Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


Empire Earth - İnceleme

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08 Kasım 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Empire Earth - İnceleme

Savaş insan dünyasının eksik olmayan bir parçasıdır. İnsanın bu parçası en eski toplayıcı, üretken olmayan insandan günümüzün yüksek teknolojili insanına kadar değişmeden kalan tek şeydir. Stainless Steel Studios’un “Empire Earth” adlı oyunu da bu mutlak hakimlik sağlama savaşlarını konu alıyor. Bu oyunun dizayn grubunun başında, Age of Empires serisinin de dizayn kaptanı olan Rick Goodman bulunmuş. Stainless Steel Studios bu oyunda AoE serisinin başarısını yakalayacaklarının sözünü vermişlerdi. Bu başarıyı da insanlık dünyasının karanlık çağından günümüze kadar geçen süreci içeren bir gerçek zamanlı strateji oyunu ile sağlayacaklardı. Sağlamışlar da...
Empire Earth (EE) adından da anlaşılacağı gibi size; onlarca yüzyıl sonucunda bütün düşmanlarınızı boyunduruk altına alacağınız dünya imparatorluğunu kurma zevkini sunuyor. Oyuncular isterlerse önceden hazırlanmış Grek, İngiliz, Fransız veya Alman ırklarını seçebiliyorlar isterlerse de kendi ırklarını yaratabiliyorlar. Kendi ırklarını yaratabilmek içinde yüzlerce seçenek bulunan bir listeden, istedikleri ırkı oluşturacak şekilde teknolojileri seçiyorlar. Bu seçimler CivPoint denen puanlar harcanarak yapılıyor. CivPoint’ler single player ve multiplayer oyunlarda oyunun başında 100 adet verildiği gibi Campaign türü oyunlarda bölüm geçtikçe kazanılabiliyor. Bu puanları kullandıkça ırkınızı mesela ileri zamanlarda işe yarayacak bombardıman uçakları konusunda uzman, veya ilk çağlarda işe yarayacak süvariler konusunda uzman yapabiliyorsunuz. Veya her konuda biraz iyi olacak şekilde paylaştırabiliyorsunuz.
EE’nin en önemli özelliği 500 bin yıllık bir süreçte geçiyor olması.
Age of Empires’da 4 tane olan devir sayısı, EE’de Taş Devri’nden Endüstri Devrine, I. ve II. Dünya savaşı yıllarından günümüze ve ilerisine (Nano Age) toplam 12 devir olarak ayarlanmış. Aynı AoE’deki gibi EE’de de her devir atladığınızda yeni teknolojilerle, ünite ve binalarla karşılaşıyorsunuz. Bu üniteler ilk çağlarda az sayıda ve primitif silahlarla donanmışken, endüstriyle birlikte tüfekli, dünya savaşı çağlarındaysa uçaklı, tanklı üniteler, daha ilerilerde sibernetik üniteler olabiliyorlar. Ayrıca bu ünitelerin hemen hemen hepsi CivPoint’ler dışında oyun içinde de geliştirilebiliyor. Bu ünitelerin toplam çeşidi 200’ü buluyor. Multiplayer oyunlardaki şamatayı düşünü artık...
Oyunun görüntü kalitesiyse tek kelimeyle harika.
Muhteşem hazırlanmış 3D yer şekilleri, perspective-correct texturing, point, bilinear ve anisotropic mip-map filtering, gouraud shading, Z-buffering, colored light sourcing ve sis gibi 3D özellikler oyunda bulunuyor. Gerçek zamanlı strateji oyunları konusunda oyuncular arasında bir ön yargı vardır: Bu tür özelliklerin oyunun oynanışını tatsızlaştırmasından ve kontrolünü zorlaştırmasından korkarlar hep. Ben de böyle düşünüyordum. Özellikle de Myth oyunlarını denedikten sonra bu korkum pekişmişti çünkü kontrol gerçekten zordu. Ancak EE’de 3D çok çok iyi kullanılmış. Gerçekten alışılması oldukça kolay. Ayrıca oyuna eklenen bazı görüntü özellikleri beni oyuna hayran bıraktı. Bunlardan birincisi oyunda her ünitenin göz seviyesine kadar zoom yapabiliyor olmamız. Evet yanlış okumadınız. Savaşın direkt ortasına göz seviyesinden dalabiliyoruz. Savaşı başlatın ve içine dalıp atmosferi izleyin. Diğer bir özellikse 3D’nin doğasından kaynaklanan mükemmel perspektif olgusu. Bu olgu sayesinde bütün ünitelerin boyutları oldukça orantılı ve haritayla uyumlu.

Oyunun yapay zekasıysa pek üstün olmamakla birlikte single player oyunlarda oldukça zorlayıcı. Ünitelerin tek tek yapay zekalarıysa fena sayılmaz. Her birisi bir yere gitmek için en uygun yolu gayet güzel bulabiliyor. Ancak kendi başlarının çaresine bakmakta yine başarısızlar. Siz bir yerle ilgilenirken, başka bir yere yolladığınız ordunuzun toza toprağa karışmış olduğuna hâla şahit oluyorsunuz. Ünitelerin zekalarıyla ve aynı zamanda da oyunun görüntü motoruyla ilgili dikkat çekici ve belki de RTS’lerde yenilik sayılabilecek bir özellik, her ünitenin ve binanın kendi hacminin ve nesne yapısının olması. Yani üniteler birbirlerinin içinden geçemiyorlar. Fırlatılan mermiler, oklar, top gülleleri araya giren duvar vs. gibi engellere takılabiliyor. Ayrıca tank, gemi gibi üniteler birbirlerinin yanında bir yere gitmek için doğrudan o yöne gidemiyorlar, gerekiyorsa o yöne doğru dönüyor ve engeller (diğer üniteler dahil) etrafında manevralar yapıyorlar. Bu manevralar sırasında diğer ünitelere çarparlarsa onları sarsıyorlar.
Oyunun sesleri oldukça güzel. Bütün ünitelerin kendilerine has onaylama replikleri bulunuyor. Doğayla ve birbirleriyle etkileşimlerinde, silah kullanıldığı durumlarda vs. çıkan sesler gerçekten başarılı. Oyunun müzikleri de Age of Empires serilerinin seviyesinde. Yani müziklerin her birisi diğerinden coşkulu...
Oyunun kontrolleri fare tuşları ve klavye kısa yollarıyla yapılıyor. Kontroller bütün RTS’lerdeki standartlara uygun ve alışması oldukça kolay. Ekran üzerinde ve altında dizili ikonlarla da diplomasi, ünite dizilişleri, yeni binalar, mini harita vs. gibi seçenekleri düzenleyebiliyoruz. Ünite dizilişleriyle ilgili güzel bir özellik; üniteler dizilirken hangi yöne doğru bakmalarını istediğinizi basit bir fare hareketiyle belirleyebiliyor olmanız. Bu özellikle ilgili bir eksiklikse, o belirlediğiniz diziliş şeklinin bundan sonra seçeceğiniz bütün ünitelerin davranışlarını toptan etkiliyor olması. Yani yeni üniteler için farklı bir diziliş belirleyip, az önce seçtiğini grubu başka bir yere yollayacak olursanız dizilişlerinin bozulduğunu farkedeceksiniz...
Stainless Steel Studios oyunun tamamen eğlence için olmasını planlamış. Dizayn felsefeleri tamamen basitlik bunun yanında güçlü bir altyapı üzerine kurulmuş.
Genel Düşünce: Günümüze kadar türlü RTS oyunu piyasaya sunuldu. Age of Empires serisi bu oyunlar içinde başarıyla sıyrılmayı bilmiş bir oyundu. Empire Earth de bu oyunun dizayn kaptanının imzasını taşıyor. Stainless Steel Studios bu kadar geniş bir zaman ve ünite yelpazesini zor işinin altından başarıyla kalkmış. Biz RTS severlere de alınması şart bir oyun çıkmış. Beklemeden edinmenizi tavsiye ederim.

Nitelikleri:
  • 12 tarihi devir
  • Önceden hazır bulunan ırklardan seçme veya kendi ırkını yaratma
  • Şövalyelerden akıllı robotlara kadar değişen 200 farklı ünite
  • Düşman üzerine deprem, volkan patlaması, hastalık gibi felaketler salabilen özel şahsiyetler
  • Geçmiş, günümüz ve gelecekten tanıdık kahramanlar
  • Dünya harikası kurma imkanı
  • Öğretici senaryolar da içeren konular (campaign)
  • Nesne ve tetikleyici kullanma imkanı sunan kullanışlı senaryo editörü
  • Değişken zafer durumları
  • Gerçekçi 3D fizik kanunları



Üye Profil Bilgileri
League of Legends Diamond 1 Player [Eu West],[Türkiye]

-Sadece kendini acındıran ve yalan konuşan insandan kork.-

Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 13 Aralık 2015   #2
Banned
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 10 Kasım 2015
Alter: 14
Mesajlar: 0
Konular: 11
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 0
Rep Derecesi : Cahitsanrah is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 1
Ettiği Teşekkürler: 6
Standart Cevap: Empire Earth - İnceleme

Eline sağlık teşekkürler ederim



Cahitsanrah isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Google'ın Google Earth'ünü unutun! "Helal Google Earth" çok yakında geliyor... Skıllet Google & Google+ 2 08 Kasım 2014 21:28
Empire Earth Hileleri CrayzTurk Oyun Hileleri 0 08 Mayıs 2013 19:38
Empire Earth 3 - Tek Link Unique Oyun İndir 1 14 Eylül 2012 17:50
Empire Earth Gold Editon - Tek Link Unique Oyun İndir 6 14 Eylül 2012 11:18
Empire Earth 3 Hileleri RememberMe Oyun Hileleri 0 06 Eylül 2012 15:31

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:53.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736