Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Spor > Vücut Geliştirme

Vücut Geliştirme Vücut geliştirme ile ilgili bölümümüz...


Genel Beslenme Mantığı (Nasıl Kilo Alırım?)

Vücut Geliştirme


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 14 Kasım 2013   #1
Ne Mutlu Türküm Diyene
GROZNIE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 21 Nisan 2012
Alter: 31
Mesajlar: 3.862
Konular: 879
Rep Puanı: 235085
Rep Gücü: 3868
Rep Derecesi : GROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond reputeGROZNIE has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 375
Ettiği Teşekkürler: 275
Standart Genel Beslenme Mantığı (Nasıl Kilo Alırım?)

Uzun, incecik kollar, üstünde kocaman bir kafanın bulunduğu dar omuzlar, pantolonun tutunacak bel ve kalça bulamadığı bir alt vücut.. Bunlar, kimsenin hayalini süsleyen şeyler değildir. Bunu forumda açılan ve konusu ‘nasıl kilo alınır’ olan onlarca başlıktan da anlayabilirsiniz.

Bu yazıda, kişinin sağlıklı kilo alabilmesi için gerekli püf noktalar belirtilecek. Sabahtan yatağa girene kadar hangi besinin, ne zaman yenilmesi gerektiğinden ve bunların nedenlerinden bahsedilecek.

Lafı fazla uzatmadan Çöp Şiş Recai’nin bir günlük örnek beslenme programını inceleyelim (‘Çöp Şiş Recai’ bu yazı için bizim konu mankenimiz olacak. Bu arada bu yazıyı okuyan ve ismi ‘Recai’ olan üyelerimizi tenzih ederiz. )

Recai’nin mesaiye yetişebilmek için ayarladığı çalar saati sabah 7.00 de çaldı. İlk işi mutfağa gidip taze sıkılmış portakal suyunu hazırlayıp, içmek oldu. Bunun nedeni, gece boyunca tükettiği enerji rezervlerini derhal doldurmak. Eğer bu şekilde yapmazsa, vücut gereken enerjiyi kaslardaki proteinlerden sağlayacak ve Recai’nin bin bir uğraşla yaptığı kasların ölçüsü azalacak.

Burada ‘Neden taze sıkılmış portakal suyu?’ sorusu gelen akıllara şunu belirteyim; Recai bilinçli bir insan. Ne kadar doğal beslenebiliyorsa o kadar sağlıklı olacağının farkında. Ama markette sıkmak için portakal (elma, armut vs.) bulamıyorsa, şeker ilavesiz, katkısız meyve sularını tüketiyor. Ve Recai neden meyvenin kendisini yemiyor da, suyunu içiyor? Bunun sebebi de şu; meyvenin posası sindirimi uzatacak, gerekli enerjinin vücuda aktarılma süresi artacak. Ama O’nun amacı, bir an önce enerji tedarik etmek. Bunun için meyveyi sıkarak posasını uzaklaştırıyor.
Daha sonra Recai, tıraşını oluyor, takım elbisesini giyiyor (tabi elbisenin yarısını giyebiliyor, diğer yarısı boşta ) . Mutfağa yönelen Recai’nin kahvaltı masasının en önemli müdavimleri; yumurta, peynir, esmer ekmek. Recai, kahvaltıda, gece boyunca besleyemediği ve aç olan vücuduna bir an önce protein göndermek için hızlı sindirilen protein içeren yumurta yiyor. Ana öğün olan öğle yemeğine kadar kanında sürekli aminoasit (proteini oluşturan yapı) dolaşması için de yavaş sindirilen kazein proteinlerini barındıran peynir (beyaz, köy, kaşar peyniri vs.) tüketiyor. Burada yumurta hakkında detaya inmek gerekiyor. Yapılan son bilimsel çalışmalar yumurtanın sarısının masum olduğunu ortaya koydu. Yumurtaya karşı alerjiniz ya da herhangi bir hassasiyetiniz yoksa 1-2 hatta sıkıntı yaşamayacağınızı düşünüyorsanız 3 adet tam yumurta yiyebilir, geri kalanının sadece beyazını yiyebilirsiniz (arta kalan sarılar için kuşlar size severek yardımcı olacaklardır). Bu besin deposunun sarı kısmını, kayısı kıvamına gelene kadar haşlayın. Daha fazla haşlamak (un haline gelmiş kıvamı) içerdiği yağın tehlikeli forma dönüşmesine sebep olur.
Enerji kazanmak için kahvaltıda kullanılabilecek en uygun karbonhidrat (K.H.) kaynağı olan ekmeği (kepek, çavdar, tam buğday vs.) tercih ediyor. Dikkat ederseniz parantez içinde beyaz ekmek yok. Beyaz ekmek yemeyin! Ekmeğin rengi ne kadar koyu olursa, sindirimi o kadar yavaş olur. K.H. ne kadar yavaş sindiriliyorsa o kadar sağlıklı ve faydalıdır (kilo almak ya da vermek için). Ancak bir uyarıda bulunalım; ekmeğinizi güvendiğiniz yerlerden alın. Zira insan sağlığından ziyade cebini düşünen bazı kişilerin, ekmeğin rengi koyulaşsın diye boya kullanma ihtimalini unutmayın.

İş yerinde, saat 10.00 gibi, daha önce hazırlayıp, beslenme çantasına koyduğu (Evet. Beslenme çantası.. Başkalarının ne düşündüğü önemli değil. İri görünmek, üçgen olmak istiyorsanız, göbekli ya da kürdan gibi insanlardan farklı şeyler yapmalısınız. Bu arada beslenme çantası derken ilkokuldaki beslenme çantasından bahsetmiyoruz) esmer ekmek arasında fıstık ezmesi ve bal bulunan sandviçini yiyor. Bu, başka bir gün ton balıklı da olabilir. Recai’nin amacı hiçbir zaman aç kalmamak. Vücuduna sürekli kaliteli ve gerekli besinleri vererek, onun gelişimini sağlıyor.

Saat 12.00. Recai, öğle yemeğinde hamburger, patates kızartması yerine sebze yemeklerini tercih ediyor. Bunun yanında pirinç (mümkünse esmer pirinç) ya da bulgur pilavı, makarna (mümkünse esmer olanı) tüketiyor. Ve olmazsa olmazı protein içeren kırmızı ya da beyaz et veya balık..
Sebze yemekleri (taze ya da kuru fasulye, nohut, bamya vs.) içerdikleri lifler sayesinde sindirim sistemini rahatlatır. Nohut, kuru fasulye, mercimek gibi bakliyatlar enerji açısından önemlidir. Çarşıda yediğiniz yemeklerde ne kadar mümkün olur emin değiliz ama en azından evde kendi yaptığınız yemeklerde sızma (riviera vs. değil!) zeytinyağını tercih edin. Ayçiçeği ya da mısırözü yağı kullanmayın. Yağdan konu açılmışken pilavlar için tereyağını tercih edin, margarin kesinlikle tüketmeyin!

Bulgur pilavı, besin değeri ve sindirilme süresinin uzunluğu bakımından pirinç pilavına kıyasla daha değerlidir. Yabancı dergilerdeki vücut geliştiricilerin diyet programlarında bulgur pilavına rastlayamazsınız. Bunun nedeni, kültürlerinde bu nimetin bulunmaması olabilir. Eğer bilselerdi, belki de bir daha pirinç yemezlerdi. Pirincin ve makarnanın esmeri de yine beyazlarına oranla daha yavaş sindirilirler.

İki de bir yavaş sindirimden bahsediyoruz. Hazır Recai öğle yemeğini yerken, biz de bunun nedeninden bahsedelim. K.H. (yani yediğiniz ekmek, pilav, makarna) ne kadar yavaş sindirilirse, sindirimi sırasında açığa çıkan enerji kanınıza o kadar yavaş aktarılır. Sizin ihtiyacınız olduğu kadar, gıdım gıdım.. Eğer beyaz ekmekte olduğu gibi hızlı sindirilseydi, enerji birden kanınıza gönderilecek, ihtiyacınız kadarı tüketilecek, artanı da yağ olmak üzere en başta bel ve göbek bölgenize yollanacaktı. Ardından kendinizi yine aç hissedecektiniz, tekrar yiyecektiniz. Bu durum, zayıf olanlar için çok da önemli görünmeyebilir. Ama siz, kaliteli kütle ve sağlıklı vücut istiyorsunuz. Bunun için uyarılarımıza kulak verin.
Saat 15.00 civarında, ceviz, yer fıstığı, fındık karışımından atıştırıyor. Kuruyemişler içerdikleri kaliteli yağlar ve verdikleri enerji açısından çok gereklidir. Ayrıca ulaşması, bulundurması ve tüketilmesi de oldukça kolaydır.
Antrenman öncesi öğünde (saat 17.00 gibi, yani antrenmandan 90-120 dk önce..) Recai, K.H. ağırlıklı besleniyor, tabi ki protein alımını da ihmal etmeden..

Antrenmandan önce yüksek miktarda K.H. almak, daha sıkı idman çıkarmayı ve daha ağır kilolar kullanmayı mümkün kılar.

Salonda cengâver edası içinde demirlerle çarpışan ve sonunda galip çıkan Recai, antrenman biter bitmez hazırladığı meyve suyu-protein tozu karışımını kafaya dikiyor. Fark ettiyseniz, gıda takviyesini sadece burada alıyor. Sebebine gelince; antrenmanda kaslar gelişmez, aksine yıkılır. Gelişim antrenmandan sonra başlar. Biran önce gelişim aşamasına geçebilmek için, kanınızda bol miktarda aminoasit dolaşmalıdır. Soyunma odasında tavukgöğsü yiyemezsiniz. Diyelim psikopatsınız ve yediniz. Bunun sindirilmesi için saatler gerekir. Bu nedenle sindirimi sadece 15 ila 45 dk. süren protein tozu kullanımı elzemdir. Meyve suyu kullanmasının amacı sabahkiyle aynıdır. Kısaca mantık şudur; proteini tuğlaya, basit şekerden sağlanan enerjiyi de iş gücüne (ustaya) benzetirsek, ustalar çabucak gelecek, tuğlaları dizecek ve kocaman bir duvar şekillenecek, yani kaslarımız büyüyecek.
ntrenman sonrası öğünde (antrenmandan 45-60 dk sonra..) protein ağırlıklı beslenen Recai, iki istisna (sabah kalkar kalkmaz ve antrenmandan çıkar çıkmaz aldığı basit şekerler) dışında sürekli yaptığı gibi bu öğünde de yavaş sindirilen K.H. kaynaklı besinler tüketiyor.

Yorucu bir günün sonunda Recai’nin gözü yatakta.. Ancak yatağa yatmadan önce buzdolabına gidip, oradan aldığı lor peynirini mideye indirmesi gerektiğinin farkında. Bunun illa lor peyniri olması gerekmez. Süzme peynir, süzme ya da normal yoğurt ve ya süt de olabilir. Tüm bu sayılanlar yavaş sindirilen kazein proteini içerirler. Yavaş sindirildikleri için de aminoasitler siz uyurken, kanınıza yavaş yavaş gönderilir. Böylece tüm gece boyunca gelişmeye devam edersiniz. Unutmadan, lor peynirine zeytinyağı eklerseniz sindirimi daha da yavaşlatır. Yağ, besinlerin sindirim süresini uzatır.
Gün boyunca geçiştirme öğünler yerine, onca iş-güç arasında zaman harcadı, emek verdi, sağlıklı ve üçgen vücut için olması gerektiği gibi beslendi. Tüm bunları yaparken belki çok uğraştı ama yolun sonundaki mükâfatın büyüklüğünü biliyor; zamanında bilinçsiz şekilde ve sağlıksız besinlerle beslenen insanlar hastanede muayene sırası beklerken, Recai yolda, okulda ya da herhangi bir yerde, onlarca göbekli ya da sıska adamın arasında, tüm gözlerin üzerinde toplandığı üçgen ve kocaman vücuduyla boy gösterecek.



Üye Profil Bilgileri
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli- Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli
Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,
Sana ağuşunu açmış duruyor Peygamber…
GROZNIE isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Kasım 2013   #2
Bouboum Killer
DeccaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 15 Kasım 2013
Bulunduğu yer: Bursa
Mesajlar: 801
Konular: 270
Rep Puanı: 4520
Rep Gücü: 806
Rep Derecesi : DeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond reputeDeccaL has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 11
Ettiği Teşekkürler: 10
DeccaL isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Cevap: Genel Beslenme Mantığı (Nasıl Kilo Alırım?)

Teşekkürler...



Üye Profil Bilgileri
ForumZero Bizim Başladığımız Ve Büyüdüğümüz Yerdir !...
DeccaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Beslenme İle İlgili En Çok Sorulan Sorular ve Cevapları Kheron Vücut Geliştirme 6 08 Ağustos 2015 20:17
Wasteland 2'de harita mantığı nasıl işleyecek? Aliaena Oyun Haberleri 0 20 Ekim 2013 22:14
cubi de nasıl daha cok uri alırım captainjs Dark Orbit Genel & Muhabbet 7 03 Ağustos 2013 12:04
İrisi nasıl alırım LiveYourLifes Darkorbit Sorular,Sorunlar ve Üye Paylaşımları 9 04 Haziran 2013 01:07
Kredi kartıyla ile nasıl Uridium alırım? Legion Darkorbit Rehber 0 05 Aralık 2012 15:24

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:14.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736