Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Tarayıcı Tabanlı Oyunlar > Travian Online

Travian Online Travian online hakkında bilgileri bu bölüme paylaşabilirsiniz.


Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

Travian Online


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 21 Ekim 2012   #1
wordabula - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 16 Ekim 2012
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 26
Mesajlar: 851
Konular: 517
Rep Puanı: 3425
Rep Gücü: 857
Rep Derecesi : wordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond reputewordabula has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 7
Ettiği Teşekkürler: 0
wordabula - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

Bu başlık oyuna yeni başlayanlar ve oyun hakkında iyi kötü bir bilgiye sahip olanlar için fikir vermesi amacıyla açılmıştır. iktisadi ve istatistiksel hesaplamalar ile varsayımdan öteye sizlere en doğru kararı verdirmeye yöneliktir. hesaplar sadece normal sunucular içindir.

herkes soruyor "hangi ırk en iyi?" diye. buna aşağıdaki seçeneklere göre siz karar vereceksiniz.

travian oynayacaksanız kesinlikle çevrimiçi süreniz en az 4-5 saat olmalı. insan ilişkileri iyi olmalı. yoksa hangi ırkı seçerseniz seçin başarılı olamazsanız.

ırkları inceleyelim

kısa dönemde(oyunun ilk 1-2 ayı)

cermen: kısa dönemde en başarılı halktır. ucuz ve hızlı asker üretmesi, bunun yanında oyunun başındaki yağmalama bonusu cermenlerin hızlı gelişmesine en büyük etken. cermen için önemli maden bu dönemde "odun"dur.

galya: yüksek sığınak kapasitesi ve tuzakçı ile oyunun başında gelişen kimse galyalıya saldırmak istemez. 1 askerin dahi önemli olduğu oyun başında tuzakçıda kalan asker büyük bir kayıp olacaktır. bu sırada üretim ve askeri yöne eşit ağırlık veren galyalı bu dönemi başarı ile geçebilir. galya için önemli maden bu dönemde "tuğla"dır.

roma: köyün içinden ve dışından bina yapmak oyunun başında avantaj sağlamaz. cermenlerin oyun başında en çok saldırdığı ırk olması roma için en büyük dezavantaj. bunun için sığınak seviyesi maksimize edilmeli ve düşmana maden kaptırmamak gerekmektedir. size düşmanın bir daha gelmemesi için en önemli faktördür. roma için en önemli maden bu dönemde "demir"dir.


orta dönemde(3-6 ay)

orta dönemde tecrübeli oyuncular merkezi taşımaya başlar. 15 ya da 9 tarlalı köyler merkez yapılır. işte bu dönemde roma bütün ırklardan avantajlı bir duruma geçer. kısa dönemi başarılı geçerse merkezini en önce geliştiren ırk olma avantajı elindedir.


cermen: bu dönemde artık cermenin yağmalama avantajı yoktur. kimse 80.000 depo olan köyüne sığınak yapmaz. kime saldırırsanız saldırın asker kesip hammadde alırsınız. cermenin oyun boyunca süren en büyük avantajı kısa sürede gerçekleşen askeri eğitim. kışla 20 olduğu düşünülürse 2 dk. 6 sn içinde tokmakçı üretir. (tokmakçı da asker mi demeyelim aşağıda açıklıyacağım.)

galya: bu dönemde gelişimini tamamlamaya başlamış ve güçlü bir piayde olan kılıçlıyı üretmeye başlamıştır. çok hızlı ve sanki yağmalama için doğmuş olan toytat bence bu ırkın en önemli silahıdır. orta dönemde en başarılı ırktır. yüksek savunma gücü doğru kullanıldığı takdirde( burada oyuncunun stratejisi büyük etken) köye giriş olur ama köyden çıkış neredeyse imkansızdır.

roma: bu dönemde roma ırkı, köyü iç ve dış geliştirmenin faydasını görür. bu dönemde ortalama 4-6 köy kurulmuş olur ve roma hem içerde hem de dışarda çalışarak çok hızlı bir şekilde büyümeye başlar. travian'ın en güçlü saldırı piyadesi olan emperyan doğru kullanıldığı takdirde çok büyük işler yapar.

uzun dönemde( wow'a kadar)

bu dönemde ırkları ayrı ayrı incelemenin gereği yok. çünkü artık birlik ruhu oturmuş ve kimse tek başına hareket etmez.(mantıklı oyuncu) savunma için herkes mümkün olduğu kadar birbirine yardımcı olur. saldırı artık organize yapılır. kimse maden sıkıntısı çekmez. sadece tahıl sıkıntısı yaşar.

şimdi askeri hesaplara gelelim.

kısa dönemde hammadde açısından sıkıntı olacağından bu dönem tamamiyle oyuncunun tercihi ile değişir. onun için askeri hesaplara orta dönemden başlıyacağım. (hammadde problemi olmadığı varsayılarak)

önce saldırı için. ideal ordu hem süvari hem de piaydeden oluşan ordudur.
kışla, ahır seviye 20 varsayımı ve silah dökümhanesi sevie 20. seviye kahramanda ortalama %10 off bonus olduğunu düşünelim.

cermen: günde ya 685 tokmak sallayan ya da 425 balta sallayan üretir. 173 de toyton.
685 tokmak sallayan (52,42 * 685) = 35 907,7 + %10 = 39 498.4
425 balta sallayan (75,42 * 425) = 32 049 + %10 = 35 253.9
173 toyton (191,75 * 173) = 33 172,75 + %10 = 36 490

(685 tokmak + 173 toyton) + kahraman = 1210 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 75 986
(425 balta + 173 Toyton) + kahraman = 950 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = 71 743

galya: günde 355 kılıçlı üretir. 164 heduan ya da 206 toytat.
355 kılıçlı ( 81.17 * 355) = 28 815 + %10 = 31 696
164 heduan ( 180.25 * 164) = 29 561 + %10 = 32 517
206 toytat (116.33 * 206) =23 964 + %10 = 26 360

(355 kılıçlı + 164 heduan) + kahraman = 853 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (64 213)
(355 kılıçlı + 206 toytat) + kahraman = 773 tahıl masrafı saatlik. vuruş gücü = (58 056)

roma: günde 266 emperyan üretir. 194 imperatoris ya da 145 caesaris üretir.
266 emperyan (86,92 * 266) = 23 120 + %10 = 25 432
194 imperatoris (157,25 * 194) = 30 506 + %10 = 33 556
145 caesaris ( 232,67 * 145) = 33 737 + %10 = 37 111

(266 emperyan + 194 imperatoris) + kahraman = 854 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (58 988)
(266 emperyan + 145 caesaris) + kahraman = 852 tahıl tüketimi saatlik. vuruş gücü = (62 543)

yukarıda görülen hesaplar kısa sürede en yüksek vuruş gücünü göstermek için yapılmıştır. uzun dönem hesapları çok farklıdır. yukarıda da görüldüğü gibi en kısa sürede en yüksek vuruş gücü tokmak sallayan toyton ordusunda. en fazla tahıl tüketimi de onda fakat burda önemli olan en kısa sürede en yüksek vuruş gücü elde etmek olduğu için tahılı göz ardı ediyoruz. yani ben dan dun her yere girerim ekonomi falan anlamam sürekli ordum başka köylerde kalır diyorsanız cermen sizin BU isteğinize cevap verir.

uzun dönemde yapılması gereken, tahılı maksimize ederek en yüksek vuruş gücünü elde etmektir. şimdi bununla ilgili hesapları yapacağım.

ortalama olarak 100.000 tahıl üreten köyünüz olduğunu (15 ya da 9 tarla, vaha mevcut) düşünerek bu tahılı askerlere paylaştırarak bakalım nasıl sonuçlar elde edeceğiz.

100.000 tahıl ile 100k emperyan, 100k balta sallayan ya da 100k kılıçlı besleyebilirsiniz. ama sadece piyade ya da sadece süvariden oluşan bir ordunun başarılı olması beklenemez. bu yüzden 100k tahılı orantılı şekilde dağıtarak yapabileceğimiz en büyük orduyu yapmalıyız.

hesaplarda hammadde hesaba katılmıyacaktır çünkü, zaten oyunun belli bir bölümünden sonra odun, tuğla ve demir yönünden sıkıntı yaşanmayacaktır.

gelelim hesaplara. bu hesaplarda da silah dökümhaesi seviye 20 kahraman off bonus % 10 olarak hesaplanacaktır. (

cermen: 100k tahılı 45k balta sallayan 15k toyton ya da 45k tokmak sallayan 15k toyton olarak kullanabiliriz. 1000 mancınık ve 1000 koçbaşı yaptığımızı da hesaba katarak işlemlere başlıyorum. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

(45k balta ) + (15k toyton ) + (1k mancınık ) + (1k koçbaşı ) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

(45.000 * 75,42) + (15.00 * 191,75) + (1000 * 96) + (1000 * 94) + % 10 =
(3.393.900) + (2.876.250) + ( 96.000) + (94.000) + %10 =
(6.460.150) + 646.015 = 7.106.165 vuruş gücü.

(45k tokmak) + (15k toyton) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus =
(2.358.900) + ( 2.876.250) + (96.000) + (94.000) + %10 =
(5.460.150) + 542.515 = 6. 002.665 ( tokmak sallayanın uzun vadede büyük farkla geriye düştüğünü görüyoruz)

galya: 100k tahılı 45k kılıçlı, 15k heduan olarak ya da 45k kılıçlı 22.5k toytat olarak bölebiliriz. 1k mancınık ve 1k koçbaşını da burada hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.
(45k kılıçlı) + (15k heduan) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + kahraman off bonus = vuruş gücü.

(45.000 * 81,17) + (15.000 * 180,25) + (1000 *119) + (1000 * 76,75) + %10 =
(3.652..650) + (2.703.750) + (119.000) + (76.750) + %10 =
(6.552.150) + 655.215 = 7.207.365 vuruş gücü.

(45k kılıçlı) + ( 22.5k toytat) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.652.650) + (2.617.425) + (119.000) + (76.750) + %10 =
(6.465.825) + 646.582 = 7.112.407 vuruş gücü.

roma: 100k tahılı 40k emperyan 12.5k caesaris ya da 45k emperyan 15k imperatoris olarak bölebiliriz. 45k emperyan 11.250 ceasaris de başka bir seçenek olarak yapılabilir. ama atlı ile piyadeyi dengeli yapmak gerekir. 1k mancınık ve 1k koçbaşını da hesaplıyoruz. geriye kalan 1000 tahıl köy gereksinimi.

(40k emperyan) + (12.5k caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.476.800) + (2.908.375) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.598.175) + 659.817 = 7.257.992 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

(45k emperyan) + (11.250 caesaris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.911.400) + (2.617.537) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.741.937) + 674.193 = 7.416.130 vuruş gücü. (ceasaris'in üstünlüğü)

(45k emperyan) + (15k imperatoris) + (1k mancınık) + (1k koçbaşı) + %10 =
(3.911.400) + (2.358.750) + (124.750) + (88.250) + %10 =
(6.483.150) + 648 315 = 7.131.465 vuruş gücü.

aynı koşullarda 3 ırk için durum bu.

durumu özetleyelim:

roma günde 266 emperyan, 145 ceasaris asker basabiliyor yani romanın hesapladığımız rakamlara ulaşması için 3 aydan uzun bir süre kışlasının ve ahırının hiç boş durmaması gerek. romanın asker kaybetme lüksü yok. alternatif olarak yan köyden kışla, büyük kışla, ahır ve büyük ahır ile beraber basılırsa bu süre yarı yarıya iner fakat romanın askeri pahalı olduğu için bu çok masraflıdır. tabii yan köyden bastığınız askeri merkezde besliceksiniz. roma iç ve dış geliştirmesiyle yıkıldığında çabucak toparlanabilir. pretoryan gibi yüksek savunma gücü olan bir asker de romanın en büyük avantajıdır. atlılara karşı zayıf olduğu için, evrensel yetiştirilen lejyoner sayısı fazla tutulursa bu alanda da başarılı olunabilir. suru da savunmaya fazladan güç katar. sur etkisi 1.03^x (x sur seviyesi.)galya ırkı ise romadan hızlı cermenden yavaş olarak gözüküyor. bir yandan romadan daha avantajlı, çünkü askeri çok pahalı değil. yan köyden romaya göre biraz daha ucuza asker çıkartabilir. ortalama bir sürede iyi bir orduya sahip olabilir. toytatlar ile çok hızlı yağma yapabilirler ve düşmanın beklemediği bir anda düşmana ağır darbe verir. savunmada ise druyid, phalanx ve heduan inanılmaz güçlüdür. heduan'ı yetiştirmek pahalı gibi dursa da zırh dökümhanesi seviye 20 de 209 savunma yapar(süvariye). 2.7 mızrakçı eder. kahraman defansda %10 bonus verirse heduan savunmada inanılmaz güce kavuşur. çiti savunmaya 1.025^x(x çit seviyesi) eklenirse galya savunmada çok iyi durumdadır.

cermen ise çok kısa sürede ordusunu toplayabilir. devasa orduları kısa sürede yaparak düşmana büyük üstünlük sağlayabilir. yapılan orduların beslenmesi ilerleyen zamanlarda problem olacağından iyi hesaplanması gerkmektredir. savunma olarak zayıftır. paladin ve mızrakçısı savunma yükünü üstlenir. paladin piyadeye karşı başarılıdır. mızrakçı ise aynı kategorideki savunmacılara göre daha zayıftır. cermenlerin dış cephesi toprak siper savunmaya 1.020^x(toprak siper seviyesi) etki eder ve yıkılması zordur.
Buraya yazacaklarım denenmiş ve başarıya ulaşmıştır.Saldırı ile yaptığım çalışmanın bir de savunma tarafı var tabii ki.

Savunma genel olan inancın tersine daha zordur. Herkes saldırı yapar ama herkes savunma yapamaz.

Saldırı hesaplarında askerlerin üretim süreleri çok önemliydi ama savunmada bu o kadar da önemli değil. Mutlaka zaman önemli fakat saldırıdaki kadar değil.

Savunma yaparken düşünmeniz gereken birçok şey var.

1) Gelen saldırıyı gömebilme ihtimalim.

2) En az kayıpla saldırıyı geçiştirme ihtimalim.

3) Wow savunması.

Zırh dökümhanesinin içi geliştirilmemiş defans askeri size kardan çok zarar getirir.

Köye gelen saldırıyı gömmek çoğu oyuncunun isteğidir fakat düşünülmesi gereken fayda maksimizasyonudur. Çok fazla asker kaybederek saldırıyı geçiştirmek yerine 2 tarla yıktırıp saldırıyı geçiştirmek çoğu zaman daha mantıklıdır. Çok önemli bir şey; saldırı yapan ordusunu kaybetmeyeceği için bir daha gelecektir, bu da çok önemli ve unutulmamalıdır. Eğer bir saldırıyı gömmek istiyorsanız hem atlı hem de piyade sayınız çok iyi ve zırhları tamamlanmış olmalı. Fake ile gelineceğinden hazırda en az 5 savunma ordusu olmalı. Düşman iyi çözülerek size saldırması beklenmeli. Saldırı gömmek için uzun uzun savunma hesapları yapmak gereksizdir. Yığabilidiğiniz kadar savunma yığmalısınız... Yine de hesap yapmak isteyenler alttaki hesaplardan yararlanabilir.

En az kayıpla saldırıyı geçiştirmek ise diğer adıyla mancınık kesmek demektir. Sözlükte de bulunan araya asker sokmak en önemli savunma stratejisidir. Mancınık olmayan saldırı ordusu, adminsiz forum gibi kalır. Araya asker sokmakta en önemli şey hızdır. Druyid, Heduan, Paladin en önemli birimdir. Eğer saldıran çok uzaktan geliyorsa, Pretoryan, Phalanx ve Mızrakçı da kullanılabilir. Mancınık keserek orduyu büyük zarara uğratırsınız. Fake yine burda da olacağından saldırılar dikkatli süzülmeli ona göre araya asker sokulmalıdır, aksi takdirde atlılar maalesef sucuk olur.

Wow savunması oyunun sonunu getiren savunma çeşididir. Asker akışı sürekli olmalı. Wow savunması dağınık savunmaya örnek de verilebilir. Size birçok düşman aynı anda saldırıyorsa siz de dağınık savunma yapabilirsiniz. Amaç her gelenin gömülmesidir.

Yapacağım açıklamaların altına en iyi birimleri belirteceğim. Gördüğünüzde şaşıracağınız ve doğru bildiğiniz şeylerin yanlış olduğunu göreceksiniz.

Savunma birimlerini yazalım. ilk yazdığım yaya, ikinci yazdığım atlı savunmasıdır. ilk parantez yedikleri tahıl, ikinci parantez maliyetlerdir. Zırh dökümhanesi hepsinde geliştirilmiştir.

Romalıların suru savunmaya 1.03^x (x sur seviyesi.) etkilidir. Toprak sipere göre daha kolay yıkılır.

Galyalıların çiti savunmaya 1.025^x(x çit seviyesi) etki eder sağlamlığı roma ile cermen arasındandır.

Cermenlerin dış cephesi toprak siper savunmaya 1.02^x(toprak siper seviyesi) etki eder ve yıkılması zordur.

ROMA

Lejyoner: 46,67 - 63,92 (1) - (440)

Pretoryan: 81,17 - 46,67 (1) - (460)

Imperatoris: 94 - 76,75 (3) - (1410)

Caesaris: 117,67 - 146,42 (4) - (2170)

GALYA

Phalanx: 52,42 - 63,92 (1) - (315)

Druyid: 145,08 - 76,08 (2) - (1090)

Heduan: 76,75 - 209 (3) - (1965)

CERMEN

Mızrakçı: 46,67 - 75,42 (1) - (340)

Paladin: 127,83 - 58,83 (2) - (1005)

Toyton: 76,75 - 105,5 (3) - (1525)

Irkları önce birbirinden bağımsız olarak karşılaştıralım. Çit, Sur ve Toprak Siper için siz isterseniz eklersiniz.

Sadece fikir vermesi için 5000 tahıllık bir hesap başlıyorum.

Roma

Savunma puanlarına bakıldığında en mantıklı savunma birimi lejyoner ile pretoryan. Araya asker sokmak istendiği zaman hızlı olan atlılar seçilmeli.

1500 lejyoner, 3500 pretoryan ile yaptığımız savunmanın bize getirisi:

Savunma puanı: (1500 * 63,92) + (3500 * 81,17) =
95.880 + 284.095 = 379.975 savunma

Maliyet: (1500 * 440) + (3500 * 460) =
660.000 + 1.610.000 = 2.270.000 hammadde

Maliyet / Savunma = 2.270.000 / 379.975 = 5,974


Galya

Savunma puanlarına bakıldığında bütün hepsi kullanılabilir. Galya ırkında tüm kombinasyonları yaptıktan sonra en iyi ikiliyi bulacağız.

1) 1500 phalanx, 1750 druyid

Savunma puanı: (1500 * 63,92) + (1750 * 145,08) =
95.880 + 253.890 = 349.770 savunma

Maliyet: (1500 * 315) + (1750 * 1090) =
472.500 + 1.907.500 = 2.380.000 hammadde

Maliyet / Savunma = 2.380.000 / 349.770 = 6,804

2) 1750 druyid, 500 heduan

Savunma puanı: (1750 * 145,08) + (500 * 209) =
253.890 + 104.500 = 358.390 savunma.

Maliyet: (1750 * 1090) + (500 * 1965) =
1.907.500 + 982.500 = 2.890.000

Maliyet / Savunma = 2.890.000 / 358.390 = 8,063


Cermen

Savunma puanlarına bakıldığında mızrakçı ve paladin tercih edilir ve iyi verim sağlanır

1500 mızrakçı, 1750 paladin

Savunma puanı: (1500 * 75,42) + (1750 * 127,83) =
113.130 + 223.702,5 = 336.832,5 savunma

Maliyet: (1500 * 340) + (1750 * 1005) =
510.000 + 1.758.750 = 2.268.750

Maliyet / Savunma = 2.268.750 / 336.832,5 = 6,735


Evet hesaplarda görünenleri açık bir tabloya dökelim

Savunma Puanı
1) Roma
2) Galya 2.
3) Galya 1.
4) Cermen


Hammadde
1) Cermen
2) Roma
3) Galya 1
4) Galya 2.

Sizin de gördüğünüz gibi savunmada en iyi dediğimiz galya romanın gerisinde. Pretoryan ve evrensel yetiştirilen lejyonerler savunmanın en iyisi olduğunu gösterdi. Tek eksikleri hız. Maliyet olarak da gayet iyi bir ordu.

Galyanın heduanlı savunma ordusu, phalanxlı savunma ordusundan daha iyi gözüküyor fakat maliyeti de en yüksek olan ordu heduanlı olan ordu. Hammadde probleminiz yoksa heduanlı ordu en yüksek ikinci savunmasıyla kullanılabilir. Phalanxlı ordu, hammadde problemine karşı güzel bir alternatiftir.

Cermen herkesin beklediği gibi savunmanın en zayıfı. Hesaplarda yetiştirme süresini değerlendirmememizin sebebi yan köylerden de asker basabilmemiz. Maliyet / Savunma oranı ise oyunu bilen oyuncuların rahat anlayacağı bir hesaplama. Açıklamasını yapmıyorum.

Bir de hammadde sınırlayarak en iyi savunma ordusunu oluşturalım.

2.000.000 hammadde yaya, 1.000.000 hammadde atlı için.

Roma

2.000.000 hammadde için 4348 pretoryan üretir.

Hammadde / Pretoryan maliyeti =
2.000.000 / 460 = 4348 pretoryan

1.000.000 hammadde için 2273 lejyoner üretir

Hammadde / Lejyoner =
1.000.000 / 440 = 2273 lejyoner

(4348 * 81,17) + (2273 * 63,92) =
352.927,16 + 145.290,16 = 498.217,32 savunma toplamı

Galya

2.000.000 hammadde için 1835 druyid üretir

Hammadde / Druyid maliyeti =
2.000.000 / 1090 = 1835 druyid

1.000.000 hammadde için 3175 phalanx üretir

Hammadde / phalanx =
1.000.000 / 315 = 3175 phalanx

(1835 * 145,08) + ( 3175 * 63,92) =
266.221 + 202.946 = 469.167 savunma toplamı.

Galya 2 bir önceki hesaplarda zaten en pahalı olan olduğundan burda yapılmıyor

Cermen

2.000.000 hammadde için 1990 paladin üretir

Hammadde / paladin maliyeti =
2.000.000 / 1005 = 1991 paladin

1.000.000 hammadde için 2941 mızrakçı üretir

Hammade / mızrakçı maliyeti =
1.000.000 / 340 = 2942 mızrakçı.

(1991 * 127,83) + (2942 * 75,42) =
254.509,53 + 221.885,64 = 476.395,17 savunma toplamı

Tabloya bakalım
1) Roma 498.217,32
2) Cermen 476.395,17
3) Galya 469.167

Romabir önceki hesaplamalarda olduğu gibi burda da savunmadaki üstünlüğünü gösteriyor. Cermen beni de şaşırtarak galyanın önüne geçiyor.Galya kendisindeki en iyi savunmacı ünvanını yapmış olduğumuz hesaplamalarla kaybediyor.

Sonuç olarak vardığımız nokta:

Roma hız problemi yaşanmazsa en iyi savunmacı olduğunu gösteriyor. Askeri pahalı dediğimiz, yetiştirilme süresi uzun dediğimiz roma bu hesaplamalar ile böyle olmadığını gösteriyor.

Galya beklenilenin aksine iki hesaplamada da zirveye oturamadı. Bu galyanın kötü savunması olduğu anlamına gelmez. Tahıl sorunu yaşandığı varsayıldığında galya romayla kafa kafaya olduğunu gösteriyor. Galyanın savunmasının en iyi ve güzel tarafı hızlı atlıları. Atlıları ile araya asker sokmak kolaydır. Belki sadece bu yüzden olsa da galyaya en iyi savunmacı demek doğru olur.

Cermen tahıl sorunu yaşandığı varsayıldığında en kötü, asker sayıları sabitlenip hammaddeye bakıldığında en ucuz, hammadde kısıtlandığında ikinci olarak beklediğimizden biraz daha iyi olduğunu göstermiş oldu. cermenin en büyük avantajı askerlerinin ucuz olması.

Wow savunması için en iyi asker kombinasyonu sizlerin de yazdıklarımı okuduktan sonra anlayacağı gibi pretoryan ile mızrakçı ikilisinin savunmasıdır. Pretoryan eşit şartlarda druyid ve paladinden farkla üstün. Mızrakçı ise 3 tahıl yiyen heduan, 1 tahıl yiyen lejyoner, 1 tahıl yiyen phalanx, 4 tahıl yiyen caesarisden daha üstün olduğunu gösteriyor. Wow'a destek yolarken zamanı gözardı ediyoruz.



Üye Profil Bilgileri

Kampanya PBDO-Bot 5 TL
wordabula isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Ocak 2013   #2
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 01 Ocak 2013
Alter: 27
Mesajlar: 22
Konular: 2
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 27
Rep Derecesi : elma40 is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: Irkların Özellikleri-Kısa, Orta ve Uzun Dönem Olarak İncelenmesi

teşekkürler.



elma40 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Silkroad 1-100lv unuqueler hakkında bilgiler(Çok uzun) wordabula Silkroad Online Genel 1 08 Ağustos 2015 19:59
Forumun En İyi Filesi Tek Tuşla Kurulum Putty Scripti Kolay Orta Zor WS Npc Paketi wordabula Metin2 Private Server Kurulumu 5 30 Temmuz 2015 16:37
ICO geri dönüyor, hem de HD olarak! karakas1997 Oyun İncelemeleri 0 12 Ekim 2012 00:47
Uzun süredir burdayım ama Tanışmıyoruz ValiBey Forum Çöplüğü 4 02 Ekim 2012 21:43
Dünyanın En Uzun Konusu. eryamanci Dark Orbit Genel & Muhabbet 4 14 Eylül 2012 17:54

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:13.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736