Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Spor > Vücut Geliştirme

Vücut Geliştirme Vücut geliştirme ile ilgili bölümümüz...


Plaj Vücudu Serisi Beslenme Tavsiyeleri (Kilo Alma, Kilo Verme)

Vücut Geliştirme


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 19 Haziran 2014   #1
Melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 19 Haziran 2014
Alter: 20
Mesajlar: 141
Konular: 60
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 145
Rep Derecesi : Melez is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 2
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Plaj Vücudu Serisi Beslenme Tavsiyeleri (Kilo Alma, Kilo Verme)

Plaj vücudu Antrenman Serimizi desteklemesi açısından beslenme hakkında bu yazıyı ele aldık. Zayıflama hapı ve öldürücü diyet listelerinin ne kadar gereksiz olduğunu, kilo almakve kilo verme konularının ne kadar kolay olduğunu yazımızın sonunda kolaylıkla anlayabilirsiniz. Bu yazımızda size örnek menüler vermeyeceğiz. Sizin kendi kendinize menülerinizi nasıl oluşturabileceğinizden bahsedeceğiz.
Menülerinizi kendinizin oluşturması, hem uygulanması açısından, hem de yiyecek seçimleri açısından oldukça kolay ve keyifli olacaktır. Bu şekilde yapmamızın sebebi, daha önceden vermiş olduğumuz beslenme tavsiyelerinde, bazı besinlerin tedarik edilmesinde ve tüketilmesinde uygulayan kişilerin problem yaşamasıdır.
Sıkıcı ve anlamsız diyetlere hiç gerek yok!

Menülerinizi oluştururken, sitemizde bulunan günlük kalori ihtiyacı hesap makinesini ve kalori cetvelini kullanacaksınız. Kendi sevdiğiniz menüleri oluştururken, hem besinlerin kalorilerini öğrenecek, hem de beslenme konusunda kendinizi yetiştirmiş olacaksınız. Sürekli bahsedilen özel diyetlerinde, gerekli olmadığını kolayca fark edeceksiniz. Ömür boyu öğreneceğiniz bilgiler ve bu kısa kişisel eğitimle sağlıklı ve fit olacaksınız.
Plaj vücudu serisinin genel amacı, ince ve kaslı bir fiziğe sahip olmaktır. Fakat bu serinin kilo alma veya sabit kiloda kas geliştirme içinde kullanılabileceğine bu yazımızı okuduktan sonra karar verebilirsiniz.
Günlük Kalori İhtiyacı

Yaşınız, boyunuz, kilonuz ve günlük aktivitelerinizle direk olarak ilişkili olan gün içerisinde almanız gereken kalori miktarı bellidir. Yaptığınız egzersiz yoğunluğuna göre, kilo almak veya kilo vermek içinde günlük almanız gereken kalori miktarı bellidir. Diyelim ki siz haftada 1kg kaybetmek istiyorsunuz, size özel değerler ile yapılan hesaplamalar sonucunda, önünüze çıkan günlük kalori ihtiyacınızı bütün hafta boyunca aksatmadan alırsanız, istediğiniz sonuca ulaşırsınız.
Kabul edilen değerler aralığında haftada 1 kg almak veya vermek, normal olarak karşılanmaktadır. Sürekli bahsedilen, uçuk kaçık diyet listelerinin vaat ettiği haftada 7 kilo ver, şu zayıflama hapı ile 1 ayda 15 kilo ver gibi söylemler hem asılsız, hem de bence sağlığa zararlıdır.
Protein, Karbonhidrat, Yağ Değerleri

Yukarıda bahsettiğimiz gün içerisinde tüketmeniz gereken kalori miktarını pekala sadece nutelladan karşılayabilirsiniz. Nutella tüketerek zayıflayabilir ya da kilo alabilirsiniz. Bu konu gerçektir. Diyelim ki gün içerisinde almanız gereken kalori 2700 olsun. Nutellanın 100 gr nın kalorisi ise, 544 dür. Yani siz kabaca 500 gr nutella tüketirseniz, almanız gereken bütün kaloriyi karşılarsınız. Bunun yanında ise, 160gr yağ, 30gr protein ve 170gr kadar da karbonhidrat tüketmiş olursunuz. Her besinin içerisinde bir miktar yağ, karbonhidrat ve protein vardır.
Peki nutella diyeti ile zayıflamak size ne getirir? Çok kısa süre içerisinde bozulan sağlık, saç dökülmesi, cilt yaraları, iç organlarda tahribat, sarkmış bir vücut, bitkin görünüm, depresif bir hayat. Yanda ki resmi incelerseniz, vücudun gereksinimi olan, vitamin, mineral, lif ve türlü değişik besin maddesinin nutellanın içerisinde olmadığını görebilirsiniz.
Günlük kalori ihtiyacınızı hesaplarken, bunun içerisinde alınması gereken yağ-protein ve karbonhidrat değerleri de verilir. Siz kuracağınız menüler içerisinde bu değerleri de tutturmak zorundasınız. Sağlıklı bir yaşam ve yağsız bir vücuda ulaşmak için bu değerler önemlidir. Yoksa nutella diyetinden farkı kalmaz. Bu değerleri de kolaylıkla bulabilmeniz için ayrıntılı bir kalori tablosu da ekledik. Yapmanız gereken tek şey, hesap makinesine değerleri girerek hesaplama yapmanız ve sonrasında kendi menülerinizi oluşturmanız.
Menüler Oluşturulurken Hangi Besinler Seçilmeli (Beslenme)

Sevdiğiniz besinleri seçmenizi söylemiştik, ama her sevdiğiniz besin sağlıklı değildir. Öncelikle rafine edilmiş ve işlenmiş besinleri sadece tadımlık olarak menülerinize eklemelisiniz. Kahvaltıyı tamamen nutella ile yapmak çok da mantıklı olmayacaktır. Sürekli reklamı yapılan, doğadan direk olarak yetişmeyen “çöp” besinlerden uzak durmalısınız. Evet, kremalı bir pasta enfestir ama içerisinde sizin ihtiyacınız olan, vitamin, mineral ve yararlı besinleri içermez. Bu sebepten, o pastadan sadece küçük bir dilim ekleme yapmalısınız.
Her besin içeriğinde bir miktar yağ barındırır, hesap makinesinin size vereceği sonuçlarda çıkan yağ miktarı sizi korkutmasın, tükettiğiniz besinlerden zaten karşılayabileceğinizi göreceksiniz. Eğer seçtiğiniz besinler, yeterli yağ miktarını sağlamıyorsa, zeytin yağı, balık yağı gibi, insan sağlığı için daha önemli yağlar veya kuru yemişler ile takviye edebilirsiniz.
Karbonhidrat değerlerini sağlamak için ise, tamamen basit veya tamamen kompleks karbonhidratlardan menü oluşturmamalısınız. Bu dengeyi %50 gibi bir değerle sağlamanız iyi olacaktır. Eğer yorucu ve uzun işleriniz varsa, kompleks karbonhidratları biraz arttırabilirsiniz.

Protein vücudun yapı taşıdır, günlük yaşam, vücut fonksiyonları, hem de kas gelişimi için önemlidir. Verilen protein miktarını karşılamak için sadece yumurta tüketmek yeterli olmaz. Diğer protein kaynaklarını da dengeli şekilde dağıtmalısınız. Balık, kırmızı et, tavuk, yumurta, çökelek, sakatat vs vs. Hepsinin içerdiği mineral, vitamin, amino asit miktarları farklıdır. Bazılarının içeriğinde bulunan maddeler bazılarında bulunmaz. Bu sebepten tercihlerde eşit dağılım önemlidir.
Menülerinizde sağlıklı besinlere ve çeşitliliğe mutlaka önem veriniz. Aynı besinleri kullanmak yerine, vücudun bütün ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına, çeşitlendirilmiş menüler kurunuz. Sebzeler, baklagiller, meyveler, hayvansal besinler, tahıllar, hepsinin sağlığımız ve vücut fonksiyonlarımız için türlü yararları vardır. Her zaman söylendiği gibi, az az hepsinden tüketiniz, tek fark siz daha bilinçli menüler kuracaksınız.


Beslenme Düzeniniz Hakkında İpuçları

Öncelikle sağlıklı besinleri tercih edin.


Asitli veya alkollü içeceklerden uzak durun.


Öğünlerinize uzun aralıklarla değil, ara öğünler kullanarak tüketin.


Kalorinin büyük kısmını (3 te 1 oran olabilir) sabah kahvaltısında tercih edin.


Çok yemek yeme isteği duyuyorsanız, düşük kalorili besinler seçin. Günlük toplam kaloriye ulaşabilmeniz için, daha fazla düşük kalori tüketmeniz gerekir.


Akşam yemekleri protein olarak zengin, karbonhidrat olarak düşük olsun. (Sebzeler sağlıklı karbonhidratlardır.)


Bol bol su tüketin.



Günde 1-2 fincan yeşil çay tüketin.



Melez isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Fit Olmak İçin Kilo Verme ve Definisyon UmitDeniz Vücut Geliştirme 2 17 Kasım 2013 10:06
Genel Beslenme Mantığı (Nasıl Kilo Alırım?) GROZNIE Vücut Geliştirme 1 17 Kasım 2013 10:02
iki kilo yeter Nofearblack Komik Yazılar & Fıkralar 0 28 Ocak 2013 04:19
Bir Kilo SansarSalvo Komik Yazılar & Fıkralar 2 22 Ocak 2013 02:51
Bir Kilo SansarSalvo Komik Yazılar & Fıkralar 0 21 Ocak 2013 06:48

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:34.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736