim üzere, antrenörün verdiği programda 3x10 yazıyorsa 4x20 yapma eğilimi var sebebi ise (genellikle yaza az kalması) zamanının çok olmadığından dolayı hızlı gelişmek istemesi.



» Dinlenmek için kendine zaman ayırmamak:

Bunu bu sporu yapan herkes bilir ki, ilk başta off gün yapmak insana çok mantıksız gelir, yeterince gelişemeyeceğini düşünür. Bu yüzden off gün yapmaz, hatta evde şınav, mekik, barfiks gibi vücut ağırlığıyla yapılan hareketleri yapanı gördüm, duydum.



» Spor yapan herkesin az yemek yemesi gerektiği düşüncesi:

Spora başlayanlar televizyonda, dergilerde falan gördüğü klasik diyetisyen diyetleri uygulamaları büyük sorun oluşturmaktadır. Vücut geliştirme sporunu yapan kişi spor yapmadan bir kişiden daha fazla yemek yer.



» Fazla gelişeceğim korkusuyla ağır çalışmamak:


Fazla gelişmemek için ağır kaldırmıyorlar. İlk önce kasların gelişme kavramını açıklayalım. Gelişmek için kası antrenmanda tabiri caizse parçalamamız, yırtmamız gerekir ki sonrasında aldığımız proteinlerle tekrardan onarıp, geliştirelim. Ama bu gelişme çok yavaş olur. Ve birden kimse istemediği düzeye gelemez.
Ağır çalışmayı da açıklayalım da sakatlık olmasın; hareketin formunu bozmadan kaldırabileceğiniz en fazla ağırlıkla çalışmaktır.



» Hızlı gelişeceğim düşüncesiyle ağır çalışmak:

Hızlı gelişmek isteyen kişiler hareketin formunu bozarak çok ağır çalışır. Bu durum ileri düzey sporcular için verimli olabilir, hareketin formunu kendini sakatlayacak kadar bozmazlar harekette cheating(hile) yaparlar.
Yanlış ve ağır çalışmanın getireceği sorunlar;
-Sakatlanma
-Orantısız gelişme
-Hareketten verim alamama.



» Set aralarında çok dinlenmek:

Evet set aralarında çok dinlenmek yapılan hatalardan birisidir. Özellikle arkadaş grubu olarak gelen kişiler set arasında sohbete dalıp 10 dakika konuşup sonra diğer seti yapmaları örnek verilebilir.
Amaca göre bu süre değişse de ideal dinlenme 45-60 saniye arasıdır.



» İdeal vücuda ulaşıp bırakmak düşüncesi:

Herkesin bir ideali vardır. İstenilen vücuda ulaşıldığında spor yapmayı ve doğru beslenmeyi bırakanlar o vücudunu koruyamazlar. Ki bu düşüncede olan birçok kişi istediği vücuda ulaşamadan pes eder.



» Protein tozu kullanmaktan korkmak:

Yeni başlayanların ilk aylarda protein tozu kullanması gerekmez. Ama zamanı gelince tedirginlik duyarlar. Duyduğum sebepleri;
-Kısır yapar; kesinlikle böyle bir sorun olmaz arkadaşlar steroidlerle karıştırmayın protein tozlarını, steroidlerde bile %100 diye bir olasılık yoktur. Forum olarak steroidlere karşıyız. !!
-Fazla şişerim; protein tozları peynir altı suyundan yapılan bir ek besindir. Günlük protein ihtiyacımızı doğal yollardan karşılayamadığımız zaman, ihtiyacımızı karşılamak için kullanırız. Yani kullanıldığında kasları şişirme gibi bir durum söz konusu değildir.



» Protein tozlarını yanlış kullanmak:

Protein tozlarını ana öğünler yerine kullanmak en büyük hatalardandır. Protein tozunun kullanmanın en önemli zamanı antrenmandan hemen sonradır. Ve ara öğünlerde kullanılabilir. Forumda detaylı bilgi var.



» Belli bir bölgeyi hedef almak:

En büyük hatalardan birisi de budur. Kişi en çok gelişmesini istediği yere yüklenir. Bacak çalışmayı genellikle istemez yeni başlayanlar sebebi ise bacağımı kim görecek ki... Unutmayın bu sporu kendimiz için yapıyoruz. Bacak çalışmamız üst vücudun daha hızlı gelişmesini sağlayacaktır.



» Dinlenme günlerinde protein almamak:

Dinlenme günlerinde aldığımız protein çok önemlidir. Kaslar dinlenme günlerinde gelişir. Birçok kişi antrenmandan sonraki günde kaslarının çok ağrıdığını söyler. Bunun en iyi tedavisi yeterli proteini almak.



» Uyuma düzenini kuramamak:

Büyüme hormonu uyurken salgılanır. Bu yüzden 8-9 saat uyumamız lazım. Gece geç yatıp sabah erken kalkan bir kişi 5 saat uyumuşsa, öğlen vakti bir 4 saat daha uyuyayım diyip uyuması gereksizdir. Vücudun bütün dengesi alt üst olur.



» Yeterince ısınmamak:

Antrenmana başlamadan önce ısınmamak büyük sakatlıklara yol açar. Isınmamış vücutla idman tam verimli olamaz.



» Farklı ağırlıklar kullanmak:

Çoğu kişinin sağ kolu ve sol kolu arasında ölçü ve güç farkı vardır. Fakat bunu değerlendirerek bir kolla 7.5 kilo diğer kolla 5 kilo kaldırmak ölçü farkını daha da arttıracaktır. Örneğin concertation curl hareketinde bu hata çok yapılır.



» Kardiyo yaparken kalın giyinmek:

Evet kardiyo yaparken kalın giyinmek yağ yakımını hızlandırmaz. Sadece vücut su atar. Kardiyo yaparken rahat edebildiğiniz şekilde giyinin zira o kalın eşofman takımları ile rahat antrenman yapamayabilirsiniz.



» Kardiyoyu kaloriye göre belirlemek:

Kardiyo yapanlar kendine günlük kalori yakımı hedefi yerine bir hız ve süre hedefi koyması daha iyi. Şimdi 4 km hızla 300 kalori yakmak var birde 12km hızla kalori yakmak var. Unutmayın alışverişte dolaşırmış gibi yürümek işe yaramaz.



» Hareketleri çok hızlı yapmak:

Hareketi çok hızlı yapmak adaleyi boş yere yorar. Hareketi yedire yedire yapmak her zaman daha iyidir. Özellikle omuz egzersizlerinde…



» Nefes tutmak:

Nefesi tutup bütün 3-4 tekrar sonra yeniden yenilemek büyük hatalardan birisi. Ağırlığı kaldırırken nefes verip indirirken nefes almak sağlıklı olanıdır ki hareket daha rahat yapılır bu şekilde, aksi halde ağır idmanlarda ciddi hem de çok ciddi sağlık sorunlarına sebep olur.



» Kardiyo antrenmanı öncesi çok su içmek:

Zayıflamak isteyenler kardiyo öncesi çok fazla su içip daha çok terlemeyi hedeflerler. Doğru daha fazla terlerler ama vücut ter olarak yağları atmaz, suları atar. Çok su içilirse kardiyoda ki performans da düşecektir.



» Daha ilk ayından demotive olmak:

İlk ay aynaya baktığında çok bir değişiklik görmeyen arkadaşlar hemen demotive olur. Hatta sporu bırakanlar bile olur. Sporda ilk 1-2 ay ısınma ayıdır. Yani fazla bir gelişme beklenemez. Ama 6-7 ay sonrada gözle görülür bir gelişme yoksa antrenman programınızı, dinlenme sürelerinizi ve beslenmenizi gözden geçirmenizi önerebilirim.



» Yağ yakımında büyük dilimi yağ yakıcılara bırakmak:

Yağ yakmak isteyip te spora başlayan arkadaşlar yağ yakıcı aldığında sanıyorlar ki kullanmaya başladığı günden itibaren bir değişiklik olacak. Yağ yakım olayını pasta olarak düşünelim. %65 beslenme, %30 antrenman geriye kalan %5 yağ yakıcıdır. Yani büyük bir etkisi yoktur. Hatta şahsi fikrim en büyük faydasının insanı daha çok motive etmesidir.



» Çok zayıf olanların kilo alma düşüncesi:

Evet zayıf olan kişiler kilo almalıdır. Fakat yeni başlayanlar kiloyu boş kalorili yiyeceklerle almayı hedefliyor yani abur cubur, fastfood tarzı yiyeceklerle. Kilo almadan kasıt kas olarak kilo almaktır. Bol karbonhidrat, ihtiyacı karşılayacak kadar protein ve sağlıklı yağları tüketerek alınan kilodur.



» Yağlı vücudu olan kişilerin çok fazla yağ yakmak istemesi:

Evet çok fazla yağ yakmak için aç kalmak yanlıştır. Aç kalınarak kilo verilir fakat yağlarla birlikte kaslardan da kaybederiz buda derinin sarkmasına sebep olur. Sağlık açısından sorun çıkarabilir.



Melez isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
'Türkiye'nin yaptığı ihanettir' Letters Güncel Haberler 0 17 Ekim 2013 12:33
Yılanın Yaptığı Şoke Etti Byfeel Güncel Haberler 0 18 Ağustos 2013 03:02
Buyrunnn Saygınınn Yaptığı Şeyler Emirrrrrrrr Öneri ve Şikayetleriniz 7 13 Temmuz 2013 15:01
Rusların yaptığı hile fix yemeden koş xWitcher League Of Legends 2 15 Haziran 2013 10:26
Beşiktaş, resmi internet sitesinden yaptığı yazılı açıklamayla yeni İnönü Stadyumu'nu ALL STAR Beşiktaş 0 03 Mayıs 2013 08:31

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:15.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736