Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Total War Serisi > TotalWar-Empire


ETW İsyanlar Rehberi

TotalWar-Empire


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26 Eylül 2013   #1
UmitDeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 17 Eylül 2013
Alter: 27
Mesajlar: 64
Konular: 55
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 69
Rep Derecesi : UmitDeniz is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 1
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart ETW İsyanlar Rehberi

Evet arkadaşlar. Bir rehberimle daha sizlerle birlikteyim. Bu rehberde ele aldığım konu ise, özellikle ETW 1.5’te başımıza bela olan isyanlar. Bu rehberi okuduktan sonra hem yeni üyeler başkentlerde 4-5 isyan görmeden şehri emniyete alabilecek, hem de eski ETW’ciler bilmediklerini öğrenecekler ve bildiklerini pekiştireceklerdir. Bununla birlikte, ben de rehberi hazırlarken bilmediğim birkaç ayrıntıyı öğrendim; bu açıdan benim için faydalı bir rehber oldu.
Beni biliyorsunuz, ben daima forumun ve bölümün ihtiyaçlarına göre rehber hazırlarım. Şu anda oyuncuların tüm sorunlarına teker teker ışık tutmaya çalışıyorum ve buna da isyanlar rehberinden devam ediyorum.


Rehberde Hangi Bölümler Olacak?

Rehbere ilk önce halkın mutluluğuna etki eden tüm etkenleri ele alacak ve bunlara göre gerekli açıklamaları okuyacaksınız. Bu sırada acemi ETW’ciler de halka mutluluk verebilecek tüm binaları görme ve tanıma fırsatına erişmiş olacak. Daha sonra tekrardan yeni üyelere hitab eden ''Bir Başkent Ele Geçirildiğinde Alınacak Önlemler'' adlı bölüme geçeceğiz. Bu son bölümde ise, halkın mutluluğunu en kısa sürede olabilecek en yüksek seviyeye çıkarmayı öğreneceğiz.
Rehbere ilk bölümle başlayalım.


-Halka Mutluluk Getiren Etkenler-

1-) Garrison bonus (Garnizon kuvvetleri)

Bu etki, bir şehre asker soktuğunuzda devreye girer; yani askerlerin eyalet sınırları içerisinde olması yeterli değildir. Aslında garnizon bonusu da bir tür ''baskıdan gelen mutluluk''tur. Garnizon bonusundan en çok mutluluk veren birimler, Rusya’nın Gorodskiye Streltsy ve Viborniye Streltsy birimleridir.

2-) Town Watch [repression] (Kasaba devriyelerinden gelen baskı)

Bu baskı mutluluğu çeşidi, rejim taraftarı kasaba devriyelerinden gelmekte. Aslında kasaba devriyeleri, savaşlarda karşımıza çıkan ''Firelock Armed Citizenry'' adlı, 60 kişilik, çakmak tüfeği kullanan birimlerden başkası değil. Halkımız, bu mutluluk çeşidinden standart +5 mutluluk alarak etkilenmekte.

3-) Government type [repression] (Hükümet türünden gelen baskı)

Halk mutluluğuna etki eden etkenler arasında daima hükümet türünüzden gelen bir baskı vardır. Bu baskı monarşide +5, meşrutiyette +3 ve cumhuriyette +2 mutluluk vermektedir. Gelen mutluluk herhangi bir sınıf ayrımı gözetmemektedir.


4-) Government buildings [repression] (Hükümet binalarından gelen baskı)

Bu binaların etkilerini, hükümet binalarını tanıyarak görelim.

Hükümet Binaları



Bu binalar, kuruldukları bölgeye ''hükümet binalarından gelen baskı'' adındaki baskı mutluluğunu verirler. Bu mutluluk, hükümet binaları ne kadar geliştirilirse o kadar artar. Ancak bir noktadan sonra hükümet binalarının fiyatları cebinizi yakabilir.
Hükümet binaları, halka mutluluk vermekten ziyade bölgeden alınan vergi oranını yükseltir. Ayrıca milis gibi kalitesiz bir-iki birimin üretimini sağlar.



Birinci seviye hükümet binası. Milis üretiminin yapılabilmesini sağlar.


İkinci seviye hükümet binası. Bu binayla birlikte halktan alınan vergi oranı %3 artar.


Üçüncü seviye hükümet binası. Bu binayla birlikte baskı mutluluğu +2’ye yükselir. Halktan alınan vergi oranı ise %3 daha artarak %6’ya ulaşır.


Dördüncü seviye hükümet binası. Baskı mutluluğu +3’e, halktan alınan vergi oranı ise %9’a yükselir. Ayrıca, recruitment capacity (tek turnda üretilebilecek birim sayısı) bonusu 1’den 2’ye ulaşır.


Beşinci seviye hükümet binası. Baskıdan gelen mutluluk +4’e, halktan alınan vergi oranı ise %12’ye yükselir.



Altıncı seviye hükümet binası. Baskıdan gelen mutluluk +5’e, halktan alınan vergi oranı ise %15’e çıkar. Ayrıca recruitment capacity bonusu 2’den 3’e yükselir.


Son seviye hükümet binası. Her iki halk sınıfına da +1’er mutluluk verirler, ancak bu sefer vergi oranlarına gelen etki sadece %15’te kalır. Bu binalar her devlette bulunmaz, sadece birkaç devlete özeldirler ve sadece başkente yapılabilirler. Örneğin Palais Bourbon, Fransa’ya özeldir. Aynı işleve sahip ‘’Hofburg’’ binası ise Avusturya’ya özeldir.


5-) Entertainment and culture (Eğlence ve kültür)

Bu etken, hernangi bir yerleşim yerine yapılan mutluluk verici binaların, bölge mutluluk tablosundaki yansımasıdır. Bu binalar kasabalara inşa edilebileceği gibi, bölge başkentlerine de yapılabilme durumu vardır.

Kasabalara Kurulan Mutluluk Binaları



Gördüğünüz üzere kasabalara dört çeşit bina yapılabilir. Dördüncü seviye binayı inşa ettirdiğinizde halk mutluluğunda önemli bir rahatlama görülecektir. Özellikle okulu olan bir şehri mutluluk binasına dönüştürdüğünüz zaman isyanları dindirme yolunda önemli yol katetmiş olursunuz.
Ayrıca şunu da belirteyim: kasabalara yapılan mutluluk binaları soylu tabakadan çok fakir tabakaya mutluluk verdiği için cumhuriyetle yönetilen ülkelerde isyanlar daha güçlü hissedilecektir.
Kasabalardaki mutluluk binaları şöyledir:



İlk seviye mutluluk binası.


İkinci seviye mutluluk binası.


Üçüncü seviye mutluluk binası. Bu bina ve sonrasındaki Pleasure Gardens binasında ‘’nobility’’ sınıfına da mutluluk gelir.


Dördüncü seviye mutluluk binası.

Bölge Başkentlerine Kurulan Mutluluk Binaları


Gördüğünüz gibi, bölge başkentlerine kurulan mutluluk binalarının ağacı biraz daha karmaşık. Bu binalar sadece büyük şehirlere (yani 4 veya 5 bina yapılma hakkı olan bölgeler, bkz: Vilnius, Paris, İstanbul...) yapılabilirler, bu bakımdan her bölge için kullanılabilecek bir tercih değildir.
Bölge başkentlerine yapılabilen mutluluk binaları şöyledir:



Birinci seviye mutluluk binası.


İkinci seviye mutluluk binası.


Üçüncü seviye mutluluk binası. Bu binadan sonra, (bina ağacına dikkat ederseniz) karşınıza bina geliştirmesi için iki yol çıkacaktır: Royal Observatory ve Great Museum. Benim tavsiyem başkentlere Great Museum, diğer büyükşehirlere ise Royal Observatory yapılması yönündedir. Sebeplerini aşağıdaki kısımlarda okuyacaksınız.


Dördüncü seviye mutluluk binası. İsyanı daima daha güçlü olan başkent eyaletlerine yapılması önerilir.


Arkadaşlar, gördüğünüz üzere Royal Observatory (Kraliyet Gözlemevi) binası fazla mutluluk vermemekte, fakat yapılıdğı bölgede ‘’bilim adamı’’ çıkma olasılığını artırmakta ve teknoloji araştırma süresini bir nebze azaltmaktadır. Bu bakımdan bu binanın işgal ettiğiniz başkentlere değil, diğer büyükşehirlere yapılmasını öneririm. Aksi takdirde isyanlardan başınızı kaldıramazsınız.


Bu bina için söyleyeceklerim ‘’Royal Observatory’’ binası ile aynıdır. Sadece Royal Academy (Kraliyet Akademisi) binası, Royal Observatory’nin bir üstüdür bunu bilin.

6-) Government type (Hükümet türü)

Bu etken çeşitli halk sınıflarına mutluluk, çeşitli halk sınıflarına ise mutsuzluk verebilir. Bu yönetim şeklinizle, yani rejim çeşidinizle alakalıdır.
Mesela, ülkeniz mutlak monarşi ile yönetiliyorsa fakir tabaka bundan -2 mutluluk alarak, zengin tabaka dediğimiz nobility sınıfı ise bundan +2 mutluluk alarak etkilenecektir.
Eğer ülkeniz meşruti monarşi ile yönetiliyorsa bu, her iki sınıfa da bir şey kazandırmaz/kaybettirmez.
Eğer ülkeniz cumhuriyet rejimi ile yönetiliyorsa fakir tabakaya +2 mutluluk gelecektir. Nobility sınıfı ise bundan -2 mutluluk alarak etkilenecektir.


7-) People in government (Hükümetteki kişiler)

Bu etken, tamamen bakanlarınızın, krallarınızın trait (yetenek)leri ve bu yöneticilerin takipçi (followers)leriyle ilgili olup aşağıda bakanlarınızın alıp alabileceği, (mutluluğa etki eden) tüm özelliklerini yazıyorum. Aşağıda yazan özellikler halkınızın çeşitli kısımlarına, belirtilen düzeyde mutluluk vermektedir. Bakanlarınızı seçerken boy boy yıldızlarından ziyade halka verdikleri mutluluk oranlarını dikkate almanız iyi olur. Aşağıdaki özelliklere, verdiği mutluluk dışındaki etkileri eklemedim ki kafanız karışmasın.
Aşağıdaki özelliklerde hem takipçilerin, hem kral traitlerinin (yetenekleri) hem de bakan traitlerinin etkileri yazmaktadır. Olabildiğince çok trait’i ve ‘’takipçi’’ özelliğini toplamaya çalıştım. Neredeyse tüm ülkelerin krallarına ve bakanlarına, sonra bu yöneticilerin takipçilerine bakarak ihtiyacım olan verileri topladım.
Not: Middle class (orta sınıf), oyunumuzda soylu tabakaya dahildir. Memurlar ise alt sınıfa dahildir.


Mistress: -2 orta sınıfa, +1 asil sınıfa
Agrarian: +1 asil sınıfa
Amusing Cad: -1 işçi sınıfa, +1 asil sınıfa
Bon Vivant: +1 işçi sınıfa
Choir Master: +1 asil sınıfa
Iron Hand: -2 işçi sınıfa, +1 memur sınıfa
Jug Head: +1 işçi sınıfa, +1 asil sınıfa
Pet Hermit: +1 asil sınıfa
Stallholder: +1 memur sınıfa
Thief Taker: +1 asil sınıfa
Sommelier: +1 asil sınıfa
No Sense Of Shame: +1 asil sınıfa
Methodist Preacher: +1 memur sınıfa, +1 işçi sınıfa


8-) Resistance to foreign occupation (Yabancı işgaline karşı direniş)

Bu etkeni mutsuzluk getiren bir etken olarak önceki bölümde gördük. Ancak, herhangi bir düşman istilacı kuvveti sınırlarınızdan içeri daldığı zaman bu etken sizin yararınıza olur. Halkınızın mutluluğu, sınırlarınızdan içeriye giren istilacılara tepki olarak 10-15 civarlarında bir artış gösterir. Bu artış da bölge mutululuk tablosunda ''resistance to foreign occupation'' olarak görülür.

9-) Military crackdown (Askeri kısıtlama)

Bu etken, herhangi bir bölgenizde çıkan ayaklanma sonucu oluşan isyan ordusunu yok ettiğiniz takdirde devreye girer. İsyan ordusu yok edildiği takdirde, bölgeye standart +6 mutluluk gelir. İşgal ettiğimiz ülkelerin başkentlerinde çok isyan çıktığı için, genelde buralarda bu baskı mutluluğunu göreceksiniz.
İsyan ordusunu yok ettiğinizde, bölgenin mutluluğuna otomatik +6 mutluluk eklenecektir. Ancak bu etki, her turnda -1 olmak üzere yavaş yavaş yok olur. Bu yönüyle geçici bir etkendir.


10-) Religious happiness (Dini mutluluk)

Dini binalardan gelen mutluluktur. Her dinin toplam üç binası vardır ve kademe kademe, bu binaların verdiği mutluluklar şu şekilde artıp azalır: +1, +2, +4. Ayrıca, dini bina ne kadar üst kademeyse bulunduğu topraklara din yayma hızı o kadar fazla olur. Ayrıca dini binalar, bulunduğu bölgeden din adamı çıkma şansını artırır.
DİKKAT: Eğer bir dini bina sizin resmi dininizi yaymıyorsa, o binayı derhal yıkın. Aksi takdirde bölge nüfusunuz ters yönde din değiştirmeye devam edecektir.


11-) Patriotic fervour (Vatanseverlik coşkusu)

Başkent halklarında beliren bir mutluluk türüdür. Eğer ordularınız savaş meydanlarında sık sık galip gelmeye başlarsa, bu mutluluk türü başkentinizde belirecek ve zaferlerinizin sıklığına göre artıp azalacaktır. Ki zaten oyuncu, oyunda genişlemeyi hedef edindiği için büyük ihtimalle bu mutluluk türü başkentinizden eksik olmayacaktır. Buradan gelen mutluluk miktarı +1’den başlayarak +5’e kadar tırmanabilir.

-Halka Mutsuzluk Getiren Etkenler-


1-) Resistance to foreign occupation (Yabancı işgaline karşı direniş)

ETW 1.5’in baş belası, oyuncuya saç baş yoldurtan ve ‘’Düşman ordularından çok isyanlarla uğraşıyoruz, yeter lan!’’ dedirten mutsuzluk türü. Eğer bir ülkenin başkentini işgal ederseniz, bu başkentte aniden yabancı işgaline karşı direnişten doğan -30’luk bir mutsuzluk doğacaktır. Eğer işgal ettiğiniz bölge başkent değilse, yabancı işgaline karşı direnişten sadece -10 ila -15 arası bir mutsuzluk gelecektir.
Bu etken, tıpkı askeri kısıtlama etkenindeki gibi her turnda -1 olmak üzere azalmakta ve 30 turn sonunda yok olmaktadır.


2-) Clamour for reform (Islahat yaygarası)

Islahat yaygarasının iki sebebi vardır: okullar ve aydınlanma teknolojileri. Okullardan gelen ıslahat yaygarası şu şekilde gelişir:

School (Okul): -4 mutsuzluk
College (Kolej): -5 mutsuzluk
Classic University (Klasik Üniversite): -6 mutsuzluk
Modern Üniversity (Çağdaş Üniversite): -8 mutsuzluk

Bu tür öğrenim binaları sadece bulunduğu bölgeye mutsuzluk verirler. Bu yüzden, okul geliştirirken ve yaptırırken bölgenin mutluluğuna bakarak işleminizi gerçekleştirin.
Not: Islahat yaygarasının etkileri meşrutiyette %25, cumhuriyette ise %80 azalmaktadır. Bu yüzden aydınlanma teknolojileri araştırılırken endişelenebileceğiniz tek rejim monarşidir.


3-) Religious unrest (Dini huzursuzluk)

Bu mutsuzluk etkeni, devletinizin resmi dini dışındaki dinlere inanan insanların olduğu bölgelerde ortaya çıkar. Örneğin devletinizin dini Katoliklik, ancak X bölgesinde -atıyorum- % 10 Ortodoks yaşıyorsa, X bölgesinde bir miktar dini huzursuzluk çıkar. Bölgenizde kendi dininizden hiçkimse yoksa, dini huzursuzluktan gelen mutsuzluk -10’a kadar tırmanabilir.
Not: Hristiyan mezhepleri arasında çok da fazla dini mutsuzluk olmamaktadır. Mesela, devletinizin dini Katoliklik ancak ele geçirdiğiniz X bölgesi %80 Protestan ise dini huzursuzluktan gelen mutsuzluk en fazla -4 dolaylarında olacaktır. Ancak ele geçirdğiniz X bölgesi %100 Hristiyanlık dışı dinden ise, oluşacak mutsuzluk oranı -10'a kadar varacaktır.
Bu noktada ‘’halkı kendi dininize çevirme’’ şeklinde bir ifade doğmakta. Bunun iki yolu vardır: bölgeye devletinizin resmi dinini yayan binalar yapmak ve bölgeye din adamı (misyoner) göndermek. Dini binalar için ‘’Halka Mutluluk Getiren Etkenler’’ bölümündeki 10. maddeye bakabilirsiniz.
Din adamlarının bir bölgeye din yayabilmesi için o bölgenin sınırlarına girmesi yeterlidir. Din adamlarının din yayma hızları yıldız sayılarına bağlıdır. 6-7 yıldızlık bir Katolik misyoner, 20.000 kişilik bir şehri 3-4 turn içinde %100 Katolik yapabilir.


4-) People in government (Hükümetteki kişiler)

Bu etken, tamamen bakanlarınızın, krallarınızın trait (yetenek)leri ve bu yöneticilerin takipçi (followers)leriyle ilgili olup aşağıda bakanlarınızın alıp alabileceği, (mutluluğa etki eden) tüm özelliklerini yazıyorum. Aşağıda yazan özellikler halkınızın çeşitli kısımlarına, belirtilen düzeyde mutsuzluk vermektedir. Bakanlarınızı seçerken boy boy yıldızlarından ziyade halka verdikleri mutluluk oranlarını dikkate almanız iyi olur. Aşağıdaki özelliklere, verdiği mutluluk dışındaki etkileri eklemedim ki kafanız karışmasın.
Aşağıdaki özelliklerde hem takipçilerin, hem kral traitlerinin (yetenekleri) hem de bakan traitlerinin etkileri yazmaktadır. Olabildiğince çok trait’i ve ‘’takipçi’’ özelliğini toplamaya çalıştım. Neredeyse tüm ülkelerin krallarına ve bakanlarına, sonra bu yöneticilerin takipçilerine bakarak ihtiyacım olan verileri topladım.
Not: Middle class (orta sınıf), oyunumuzda soylu tabakaya dahildir. Memurlar ise alt sınıfa dahildir.

Mistress: -2 orta sınıfa, +1 asil sınıfa
Amusing Cad: -1 işçi sınıfa, +1 asil sınıfa
Harridan: -1 işçi sınıfa, -1 memur sınıfa
Iron Hand: -2 işçi sınıfa, +1 memur sınıfa
Jug Head: -1 asil sınıfa, +1 işçi sınıfa
Tax Farmer: -2 işçi sınıfa
Harsh Reputation: -1 işçi sınıfa
Lewd: -1 işçi sınıfa


5-) Government type (Hükümet türü)

Bu etken çeşitli halk sınıflarına mutluluk, çeşitli halk sınıflarına ise mutsuzluk verebilir. Bu yönetim şeklinizle, yani rejim çeşidinizle alakalıdır.
Mesela, ülkeniz mutlak monarşi ile yönetiliyorsa fakir tabaka bundan -2 mutluluk alarak, soylu tabaka dediğimiz nobility sınıfı ise bundan +2 mutluluk alarak etkilenecektir.
Eğer ülkeniz meşruti monarşi ile yönetiliyorsa bu, her iki sınıfa da bir şey kazandırmaz/kaybettirmez.
Eğer ülkeniz cumhuriyet rejimi ile yönetiliyorsa fakir tabakaya +2 mutluluk gelecektir. Nobility sınıfı ise bundan -2 mutluluk alarak etkilenecektir.


6-) Industralisation (Sanayileşme)

Bu mutsuzluk türü sadece işçi sınıfına etki etmektedir. Kaynağı ise en başta endüstriye bağlı olarak inşa edilen yapılardır. Bu yapılar çiftlikler, demir işleme atölyesi, kumaş dokuma dükkanı ve maden ocakları olarak sıralanabilir. Bu binalara ve verdikleri mutsuzluk oranlarına sadece isimleriyle bir göz atalım:

Kasabalara Kurulan:
Demirci Ocağı -1
Buhar Makinesi Fabrikası -2
Suyla Çalışan Kumaş İmalathanesi -1
Buharla Çalışan Kumaş Fabrikası -2

Maden Ocakları:
Buhar Tahrikli Demir/Altın/Gümüş Ocağı -1
Demir/Altın/Gümüş Madeni Sanayi Tesisi -2
Derin Cevher Kuyusu -1

Çiftlikler:
Tasfiye Arazisi -1
Not: Tasfiye arazisi 3. seviye çiftlik olmakla birlikte, daha üst seviyedeki çiftlikler mutsuzluk vermemektedir.



7-) Tax burden (Vergi yükü)

Vergi yükünden gelen mutsuzluk, vergi aldığınız tüm bölgelerde etkin olarak mevcuttur. Eğer X bölgesinden vergi almaya başlarsanız, bu etken hem fakir sınıfa hem soylu sınıfa mutsuzluk getirir. Vergi yükünün mutsuzluğu, alınan vergi miktarına da bağlıdır. ETW’de, alınan vergi miktarını düzenleyen 5 vergi kademesi vardır. Sizin vergi kademesini artırırp azaltmanıza göre, bu etkenin verdiği mutsuzluk oranı şu seviyelerde bulunabilir: -1, -2, -4, -10, -16.

8-) War weariness (Savaştan bezmişlik)

Aslında bu etken, ''Halka Mutluluk Getiren Etkenler'' bölümündeki 11. maddeye benzemektedir. Bu etkeni şöyle açıklayayım: eğer düşmanlarınıza karşı ordularınız çok savaş kaybetmeye başlarsa, otomatikman bu mutsuzluk başkentinizde belirecektir. Bu etkeni ortadan kaldırmanız için ise çok savaş kazanmanız gerekmekte. Buradan gelen mutsuzluk miktarı -1’den başlayarak -5’e kadar tırmanabilir.
Dikkat edin: hiç yoktan beliren bu etken, daha sonrasında başkentte isyana ve rejim değişikliğine sebep olmasın. Çünkü isyanın en tehlikelisi başkentte çıkanıdır.


''Bir Şehir Ele Geçirildiğinde Alınacak Önlemler''

Azılı düşmanınızla girdiğiniz savaşta, ne yapıp edip düşman ordularını yenmeyi ve başkenti ele geçirmeyi başardınız. Ancak büyük bir sorun var: Halk deli gibi kızgın, tam anlamıyla kudurmuş! Ordunuzun, şehrin sokaklarında dolaşmasını hazmedemeyen kesimler 3 tur içerisinde bir ayaklanma çıkarmaya hazırlanıyor.
Peki ne yapmalıyız?



Duruma bir de Londra’dan bakalım. Gördüğünüz üzere şehir yeni ele geçirilmiş. Londra halkı ise, mevcut durumda şehirlerinde tek bir Fransız’a bile tahammül edemeyecek durumdalar. Bu durumda ilk yapmanız gereken şeyleri –bir nevi ilk müdahale- hemen anlatmaya başlayalım.

1-) Bir şehri ele geçirdiğinizde ilk işiniz hükümet binasını ve mutluluk veren binayı tamir ettirmek olmalıdır. Çünkü bu binalardan gelecek baskı ve mutluluk, ancak bina hasar almamışken etkin hale gelebilir. Bu adım, bir sonraki turda karşınıza ekstra mutluluk olarak geri dönecektir. Kışla, topçu kışlası gibi binaları sonraya bırakmanız yararınıza olur.

2-) Ele geçirdiğiniz başkent eyaletinde bir tane bile okul bulunmasına izin vermeyin. Okullar, halka ıslahat yaygarasından en az 4 mutsuzluk verirler. Okulumuz bir sonraki turnda yıkılacağından dolayı, buradan gelecek mutluluk için biraz beklemeniz gerekecek.
Okul yıkıldığında, buraya hemen mutluluk veren bir bina yapın. Böylece halk ekstra mutlu olur.


3-) Eğer ele geçirdiğiniz başkent bölgesinde yabancı dinden bir bina varsa, hemen burayı yıkın. Yıkım işi 1 tur sürecektir. Sonraki turda ise hemen kendi dininizi yayan bir bina yapın. Bu bina hem halkı bir nebze mutlu edecek hem de kendi dininiz yayılmaya başlayacaktır.
Eğer din adamınız varsa ve halk dini huzursuzluktan yakınıyorsa, onu da bu bölgeye götürün. Böylece dininiz bölgeye hızla yayılır.


4-) Ordularınızı mecbur kalmadıkça şehirden dışarı çıkarmayın. Ayrıca savaşta hasar gören ordularınızı takviyeleyin ki garnizon kuvvetlerinden gelen baskı mutluluğu artsın.
Eğer Rusya ile oynuyorsanız, ele geçirdiğiniz şehre Viborniye Streltsy (Seçilmiş Avcılar) ve Gorodskiye Streltsy ( Seçilmiş Şehirliler) koyun. Bu iki birimin, garnizon baskısından gelen mutluluğa olumlu yönde artısı vardır. Böylece en fazla 10-15 arası olan garnizon bonusu daha yükseklere çıkacaktır.


5-) Halktan gelen isyan ordusu ortaya çıktığında, en kısa sürede oluşan kuvvetleri tek seferde yok edin. Ordunun kaçmasına ve geri çekilmesine izin vermeyin. Bunun için, ordunuzda muhakkak 2-3 birim hafif süvari bulundurun. Hafif süvariler çarpışmalarda pek üstün olmasalar da kaçanı öldürmede bir numaradırlar. Hafif süvarilerin en iyileri; Hüsarlar (Hussars), Macar Hüsarları (Hungarian Hussars) ve 2. Hüsarlar (2nd Hussars)dır.
Mesela general muhafızı gibi ağır süvariler bu iş için uygun değildir. Yani benim ordumda zeten generalin süvarileri var deyip geçmeyin. ETW’de kaçanı toplamak RTW ve M2TW’dekinden çok daha uzun zaman alıyor.
İsyancı ordusunu tamamen yok ettiğinizde, halkın mutluluğu standart olarak +6 artacaktır. Bu mutluluğun sebebi military crackdown (askeri kısıtlama)dır.


-Sonsöz-

Her zaman söylediğim gibi, forumun ihtiyaçlarının sesini dinlemekte ve ona göre rehber yapmaktayım. Üstelik bu tür rehberlerin yapımı birkaç günümü değil, özverili bir-iki haftamı bile alabiliyor. O yüzden emeğe saygı göstermenizi rica ediyorum.
Hikayem şu aralar pek düzenli olarak devam etmiyordu. Artık hikayeme düzenli olarak devam edeceğim. Çünkü hikayeyi yazmak zevkli olduğu kadar zor da.
Bakalım, yeni özverili yönetimimiz birkaç kural koydu ve yeni oluşumlar içerisindeyiz. Usta Ekibi’ne katılmak istediğimi de bu konu vesilesiyle belirteyim. Bu sayede foruma daha yararlı olabileceğimi düşünüyorum. Bu arada, eğer gruba kabul edilirsem hikayenin yeni bölümleri 5-6 gün arayla falan gelir.



UmitDeniz isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eş Olma Rehberi Kheron MStar 0 23 Mayıs 2013 00:04
Glavie Rehberi Jairia Silkroad Karakter geliştirme ve Yapılandırma Merkezi 0 05 Ocak 2013 15:27
Minecraft rehberi bölüm 19- redstone rehberi 1. bölüm Assassin Oyun Videoları 0 09 Aralık 2012 13:03
Suikastci Rehberi Byfeel Cengiz Han 2 0 19 Kasım 2012 01:32
Gardiyan Rehberi Byfeel Cengiz Han 2 0 19 Kasım 2012 01:32

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:36.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736