Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


Neverwinter - Beta Test

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 10 Şubat 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Neverwinter - Beta Test

“Lolth’un ağlarına kadar yolun var!” dedi. Eğer senin için gerçekten önemli değilse rol yapmayı bırak!”

“Neden umursuyorsun!” diye bağırdı ona Drizzt, “Bir kişinin fark yaratabileceğine gerçekten inanıyor musun? Ne istiyorsun benden Baenre Evladı?"

“Sadece gerçekleri istiyorum, senin gerçeklerini. Gerçekten bir fark yaratamadığını mı düşünüyorsun?

“Belki de bu dünya da yaratılabilecek bir fark yoktur.” Dedi Drizzt.

“Sakın böyle söyleme” dedi Jarlaxle.

“Neden umursuyorsun?” diye sordu Drizzt.

“Çünkü tek kurtulan sensin, anlamıyor musun?” diye devam etti Jarlaxle “Seni yıllarca izledim, hepimiz seni yıllarca izledik. Ne zaman bir Matron ana veya herhangi bir dişi Menzoberranzan’lı yanımızda olsa senden bahsederken, ismini öfkeyle andık, Lolth adına seni öldüreceğimize yemin ettik. Fakat onlar yanımızda olmadığı zaman adını kıskanarak söyledik, saygıyla. Anlamıyorsun değil mi? Menzoberranzan’da bizim için ne kadar büyük bir fark yarattığını anlamıyorsun, çünkü sen kaçabildin!”

“Sen benimle buradasın!” diye karşı çıktı Drizzt. “Örümceklerin şehrine karşı kendi hırsların dışında bir bağın var mı? Bregan D’aerthe yüzünden mi?”

“Ben şehirle ilgili konuşmuyorum gerizekalı” dedi Jarlaxle sesini kısarak.

“Bıraktığın mirastan, değiştirdiğin kaderden bahsediyorum.”



R.A Salvatore, Gauntlgrym





Açık konuşayım, uzun süredir hem sistem olarak, hem de anlayış olarak Dungeons and Dragons yani namı diğer DnD’den bir süredir oldukça uzağım. Unutulmayan Diyarlar takipçileri benim daha çok World of Darkness sevdiğimi bilir. Buna rağmen Murat Halilbeyoğlu geçtiğimiz günler de ofiste; Neverwinter Online’ı kim oynayacak diye sorduğunda otomatikman ağzımdan “ben” çıktı.

Hikayenin en başına dönecek olursak ben Neverwinter’ın geçtiği Faerun dünyasının konu alındığı Unutulmuş Diyarlar’ı çok severdim (köşemin adı zaten buna bir saygı duruşu niteliğindedir) fakat yaklaşık 2 yıldır çok fazla ilgim alakam yok, Unutulmuş Diyarlar (Forgotten Realms) haberlerini meslektaşım ve dostum olan Can Arabacı’dan alıyordum, kendisi Drizzt Do’Urden konusunda master yapmıştır ve çevresinde Unutulmuş Diyarlar bilgisi ile tanınır.

Şimdi biraz karışık gelecek fakat açıklamaya çalışayım, Dungeons and Dragons’u sistem olarak baz alan oyun kurulumları zaman geçtikçe kendilerini yeni DnD güncellemelerine göre ayarlar. Her yeni DnD güncellemesi kendi içinde pek çok değişiklikle gelse bile şimdiye kadar Dungeons and Dragons asla 4. edisyonunda yaşadığı gibi bir değişiklik yaşamamıştı. 4. edisyon ile beraber oldukça radikal değişikliklere giden Wizards of The Coast, hayranları tarafından oldukça tepki çekmişti.

Size hem hikayesel, hem de sistemsel bütün değişiklikleri anlatmam oldukça uzun sürer, zaten Fantastik Rol Yapma Oyunları ile ilgiliyseniz yıllardır devam eden 4th Edition kavgalarına mutlaka bir yerlerde rastlamışsınızdır, bu yazıyı 4th Edition’ın gölgesinden elimden geldiğince uzakta tutmaya çalışacağım.

4.Edisyon yani 4th Edition şimdiye kadar gelmiş en “değişik” güncelleme olarak bilinirken, bu değişimin hikayesel bazda en kötü etkilediği yerin Faerun olduğunu söyleyebilirim.

Salvatore’un yazdığı Gauntlgyrm kitabında oldukça detaylı anlatılan olaylardan sonra mahfolan Neverwinter şehri, artık yeni bir hüküm altındadır ve yeniden yapılmaktadır. “Kuzey'in Cevheri” olarak bilinen bu şehir, Sword Coast’un büyük kısmı Spellplague yüzünden mahfolmuşken hayatta kalmasını bildi. Fakat bu Neverwinter için sadece sonun başlangıcı oldu.

Spellplague’den 75 yıl sonra kahraman dostlar Drizzt Do’Urden ve Kral Bruenor Battlehammer’ın çıktığı yolculuğun sonunda gerçekleşen ve Neverwinter’ın neredeyse tamamını yok eden Gauntlgyrm olayları şehrin bütün çehresini değiştirmiştir.

Neverwinter tam bu noktada başlıyor. Waterdeep’in lideri Lord Neverember, Neverwinter şehrini koruması altına alıp “Protector” ünvanını aldıktan sonra Sword Coast’ta yaşayan bütün maceracıları şehrin yeniden yapımı ve korunması için çağırmıştır, biz de bu çağrıya cevap veren ya da bir şekilde kendi amaçları için Neverwinter’a yolu düşmüş karakterleri canlandırmaktayız.




Şimdi öncelikle söyleyeyim, her zaman savunduğum bir şey vardı. 4th Edition masaüstü rol yapma oyunu olarak oynaması hiç zevkli değil, çünkü oyun sistemi video oyunlarında işe yarayacak şekilde tasarlanmış hissiyatı uyandırıyor, bunu zamanında çok eleştirmiştim. Fakat burada hiç bir şey diyemiyorum, çünkü gerçekten 4th Edition yerini bulmuş.

Daha fazla ilerlemeden hatırlatmada bulunayım, benim oynadığım basına özel bir beta idi, bu sebeple oyunun açık betasında pek çok şey düzeltilmiş ve değiştirilmiş olacaktır, iki gün boyunca oldukça geniş bir bug avcılığı da yaptık basın olarak, umarım bunların yansımasını göreceğiz yeni sürümlerde.

MMORPG oyunlarında en önemli şeylerden birisi karakter yaratım ekranıdır. Bu konuda çok az oyun gerçekten başarılı iş çıkartmasını bildi şimdiye kadar. Yeni jenerasyon karakter yaratım sistemlerinde oldukça güzel örnekler varken Neverwinter’ın bu konuda aşağı kalmadığını söylemek isterim. Beta’da Human, Elven, Half-Elven, Halfling, Dwarf ve Tiefling ırklarını seçebiliyoruz, ben hemen kendime bir Tiefling açtım. Her ırkın üç adet Racial gücü bulunmakta, bunlardan bir tanesi karakterinizin ana özelliklerini etkileyen statlarınıza artı verirken iki tanesi pasif olarak işe yaramakta.



Sıra geldi sınıf seçmeye, beta olması sebebiyle bu konuda da oldukça sınırlı olduğumuzu biliyordum, üç adet seçebileceğiniz sınıf var, bunlar Guardian Fighter, Devoted Cleric ve Trickster Rogue. Sınıf olayı gerçekten önemli çünkü diğer MMORPG’lerin aksine sadece “Healer” ve “DPS” olarak işlemiyor. Eğer bir zindana girerseniz, yanınızda Rogue sınıfından birisi yoksa, kurulan tuzakları göremiyorsunuz ve oldukça kolay ölebiliyorsunuz. Devoted Cleric grubunuzda eksikse ve Guardian Fighter yanınızda yoksa, bir Rogue olarak çok fazla ortalıkta dolaşmamanızı öneririm. Gerçek bir masaüstü DnD oyununda olduğu gibi, bütün sınıflar birbirini tamamlıyor. Guardian’ın “Dungeoneering” yani “Zindancılık” yetenekleri olmadan girdiğiniz yerlerde gizli kapıları ve hazineleri bulmanız oldukça zorken aynı şekilde bunun varyasyonlarını diğer sınıflarda görebiliyoruz.

Sınıf seçiminden sonra Ability Score hesaplama kısmına geliyorsunuz, bu basit bir zar atımı ile gerçekleşiyor masaüstü rol yapma oyunlarında olduğu gibi, Racial güçlerinizden gelen bonusları burada değiştirip farklı kombinasyonlar yapmanız mümkün. Altı adet yetenek skorumuz var, bunlar Strength, Constitution, Intelligence, Dexterity, Wisdom ve Charisma.

Her sınıf farklı bir yetenek skorundan güçlerini alıyor, Rogue için bu Dexterity iken Fighter için Constitution.

Bütün bu detayları hallettikten sonra karakter ekranına geliyorsunuz, şunu söylemeliyim ki karakter ekranı gerçekten oldukça doyurucu olmuş, oyun çıktığında kat ve kat daha doyurucu olacağını söyleyebilirim. Gerçekten uzun yıllardan sonra ilk defa içime sinen karakterler yaratabildim.




Her MMORPG çıkmadan önce “gerçekten maceranın içindesiniz, size özel bir hikayeniz olacak!” tadında sloganlar atar. Neverwinter’ın böyle bir iddiası oldu mu hatırlamıyorum fakat gerçekten kendi hikayenizi yaşamanızı yaratacak bir yöntem bulmuşlar. Karakterinize bir “Origin” hikayesi seçiyorsunuz. Origin hikayeleri üç dört satır halinde size nereden geldiğinize dair bir fikir veriyor ve neden Neverwinter’da olduğunuzu açıklıyor. Masaüstü rol yapma oyuncuları bu tarz detayları kendi kafalarında doldurup kendi maceralarını kafalarında yazan insanlar olduklarından, bence bu oldukça minimalist fakat önemli bir özellik, zaten Neverwinter’da ana akım MMO oyuncusu için değil bu insanlar için yapılmış.

Bir de Tanrı seçimi var tabii, origin hikayenizle birlikte seçtiğiniz inanç Neverwinter’da pek çok şeyi etkileyebiliyor, özellikle Cleric oynuyorsanız, farklı hikayeler, farklı karşılaşmalar yaşayabiliyorsunuz değişik inançlar sayesinde.

4th Edition’ı oldukça güzel uyarlamışlar savaş sistemine. Yapabileceğiniz büyüler/aksiyonlar Daily, Encounter, At Will gibi değişebiliyor. Bütün size sunulan kombinasyonları uygularken aynı tuşları tekrar etmek yerine gerçekten oldukça güzel bir aksiyon yaşatıyor. Sol fare tuşu ile rakibinize ana hasar verme yeteneğinizi kullanırken sağ ile genel olarak daha az hasar veren fakat CC olarak kullanılabilecek yetenekleriniz bulunmakta, bunun dışında oldukça zeki bir şekilde tasarlanmış ve tuş kombinasyonlarına açık yetenek arayüzü gerçekten oldukça kullanışlı.



Aksiyon Neverwinter’ın önemli bir parçası, savaşlar da gerçekten düşmana vuruş hissiyatı sağlaması dışında oyundan sıkılmanızı engelliyor, en azından benim için öyle oldu. Cleric ile bam güm diye büyü atarken Fighter’ın düşmanın üzerine atılmasını ve Rogue’un hızlı saldırılarla rakiplerini paramparça etmesini zevkle izliyorsunuz.

Neverwinter, Dungeons and Dragons hayranlarının anlayacağı gibi 100 kişilik büyük raidler için tasarlanmamış bir oyun. Genel olarak 5 kişilik maceracı gruplarının bir araya gelip zindanları bastığı, maceralar yaşadığı bir konsepte sahip bu sebeple biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz fakat zaten oyun duyurulduğundan beri bas bas bunu bağırıyorlardı, bu sebeple Cryptic’in nasıl bir şey üzerinde çalıştığını az çok biliyorduk.




Neverwinter şehri oyunun adından anlaşılacağı üzere konseptimizin ekseni. İtiraf etmeliyim, ben Neverwinter şehrini çok fazla seven birisi değilim, romanlardan, oyunlardan takip ettiğim kadarıyla beni hep iten bir yanı olmuştu, oyunlarını severim fakat şehrin kendisiyle ilgili sıkıntılarım vardı. Peki ama Cryptic bizim karşımıza nasıl bir Neverwinter çıkarttı? Özellikle oyunun ekseninin geçeceği, büyük bir kısmını kaplayacağı bu şehir nasıl olmuş?

Muazzam olmuş diyebilirim. İlk oyuna girdiğimde büyüklüğünü gerçekten kavrayamadım, hala da kavrayabilmiş veya her tarafını gezmiş değilim. Neverwinter pek çok farklı “bölgelerden” oluşmakta. Blacklake Districk bu bölgeler içinde Instance gibiyken şehrin gezebileceğiniz çok ciddi bir bölümü var. Gauntlgrym’de olan olaylardan sonra Lord Neverember’ın idaresinde kendini yeniden inşa eden Neverwinter, gerçekten çok büyük. Her köşede farklı bir macera, her karakterde farklı bir hikaye bulabiliyorsunuz, ben üç adet 10.seviye karakter yapmış olmama rağmen hala şehrin her tarafını gezemedim.





Peki şimdiye kadar iyi hoş, Neverwinter kaliteli bir MMORPG’nin tüm özelliklerini barındırıyor, fakat çoğu MMORPG’nin sonu olmuş bir soruna çözüm getirebiliyor mu? Tabii ki oyun sonu içeriğinden bahsetmekteyim, Cryptic bu soruya çok basit bir cevap veriyor; Foundry.

Foundry, diğer oyuncuların Foundry Toolkit ile birlikte yarattığı pek çok maceranın, içeriğin ve zindanın yer aldığı muhteşem bir sistem. İşleyişi bir o kadar dahiyane. Diyelim siz elinde vakti olan bir oyuncusunuz ve Foundry’de çok güzel bir hikaye dizisi yazdınız (merak etmeyin Foundry kullanımı oldukça kolay), öncelikle bu sizi DM (Dungeon Master) konumuna sokuyor, nasıl bir hikaye yazdıysanız, bunu oynayan maceracılar oyluyor ve oylamalar, yorumlara göre Neverwinter’ın ortasında bulunan Foundry duyuru panolarında sizin maceranız üst sıralarda görünüyor. Biz ofiste oynadığımız vakit “Rat in The Kitchen” macerası oldukça revaçtaydı. Ben oynamadım fakat Murat oldukça beğendiğini söylemişti.



Foundry sayesinde oyuncular tarafından oyuncular için hem içerik yaratılıyor, hem de oyunun ömrü sonsuz bir şekilde uzamış oluyor; gerçekten bu sistemin Neverwinter’ın en güçlü noktası olduğunu söyleyebilirim, diğer MMORPG’ler buna sahip değil ve aylık ücret gerektirmeyen, herkese açık Neverwinter Online, Foundry’den çok ciddi yararlanacak gibi görünüyor.

Ufak tefek sıkıntılara rağmen oldukça keyifli bir basın betası geçirdik fakat Cryptic için asıl sınav şimdi başlıyor, bu yazıyı yazarken açık beta başladı ve binlerce oyuncu şu anda Neverwinter’a girmekte, ben de yazıyı yazarken biraz ara verip oyuna göz attım, basın betası boyunca üç dört kişinin gezdiği Neverwinter meydanı oldukça kalabalıktı...

Son tahlilde Neverwinter, Dungeons and Dragons seven, Kılıç ve Büyü hikayelerini sıkı takip eden pek çok fantastik bünyenin beklediği oyun olmuş, World of Warcraft’ın tahtını elinden almasına gerek yok, çünkü tamamen başka kulvarda, gerçek anlamda bir “rol yapma oyunu” Şimdi izninizle, açık betaya geri dönüyorum.



Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14 Mart 2013   #2
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 14 Mart 2013
Alter: 25
Mesajlar: 19
Konular: 0
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 24
Rep Derecesi : leopar06 is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: Neverwinter - Beta Test

+++++++++++



leopar06 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Neverwinter'ın Cleric'ine normal rahip denemez (Video) Revenge77 Oyun Haberleri 0 10 Şubat 2013 13:17
Neverwinter Online'dan yeni sinematik! (video) Revenge77 Oyun Haberleri 0 07 Şubat 2013 02:36
Dragon’s Prophet Family & Friends-Beta ile test sürecine giriyor Revenge77 Oyun Haberleri 0 02 Şubat 2013 00:47
test 23432432 Bitefight 0 22 Ocak 2013 10:49
test 23432432 Bitefight 0 22 Ocak 2013 10:48

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:09.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736