Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Total War Serisi > TotalWar-Medieval II


Atlı Okçu Rehberi

TotalWar-Medieval II


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 16 Mart 2014   #1
Literary - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 16 Kasım 2013
Bulunduğu yer: PC Başı :)
Mesajlar: 916
Konular: 569
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 921
Rep Derecesi : Literary is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 10
Ettiği Teşekkürler: 9
Literary isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Atlı Okçu Rehberi

Kendim de bir atlı okçu hastası olduğumdan yabancı bir totalwar sitesinde gördüğüm bu rehber çok hoşuma gitti, totalwar-türkiye üyeleri de yaralansın diyerek güzel Türkçemize çevirip kendi fikirlerimi de ekleyerek buraya getirdim.Ne yazıkki tamamını çeviremedim. Bu yazının en az bi 5 katı kadar daha var. Üstelik esas taktik bölümleri de orada yer alıyor. Artık onları da çevirebildiğim kadarını koyarım. Boşu boşuna yapmış olmayalım yazdığımız kadarı bi işe yarasın.
Oyuna yeni başlayanlar için oldukça bilgilendirici, kıdemli oyuncular için de hafızalarını tazelemeleri yönünden yardımcı olacaktır.

BİRİM KILAVUZU VE TAKTİK KILAVUZU
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

BİRİM KILAVUZU

(MXB’den kasıt Mounted Crossbowmen’dir, HA’dan kasıt da atlı okçulardır.)
İngiltere, İskoçya ve Aztekler’in paralı asker olmayan bir atlı okçu birimi bulunmuyor. Danimarka, Sicilya, Papalık, Venedik ve Milan da High dönemde gelen MXB hariç atlı okçu birimlerine sahip değiller.

CEPHANE
Cirit atlıları – 8
MXB- 30
Atlı okçular – 25
Tüfekli atlılar – 20
Filler (toplu) – 36

MİLLETLER
BİZANS
MISIR
FRANSA
KUTSAL ROMA İMPARATORLUĞU
MACARİSTAN
MOĞOLLAR
HİLALİLER
POLONYA
PORTEKİZ
RUSYA
İSPANYA
TİMURLULAR
TÜRKLER
YALNIZCA MXB : Danimarka, Milan, Papalık, Sicilya, Venedik
Ve PARALI ASKERLER

BİZANS İMPARATORLUĞU
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Mevcut Birimler: Skythikons, Byzantine Cavalry, Vardariotai, tamamı Early dönem.

SKYTHIKON
Skythikon Bizanslıların step atlı okçularına verdiği isimdir. Hafif zırh kullanan birleşik (kompozit) yay ve küçük kılıçla donanmış bu birim gerektiğinde yakın dövüşe girebilir ancak uzak durmaları çok daha iyi olur. Bu kusursuz okçular kaçan birimleri yere sermede ve yanlardan ve arkadan yapılan saldırılarda (charge-şarj) oldukça iyiler. Hızlı bir birimdir.

Skythikon verileri: (Melee-missile attack/defense/charge bonus) 06-06/3/02. Bir seviye zırh yükseltebilir.
Özel yetenekler : Circle (çember şekli alarak ok atma)
Cost/upkeep (maliyeti/turn başına bakım masrafı) : 380/175
Gereken Binalar : Castle. (Motte & Baileyden de çıkarılabilir ancak daha az sayıda) Çıkarılabilecek azami ünite sayısı Kings Stable ile 9’dur.

BYZANTINE CAVALRY
Bizans ordusundaki atlı okçu birimlerinin çekirdeğini oluşturur. Yeterli seviyede zırhlı, birleşik yay ve kılıç ile donanmış Byzantine Cavalry hem yakın hem de uzak mesafeli savaşta kullanılabilir. Diğer atlı okçulardan daha yavaş olan ancak daha iyi savunmaya sahip olan bu birim (neredeyse tüm ligth cavalry birimlerine karşı) yerini korumaktan çok daha fazlasını yapabilir.

Byzantine Cavalry verileri: (Melee-missile attack/defense/charge bonus) 07-06/12/02. İki seviye zırh yükseltebilir.
Özel yetenekler: Circle
Cost/Upkeep 530/175
Gereken binalar: Castle. (Wooden Castle da da çıkarılabilir ancak yine daha az sayıda.) Çıkarılabilecek azami ünite sayısı Kings Stable ile 9’dur

VARDARIOTAI
Soy olarak Vardar vadisine yerleşmiş Macarlardan inen Vardarıotai, step okçuları arasında seçkin bir sınıftır. İyi donatılmış ve son derece iyi eğitilmişlerdir. Aşırı yüksek verilere bakacak olursak hem yakın hem uzak mesafede oyundaki tüm atlı okçuları alt edebileceklerini ve hatta Avrupa’nın çıkarabileceği en iyi şövalyelere karşı bile yakın dövüş kazanma potansiyeline sahip olduklarını söyleyebiliriz. Hızlı, iyi moral ve iyi dayanıklılığa sahip bir birimdir. Oyundaki higly disciplined seviyesindeki tek atlı okçu birimi, higly trained seviyesindeki dört atlı okçu biriminden bir tanesidir. (Bunların anlamı ise : Savaş tamamen kazanılamayacak bir duruma gelmeden asla kaçmazlar.)

Vardariotai verileri: (Melee-missile attack/defense/charge bonus) 10-09/17/04. Bir seviye zırh yükseltebilir.
Özel yetenekler: Circle
Cost/upkeep 800/250
Gereken binalar: Castle. Azami çıkarılabilecek birim sayısı Citadel de 3’tür.

MISIR
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler: Desert Cavalry- Early; Mameluke archers- Early dönem.

DESERT CAVALRY
Jinete birliği gibi hassas, yakın dövüşte biraz daha zayıf yine bu uzaktan akrabası ile aynı saldırı bonusuna ve anti-zırh bonusuna sahip bir birimdir. Ancak savunması daha düşüktür. Buna rağmen özellikle çöllerde ağır zırhlı haçlılara karşı oldukça kullanışlıdır. Çöl savaşlarında çeşitli bonuslar kazanan bu birim hızlı ve oldukça iyi dayanıklılık seviyesine sahip olduğundan haçlılar güneşin altında yanarken durmaksızın koşabilir,koşabilir,koşabilir. ..

Desert Cavalry verileri : (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 08-08/08/03. (Karşılaştırma için, Jinete verileri 09-08/15/03)
Özel yetenekler: Circle
Cost/upkeep:800/250
Gereken binalar: Castle.

MAMELUK ARCHERS

Her yönden oldukça iyi çift amaçlı kullanılabilecek bir atlı birim. Kullanıcılara RTW deki Parthia’nın Persian Cavalry’sini hatırlatacaktır. Kendilerini birçok hafif ve orta sınıf atlıya karşı koruyabilen bu okçular saldırı fırsatlarını değerlendirebilir, generalleri tuzağa düşürmede kullanılabilir ve şövalyelere karşı gerekli yardım gelene kadar yerlerini tutabilirler. Yakın dövüşte (zırha karşı etkili olan) topuz kullanır. İyi dayanıklılık ve iyi morale sahiptir. Vardoriotai, French Mounted Archer ve Mongol Heavy Archer ile birlikte higly trained seviyedeki dört atlıdan biridir.

Mameluk archer verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 08-08/15/04
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 900/210
Gereken binalar : Castle/Racetrack’e (2) sahip City.

FRANSA
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Mevcut birimler : French Mounted Archer- High dönemde

FRENCH MOUNTED ARCHER
Fransa bu mükemmel birlik için High döneme ve bir Military Academy’ye sahip olana kadar beklemek zorunda.
FMA at üzerinde İngilizlerden aşina olduğumuz uzun yay (longbow) kullanan bir birim. Anti-zırh bonusuna sahip uzun yay bu birimi diğer normal atlı okçulardan daha zorlu bir birim haline getiriyor. Ayrıca cirit kullanan birimlerin aksine olduça bol cephaneye sahip. MXB’lerin aksine de seri atış yapabilir. Bu sebeplerden dolayı FMA üç öldürücü özelliği kendinde toplamış nadir bir birim. Diğer atlı okçular kadar hızlı olmasa da iyi moral ve iyi dayanıklılık özelliklerine sahip. Sonuç olarak yakın dövüşte de oldukça iyi, Jinete’ye yakın, dört higly trained birimden de bir tanesi...

French Mounted Archer verileri: (Melee-missile attack/defense/charge bonus) 09-07/14/04. +Anti-zırh bonusu. Jinete ile karşılaştırmak için: 09-08/15/03.
Özel yetenek: Circle
Cost/upkeep: 1,030/210
Gereken binalar : Military Academy

KUTSAL ROMA İMPARATORLUĞU
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Mevcut birimler : MXB- High; Reiters- Late dönem

REITERS
Normal menzilli süvariler bir Templar Knigths birimine karşı mızraklarını indirip göğüs göğüse savaşamaz ancak Reiters yapabilir(Medium zorluk seviyesi için). Önce bir yaylım ateşi sonra ölümüne bir mücadele.
Almanlar oyundaki en güçlü missile saldırısına sahip bu atlıyı late dönemde kullanabiliyorlar. Saldırı güçlerinin yanı sıra iyi zırhlanmış olmaları ve iyi moralleri de cabası. Ateşli silah kullandıklarından hem zırha karşı etkililer hem de düşmanın moralini bozuyorlar. Ancak silah doldurma süreleri uzun ve hava koşullarından tüm ateşli silah kullanan birimler gibi etkileniyorlar. Ayrıca atış yapabilmem için çok yakın mesafeye girmek zorundalar ve olduça yavaşlar. Ancak dayanıklı olmaları yavaşlıklarını biraz da olsa telafi ediyor. Taktikleri diğerleri gibi vur- kaç değil vur ve kal şeklinde.

Reiter verileri Melee-Missile Attack/Defense/Charge bonus)
11-20(!)/13/05. (Karşılaştırma için Feudal Knigths verileri: 10/16/06.
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 920/250
Gereken binalar: Royal Armory

MACARİSTAN
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

MAGYAR CAVALRY
Bazı yönleri ile Türkmen atlısına benzer bir birim. Başlangıç için Turkish horse archer ya da Kazaklardan daha iyi. Ancak dayanıklılık ve moralden kaybediyor.

Magyar Cavalry verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 06/07/02. Karşılaştırma için Turkoman verileri: 07-06/08/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 400/175
Gereken binalar: Castle/Motte and Bailey

HUNGARIAN NOBLES

Avrupa’nın Memlükleri ve biraz daha fazlası. Early dönem için mükemmel bir seçenektir. Hem uzak mesafeli savaşta hem de yakın dövüşte etkilidir. İyi moral ve dayanıklılığa sahip birim diğer atlı okçular kadar hızlı değildir. Not: Memlükler kadar pahalı olmasalarda bakım masrafı aynıdır.

Hungarian Noble verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 09-08/16/04. Karşılaştırma için Memlük verileri: 08-08/15/04
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 750/210
Gereken binalar: Wooden Castle

MOĞOLLAR
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler : Mongol Horse Archer- Early; Mongol Heavy Archer, Early dönem

MONGOL HORSE ARCHER

Yakın dövüşe dayanabilecek kadar olmasa da iyi bir HA. Ancak yine de yakın dövüşte diğer hafif HAlardan daha iyi. Örneğin savunması başlangıç döneminde çıkan zayıf Kazak ve Türk birimlerinin iki katı ve moralleri iyi. Menzilli silahlara karşı ise oldukça zayıflar. Hızlı ve oldukça iyi bir dayanıklılığa sahipler.

Mongol Horse Archer verileri: (Melee-Missile Attack/Defense/Charge Bonus) 08-08/06/04
Özel yetenek Circle
Cost/Upkeep: 590/na
Gerekli binalar: na

MONGOL HEAVY ARCHER
Mükemmel bir çok amaçlı süvari birimi. Verileri Memlükler’inkine benzer ancak dayanıklılık bakımından daha iyidirler. Moğol olmayan (Vardariotai hariç) birimlerin pek sahip olmadığı iyi moral ve yüksek disipline sahipler.

Mongol Heavy Archer verileri: (Melee-Missile Attack/Defense/Charge Bonus) 08-08/15/04
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 900/NA
Gerekli binalar: na

HİLALİLER
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler : Desert Cavalry- Early; Grandine Jinete- Early; Grandine Crossbow Cavalry- Late; Camel Gunners- Late dönem

DESERT CAVALRY
Mısır bölümüne bakınız.

GRANDINE JINETE
İspanyol Jinete birimine çok yakındır ama daha düşük saldırı ve savunma pualarına sahiptir. İyi dayanıklılığa sahiptir ve hızlıdır.

Grandine Jinete verileri: (Melee-Missile Attack/Defense/Charge bonus): 08-08/13/03. Ciritler anti-zırh özelliği veriyor.
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 670/175
Gereken binalar: Large City+Sultan's Racetrack, veya Castle (Fortress)

GRANDINE CROSSBOW CAVALRY
Bunlar diğer MXBlerden bir dönem sonra ortaya çıkarlar. Ancak menzilli saldırıları önemli ölçüde daha iyiler ve diğer MXBler ile aynı anti-zırh bonusuna sahipler. Yakın dövüş için ise; saldırı puanları daha yüksek olsa da savunmalarının daha düşük olması işi bozuyor. Ayrıca Hilalilerdeki Camel Gunner varken bu birime pek de iş düşmüyor.

Grandine Crossbow Cavalry verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 08-07/09/03 Karşılaştırma için MXB verileri: 07-05/10/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 580/175
Gereken binalar: ?

CAMEL GUNNERS
Çok uzun mesafeli atışlar yapabilen bir birimdir. Atış mesafesi bakımından bazı tüfekli piyadeler hariç birçok birimden üstündür ve hareket halinde atış yapabilir. Düşmanın yakınına girerek açtığı yaylım ateşi yıkıcı olabilir. Bu birimin menzilli saldırı gücü normal bir atlı okçudan iki kat üstün ve anti-zırh özelliğine sahiptir ama silah doldurma süresi uzundur.
(Doğal olarak) çölde savaşma bonusu ve atları korkutma özelliğine sahiptirler. İyi moral ve iyi dayanıklılık onları zorlu birimler yapar.

Camel Gunner verileri: (Melee-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 08-16/06/04
Özel yetenek: Yok
Cost/Upkeep: 1,180/300
Gereken binalar : Castle (Citadel)+Caravansary

POLONYA
Mevcut birimler : Lithuanian Cavalry- Early; Strzelcy- Early; Polish Nobles- Early dönem
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

LITHUANIAN CAVALRY
İyi bir menzilli saldırı gücü ile makul derecede yakın dövüş özelliklerini birleştirmiştir. Early dönem standartlarına göre oldukça iyi bir birimdir. Çok sağlam olmasa da orta seviyelerde dayanıklılığa sahip ve normal moralli olması bu atlıyı çift görev verilebilecek, yakın dövüş opsiyonlu birimler arasına sokuyor. Birimin atış mesafesi diğer atlı okçulardan daha kısa.

Lithuanian Cavalry verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 09-06/11/03 (Karşılaştırma için Byzantine Cavalry verileri: 07-06/12/02)
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 500/175
Gereken binalar: ?

STRZELCY
Farklı isme sahip bir MXB. Diğerlerinden şu iki özelliği ile ayrılıyor: 1- Early dönemde çıkarılabilmesi 2- Düşük seviyeli bina gereksinimleri. Ayrıca Strzelcy normal MXBlerden biraz daha yüksek savunma ve saldırı puanına sahip. Yeterli derecede hızlı olması birimi Danimarka ve Alman piyadelerine karşı kullanışlı hale getiriyor. Mükemmel bir birim olmasa da ucuz ve kullanışlı olması güçlü Polish Noble birimine yardımcı olarak kullanılabilir.

Strzelcy verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 07-05/12/02 Anti-zırh bonusuna sahip. Karşılaştırma için diğer MXB verileri: 07-05/10/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 510/150
Gerekli binalar: Castle (Motte and Bailey)

POLISH NOBLES
Her yönden mükemmel cirit kullanan bir birim. İyi saldırı iyi defans ve iyi morale sahip. Düşmanı iğnelemek için birebir: Yakın dövüşte gürz menzilli de ise çekiç. Boyar Sons’dan daha sert bir birim olarak savaş alanında düşman generalini öldürmek ya da bir fili belli mesafeden yere sermek için birkaç Polish Nobles birimi yeterli olacaktır.

Polish Nobles verileriMelee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 11-10/17/04 Karşılaştırma için Boyar Sons verileri:09-08/14/03
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 800/210
Gereken binalar: Wooden Castle

PORTEKİZ
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

İspanya bölümüne bakınız. Aynı birim ve dönem özellikleri geçerli.

RUSYA
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler: Kazaks- Early; Boyar Sons- Early; Dvor Cavalry- High; Cossack Cavalry- Late dönem.

KAZAKS
Klasik başlangıç dönem atlısı. Akrabaları Türk atlı okçusuyla neredeyse aynı özelliklere sahip ve tıpkı onun gibi yakın dövüş için oldukça nazik bir birim. Hızlılar ama dayanıklılıkları normal seviyede bu nedenle diğer HA’lardan daha çabuk yorulurlar. Menzilli silahlara karşı da zayıflar.

Kazak verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 06-06/03/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 380/150
Gereken binalar: Castle (Motte and Bailey)

BOYAR SONS
Polish Noble biriminin akrabası. Eğer bu birimden daha kolay hasar almasalardı çok daha etkileyici bir cirit süvarisi olabilirlerdi. Ama yine de yakın dövüşte kendine yeten, uzak mesafeden atış yapabilen, fillerde dahil her birime karşı etkili anti-zırh özelliğine sahip her yönden kullanışlı bir birimdir. Hızlı değiller ama iyi dayanıklılık özellikleri var.

Boyar Sons verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 09-08/14/03 Karşılaştırma için Polish Nobles verileri: 11-10/17/04
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 610/210
Gereken binalar: Wooden Castle

DVOR CAVALRY
Biraz düşük savunması, biraz yüksek saldırı gücü ile Rus Vardariotai. (Ve bu da ucuz da değil) İyi moral ve iyi dayanıklılığa sahip ancak hızlı değil, zaten kaçmasını gerektirecek pek fazla sebep de yok. Bu birlik yanlardan yaptığı saldırılar ile başka birime saldırmaya hazırlanan birliği yok edebilir. Anti-zırh bonusuna sahip değil.

Dvor Cavalry verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 11-10/16/04. Karşılaştırma için Byzantine Vardariotai verileri: 10-09/17/04.
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 800/250
Gereken binalar: ?

COSSACK CAVALRY
Düşük savunma puanları nedeniyle daha iyi saldırı puanlarına rağmen yakın dövüşte bir Memlük atlısı ya da Moğol ağır zırhlı atlı okçusu kadar iyi değildir ama yine de hatırı sayılır bir yakın dövüş gücü ve oldukça iyi morali ile iyi bir atlı okçu.

Cossack cavalry verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 09-08/11/04. Karılaştırma için Mongol Heavy Archer verileri: 08-08/15/04
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 700/150
Gereken binalar: ?

İSPANYA
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler: Jinete, Early; MXB, High dönem

JINETE
Orijinal cirit atlısı MTW 1’de olduğundan çok daha gelişmiş bir şekilde geri dönmüş.
Jinete’lerin anti-zırh bonusları var. Yakın dövüşte şövalye dışındaki atlılara karşı oldukça iyiler, hızlılar ve iyi dayanıklılığa sahipler.
Develer ve fillere karşı da circle özelliği sayesinde az hasar alarak oldukça zayiat verdirebilirler. Ve tabi ki kaçan düşmanlara birebir.

Jinete verileri: (Melee-missile attack/defense/charge bonus) 09-08/15/03.
Özel yetenek: Circle
Cost/upkeep: 520/175
Gereken binalar: Castle/ Plaza del Toro binasına sahip City

TIMURLULAR
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler : Turkish Horse Archer- Early; Turkomans- Early; Mongol- Heavy Archer-Early; Elephant- High; Elephant Artillery- High dönem

TURKISH HORSE ARCHERS
Türkler bölümüne bakınız.

TURKOMANS
Türkler bölümüne bakınız

MONGOL HEAVY ARCHERS
Moğollar bölümüne bakınız.

ELEPHANTS
Bir yakın dövüş canavarı olmasının yanında üstlerindeki tüfekliler nedeniyle oldukça etkili bir menzilli birim olma özelliği de taşır (öyle ki bir zırhlı piyade birliğini temizledikten sonra cephanesinin ancak yarısı biter ). Kendilerini kovalamaya çalışan piyadelerden uzaklaşırken bu tüfekliler sayesinde yollarının yarısında piyadelerin çoğunun işini bitirebilirler. Bu sırada toplanmaya çalışan piyade birliğine saldırılarıyla (charge) son şeklini verirler.
Yakın dövüşte bir çok avantaja sahiptirler. Atlara karşı oldukça etkili olmaları saldırdıkları ya da yakınlaştıkları düşmen birliğinde korkuya sebep olmaları gibi. Tek zayıf yönleri ise: run amok. Yani korkmalarına sebep olan ateşli ok, top vs gibi etkenlerden hasar gördüklerinde çıldırmışçasına koşuşturduklarını ve etrafı birbirine kattıklarını göreceksiniz. Kendi ordularına da bu şekilde oldukça kayıp verdirebilirler. Bunu engellemek için ise bu güzide birliğin sürücüleri tarafından boyunlarına vurulan darbelerle yere indirilmelerini sağlayabilirsiniz.

Elephant verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 10-16/16 (Bir yerine altı hit point’e sahipler.)/09
Özel yetenek: Instant death(sürücüleri tarafından öldürülebiliyorlar, ilginç bir yetenek)
Cost/Upkeep: ?/?
Gereken binalar:NA

ELEPHANT ARTILLERY
(Tamamen bir fantezi birliği) Seyyar topçu birliği de diyebiliriz. Kale duvarlarını, kapı ve kuleleri çok uzak mesafelerden yere indirebilirler.
Strateji haritasında atlar kadar mesafe kaydetmeleri onları tam bir gezici topçu birliği yapmıştır. Topların götürülmesinin zor olduğu Kuzey Afrika, Rusya gibi bölgeler için oldukça kullanışlılar.

Meydan savaşlarında ise bazı zorluklarla yüzleşmeleri gerekir. Örneğin hareket halindeyken atış yapamazlar. Aynı zamanda hedefi tutturmada da pek başarılı değiller ancak toplar hedefe ulaşırsa etkisi oldukça büyük oluyor. Ancak bu kısıtlamalara rağmen hala ölümcül bir düşman olma özelliklerini kaybetmiyorlar. Örneğin düşmanın köprüden geçmesi gerekirken onlara hayal edemeyecekleri kadar hasar verebilir. Yakın dövüş güçleri de bir hayli fazla.
Normal fillerin tüm özelliklerine sahipler; düşmanın yanında korkuya sebep olma, uzun mesafeden atış yapabilme, çıldırma vs.

Elephant artillery verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 10-28/16 (Bir yerine altı hit point’e sahipler.)/09.
Özel yetenek: ?
Cost/Upkeep: 2,750/NA
Gereken binalar:NA

TÜRKLER
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mevcut birimler; Turkish Horse Archer- Early; Turkomans- Early; Sipahis- Early dönem

TURKISH HORSE ARCHER
İyi bir menzilli saldırı gücüne sahip, ancak yakın dövüşte kısa ömürlü biir başlangıç dönemi birimi. Oklara karşı pek dayanıklı değil ancak hızlı ve dayanıklılığı iyi.

Turkish Horse Archer verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 06-06/03/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 420/150
Gereken binalar: Wooden Castle+Stable

TURKOMANS
Desert Cavalry biriminin daha az saldırı gücüne sahip ve cirit yerine yay kullanan hali. Çok yönlü bir süvari birliği olduğunu söylemek pek doğru olmaz. Savunma puanları diğer başlangıç dönemi atlı okçularından iyi olsa da Memlükler gibi daha güçlüleri ile baş etmesine yetecek kadar değildir. Daha güçsüz atlı okçularla baş etmek için, kaçan düşmanın arkasından tazı gibi koşturmak için ya da moralleri çökmüş olan bir grup askerin arkasından onları kırmak için kullanın ama yakın dövüşe pek sokmamaya çalışın.

Turkoman verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 07-06/08/02 (Karşılaştırma için Desert Cavalry verileri: 08-08/08/03)
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 510/150
Gereken binalar: Castle (Motte and Bailey) or City+Race Track

SIPAHIS
Türk menzilli ordusunun yapıtaşı. Bu birim yakın dövüşte Memlük okçusundan daha iyi. İyi bir birim olmasına rağmen ne yazık ki moral ve dayanıklılığı normal seviyede. Bu yüzden. Memlüklerle karşılaştığınızda dikkatli olun, sipahilerin menzilli savaşta daha çabuk yorulması morallerinin daha da kötüleşmesine neden olacaktır. Yine de Sipahiler hem uzak mesafede hem de yakın dövüşte etkili olmaları nedeniyle çifte tehlike yaratan oldukça iyi bir birim.

Sipahis verileri: (Melee attack-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 09-08/15/03 (Karşılaştırma için Mameluk verileri: 08-08/15/04)
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 760/175
Gereken binalar: Wooden Castle or Large City+Sultan's racetrack

YALNIZCA MXB: Danimarka, Sicilya, Papalık, Venedik ve Milan
Menzilli birimlerin en yaygın türü. Bir High dönem birimi. Danimarka ve İtalyan devletlerinin paralı asker olmayan tek menzilli süvari seçeneği, Kutsal Roma, Portekiz ve İspanya için de mevcut bir seçenek.
Birim hızlı ancak dayanıklılığı normal seviyede. Çabuk yorulabiliyorlar, özellikle çember şeklini alıp atış yapma özelliğini kullandığınızda ya da sıcak iklimli ülkelerde yaptığınız savaşlarda bunun etkisini kolayca görebiliyorsunuz.
MXBler oldukça fazla cephaneye sahipler fakat atış hızları düşük. Ayrıca bir atlı okçuya göre ucuz olsa da üretilebilmesi için yüksek seviyede binalar gerekiyor.

MXB verileriMelee-Missile Attack/Defense/Charge bonus) 07-05/10/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 470/175
Gereken binalar: Castle, Marksman's Range

PARALI ASKERLER

MERC AKINJIS (Early)
Anadolu’da oldukça bol bulunabilen, fazla pahalı olmayan ve paranızın karşılığını fazlasıyla veren bir atlı okçu birimi. Hızlı.

Merc Akiinjis verileri: (Melee-missile attack/Defense/Charge) 06-06/03/02
Özel yetenek: Circle
Cost/Upkeep: 620/150

MERC BEDOUIN CAMEL RIDERS
Yakın dövüşte hafif atlılara karşı durabilecek bir develi okçu birimi. Hem çöl bonusuna hem de atları korkutma özelliğine sahipler. Yavaşlar ama dayanıklılıkları iyi seviyede.

Merc Bedouin Camel Rider verileri: (Melee-missile attack/Defense/Charge)09-08/10/03
Özel yetenek: Yok
Cost/Upkeep: 620/150

MERC CUMAN HORSE ARCHER -- Bakınız Rusya Kazaks

MERC ELEPHANT ARTILLERY -- Bakınız Timurlular, Elephant Artillery Cost/Upkeep: 2750/350

MERC TURKOMAN (Early)
Türklerdeki birimin aynısı fakat biraz daha pahalı.

Merc Turkoman verileri: (Melee-missile attack/Defense/Charge) 07-06/08/02
Özel yetenek: Circle
Cost/upkeep: 740/180


MORAL PUANLARI ÖZETİ

MORAL = 3
Akinjis
Byzantine Cavalry
Cuman Horse Archers
Kazaks
Magyar Cavalry
Mounted Crossbowmen
Strzelcy
Skythikon
Turkish Horse Archers
Turkomans
Turkomans_Paralılar
Turkopoles

MORAL = 5
Bedouin Camel Riders
Boyar Sons
Desert Cavalry
Grandine CB Cav
Granadine Jinetes
Jinetes
Lithuanian Cavalry
Sipahis

MORAL = 9
Camel Gunners
Cossack Cavalry
Dvor Cavalry
Elephant Artillery
Elephant Artillery Mercs
Elephant Rocketeer
French Mounted Archers
Hungarian Nobles
Mamluk Archers
Mongol Heavy Archers
Mongol Horse Archers
Polish Nobles
Reiters

MORAL=11
Vardariotai


TAKTİK REHBERİ
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


1-TEMEL KURALLAR
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1-Yüksek mevkileri ele geçirin. Eğer savaş alanında ulaşabileceğiniz ve üzerinden düşmanı oklayabileceğiniz bir tepe varsa olabildiğince çok adamla burayı tutun. Eğer düşman tepeyi almışsa buraya doğrudan saldırmak yerine en yüksek yerden çıkmaya çalışın. Atlı okçular oyundaki en hızlı birimler olduğundan öncelikle bunları kullanın.

2-Düşmanın zayıf noktalarını bulun ve sömürün. Bunlar öncelik sırasına göre;
a-Düşman birliğinin arkası
b-Düşmanın silah tutan elinin tarafı (genelde sağ taraf). Köylüler gibi kalkanı olmayan birimlere bu bölgeden saldırmanız alacakları hasarı pek arttırmaz. Ancak oyundaki pek çok birimin kalkanı var.
c-Düşmanın kalkan tutan elinin tarafı.
d-Düşmanın ön sağ çaprazı.(Eğer düşmana göre “saat 2” konumundaysanız düşmana karşı biraz daha etkili olabilirsiniz.)
e-Düşmanın ön sol çaprazından (kalkan tarafına yakın yerden)
f-Dümdüz karşıdan (bodoslama)
(Menzilli süvarilerin bu noktalardan vurabilme yeteneğinin menzilli piyadelere karşı en büyük üstünlüğü olduğunu unutmayın.)

3-Çapraz ateş açın. Kalkanlar yalnızca bir tarafı koruyabilir. Birimler silahsız ve kalkansızsa bile tam menzilli süvarinizin karşısındayken küçük bir hedef teşkil ederler. Bu özellikle develer ve atlar için geçerlidir. Ancak düşmana yüzleşmesi gereken birden fazla cephe açtığınızda at ve develerin özellikle kanatlardan daha kolay bir hedef olduğunu göreceksiniz.

4-Savaş alanı senin. Düşman ise toprağına tecavüz eden taraf. Ona saldır, onu ortada tut ve ona bastığı her toprağın bedelini ödet. Düşmanı zor savunabileceği alçak topraklarda tutun ve toprakların kirasını canlarıyla ödetin. Asla köşeye sıkışmayın. Savaş alanının köşeleri ve kenarları neredeyse düşman kadar tehlikelidir. Sınırlar örstür, düşman ise çekiç. Zorlayıcı bir sebep olmadıkça örse yaklaşmayın ve her zaman geri çekilme yolunu açık tutun. Ayrıca birliklerinizin yer şekilleri, bina ve nehir gibi engellere sıkışmamasına da dikkat edin.

5-Birimlere saldırdığınız kadar morallerine de saldırın. Hiçbir şey ölü bir düşman generali kadar savaşın kazanılmasına yardım edemez. Generali öldürmeye bakın. (Ciritli süvariler en iyi general katilleridir.) Generali öldürmenin yanında menzilli süvarilerinizin düşmanın kanadında ve arkasında bulunması da düşmanın moraline zarar verecektir. (Eğer yakın dövüş birimleriniz düşmanı kaçırtabilirse kanatlardaki ya da arkadaki bu süvariler onları takip edebilirler.)

6-Öncelikle büyük tehditlere saldırın ya da onları etkisiz hale getirin. Sizi yakalayamayacak olan ve sonradan kolaylıkla öldürebileceğiniz bir dizi mızraklı piyade sizin için en büyük tehdit değildir. Birimlerinizi yakalayabilecek süvariler ve size uzaktan saldırabilecek menzilli birimler birincil tehditlerdir. Mümkün olduğunca çabuk bunların işini bitirin.
Menzilli piyadeler ise sakınılması gereken birimler olmalarına rağmen hareket halindeyken bir tehdit oluşturmazlar. Bu yüzden atlıları üzerlerine sürüp geri çekilmelerini sağlayın. Yakın dövüşte iyi iseler oklayarak kayıp verdirmeye çalışın.

7- Düşman beklediğiniz kadar hasar almıyorsa yakınına girin.

TECRÜBE

Hedef aldığınız birimin tecrübesi menzilli saldırılara karşı savunmasına hiçbir fayda sağlamaz. 10 yıldızlı 3 altın tecrübeli bir general birimi ciritli atlılar için yıldızı ve tecrübesi olmayan bir general birimi kadar kolay bir hedeftir. Ancak menzilli birimlerinizin etkisi biriminizin tecrübe kazanmasıyla artar.


2-PİYADELERİ KÜÇÜMSEMEK ÖLDÜRÜCÜDÜR: TEK TİP BİRİMLİ ORDU TUZAĞINDAN KAÇINMAK

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Gerçek savaş zihindedir. Düşmanın seçeneklerini yok edebilirsiniz ya da bunları görmemesini sağlayabilirsiniz. Önemli olan iki tarafın da ordularına hükmetmektir. Bunu yapabilen oyuncu ister piyade ister atlı kullansın savaşı kazanacaktır.

Piyade ve menzilli süvarilerin kombinasyonu çok göz ardı edilir. Oyucular sıklıkla yalnızca süvari ya da yalnızca piyade kumandanı olmayı tercih ederler. Ancak iyi bir zırhlı piyade birliği, piyade okçularla desteklenen başka bir piyade birliğini atlı okçuların yakın dövüşte etkili kullanımıyla rahatlıkla yenebilir.

3-STRATEJİ HARİTASI HUSUSLARI

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Süvariler strateji haritasında piyadelerden daha fazla yol kat edebilirler. (hadi be diyeceksiniz ) Bu basit gibi görünen bir gerçek olmasına rağmen oldukça işe yarar.

Süvari orduları bir turda bu özellikleri sayesinde daha çok noktaya saldırabilirler. (Menzilli süvariler her savaşa cephaneleri dolu başladıklarından birçok savaş çıkarabilirler.) Düşman bölgesine ilerleyip buralardaki paralı asker piyadeleri orduya katıp kale kuşatmak da mümkündür.

Süvari ordularını yok etmek yine bu hareket üstünlükleri sebebiyle oldukça zordur. Savaştan kaçtıklarında normal ordulardan daha uzağa çekilebilirler, dağlık bölgelerde, köprülerde konuşlanabilirler ve girdikleri bölgeyi aynı hızla terk edebilirler. Böyle bir orduyu etkili kullanmanın ön gereği bilgidir. Bölgenizdeki gözetleme kuleleri ve düşman tarafındaki casuslar bu yüzden hayati önem taşır. Bunlara ek olarak kullanabileceğiniz başka adamlarınız da var; Atlıların tarihteki en önemli işlevlerinden birsini göz ardı etmeyin - keşif

Zayıf süvarileri olan bir millet için bile ufak bir atlı gücü sayesinde yapay zekanın dikkatini çekmek mümkündür. Örneğin bir üniteyi ticari önemi yüksek olan bir limanın üzerine getirerek limanı kapatabilirsiniz.

Tecrübenin menzilli süvarilerinizin saldırı gücünü arttırdığını ama hedefinizin savunmasına bir katkı sağlamadığını unutmayın. Asi öldürmek menzilli süvariler için zengin bir tecrübe kaynağıdır. Menzilli süvarilerinizi dağılan asi topluluklarına karşı kullanarak tecrübelerini arttırabilirsiniz. Daha sonra tecrübesi yüksek birimler esas ordunuza katılabilirler.

Şimdi biraz da dezavantajlara geçelim. Tüm atlı birimler diğer birimlere göre daha pahalılar ve hazinenize yük olabiliyorlar. Nehir geçitlerini pek etkili tutamıyorlar. İyi piyadelerle korunan bir şehri kuşattıklarında huruç vs. gibi yöntemlerle dağıtılmaları kolay olmamasına piyadelerin yardım gelene kadar şehrin düşmesini engellemesi pek zor olmuyor. Özellikle casus yardımı sonucu kale kapılarının açılmasına güvenerek şehre daldığınızda duvarlardaki okçular atlılarınıza kan kusturabilirler.

4-ORDUM NASIL BİR ŞEY OLMALI?

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Tek kişilik oyunda mükemmel ordu diye bir şey yoktur. Çünkü yapacağınız savaşlar çok zorlu 3-4 tam dolu ordu ile boğuştuğunuz meydan muharebelerinden asilerle yaptığınız basit çatışmalara kadar çok çeşitlidir. Çift kişilik oyunlar da aynı şekilde mükemmel ordu genellemesini reddeder. Fil kullanan bir rakibe karşı ciritli süvarileri, uzun yay kullanan birine karşı da hızlı ve vurması kolay olmayan birimleri tercih etmelisiniz.

Tek kişilik oyunda Mısırlılarla oynarken ordumu şu iskeletin etrafında şekillendirdim: 4-6 arası Memlük okçusu, en az iki Desert Cavalry, 4 yakın dövüşte iyi atlı (Memlükler, Ermeni atlıları ya da Arap atlıları) ve bir general.

Boşlukları doldurmak için seçenekler: bir doğu devletine karşı oynuyorsam daha fazla yakın dövüş atlısı, zırhlı piyadeleri olan bir orduya karşı oynuyorsam daha fazla ciritli süvari, bir şehir kuşatıyor ya da köprü savaşı veriyorsam normal piyadeler.



Üye Profil Bilgileri

Literary isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Mart 2014   #2
FairyTale
WildTurtle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 12 Ocak 2014
Bulunduğu yer: İzmir
Alter: 17
Mesajlar: 1.134
Konular: 560
Rep Puanı: 24465
Rep Gücü: 1138
Rep Derecesi : WildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond reputeWildTurtle has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 46
Ettiği Teşekkürler: 31
Standart Cevap: Atlı Okçu Rehberi

çok güzel bir anlatım olmuş saol



WildTurtle isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Mart 2014   #3
Literary - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 16 Kasım 2013
Bulunduğu yer: PC Başı :)
Mesajlar: 916
Konular: 569
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 921
Rep Derecesi : Literary is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 10
Ettiği Teşekkürler: 9
Literary isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Cevap: Atlı Okçu Rehberi

Rica ederim baya uzun



Üye Profil Bilgileri

Literary isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Okçu Rehberi Furkan 4Story Karakter Yardım 2 30 Ekim 2015 23:26
Lemi Atlı Kimdir ? Foxout Genel Okul Ansiklopedisi 0 06 Şubat 2014 18:31
Suriye Sınırında 300 Atlı Kaçakçı! KONYALI Güncel Haberler 0 15 Haziran 2013 18:27
Çıldır Gölü üzerinde atlı kızak heyecanı onurkayaatas Güncel Haberler 0 21 Ocak 2013 18:58
Okcu Rehberi Byfeel Cengiz Han 2 0 19 Kasım 2012 01:33

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:20.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736