Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


The Witcher 3 - Ön İnceleme

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06 Şubat 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart The Witcher 3 - Ön İnceleme

The Witcher 3 direkt olarak "yeni nesil RYO" olarak konumlandırılıyor. Bu yüzden PS3 veya 360'a gelmesini beklemeyin. Oyun PC'nin yanı sıra yeni nesil konsollar için hazırlanıyor ve 2014 yılında çıkması bekleniyor.



Ana karakterimiz iki oyundur tanıdığımız Geralt of Rivia yine. Hafızası yerine geri gelmiş ve başkaları adına savaşmaktan bıkmıştır. Sakalını da iyice uzatan Geralt artık gizemleri çözüp yaratıkları bertaraf ediyor. Burada en güzel şey, oyunun hikayesi bölümlerle ayrılmış değil, hikayede belli kırılma noktaları yok ve tüm dünya bir yekün halinde.

Tüm dünyanın yekün halde olması da dünyayı oyunda en önemli noktalardan biri olarak konumlandırıyor. Şöyle ki, oyun dünyasını oluşturan haritayı Skyrim ile kıyaslayacak olursak; Skyrim haritasından %20 daha büyük olacak The Witcher 3'ün haritası. Bu da The Witcher 2'nin tam 40 katı büyüklükte bir harita demek. Harita öylesine büyük ki, at üstünde bile bir taraftan diğer tarafa gitmek yaklaşık 40 dakika alıyor. Elbette teknelerle veya hızlı-seyahat yollarıyla haritada seyahate edebiliyor olacağız.

Peki böylesine büyük bir haritayı, bölümlere ayrıştırılmadığı halde bilgisayarlarımız (ve yeni nesil konsollarımız) nasıl kaldıracak? CD Projekt RED, REDengine 3 motorunda gelişmiş bir "streaming" teknolojisi kullanıyor. Böylelikle oyunda hiçbir noktada, hiçbir ara yükleme süresi olmayacak. Ekibe göre bu ara yükleme süreleri, Skyrim gibi açık dünya oyunların özgürlük hissiyatını baltalayan en büyük etkendi, bunu The Witcher 3'te görmeyeceğiz.



Oyunun anlatımı ise üç tabakalı gelecek.

En alttaki tabakada, açık dünyanın getirdiği mini aktiviteler yer alacak. Eşya üretme, materyal toplama, oyun boyu devam eden irili ufaklı görevler ve yaratıkları öldürme. Bu tabakadaki görevlerin yazılı halleri 100 saatten fazla tutuyor ve köylerdeki insanlardan yardım etmekten tutun, Skellige krallarına yardım etmeye kadar büyük bir görev yelpazesi var.

Sonraki tabakada, Nilfgaardian istilasının Skellige, Novigrad ve No Man's Land bölgelerinde yer alan özel görevleri yer alıyor, yani dünyanın politik durumu ayrı bir katman olarak sayılıyor The Witcher 3'te.

Son tabakada ise Geralt'ın ana hikayesi geçiyor, sevdiklerini aradığı ve Wild Hunt peşinde geçen macerasını oynuyoruz.

Bu üç anlatımın da ortak noktası, oyuncuların seçimler konusunda özgür olması ve bazılarını yapmamayı tercih etmesi, ama yaptığı seçimlerin ve vazgeçişlerin oyuna direkt olarak etki ediyor olması.

The Witcher 3'te haritadaki her bölgenin kendi hikayesi de ayrı olacak. Ana hikayedeki büyük olaylar, dünyanın durumu için "kapı" görevi görecek. Örneğin bir köy haydutlar tarafından saldırı altındaysa ve Geralt oraya yardım etmezse; hikayedeki belli olaylardan sonra köydeki vatandaşlar evlerini terkedip gidiyorlar.


Hava koşulları ise The Witcher 3'teki önemli bir gelişme. CryEngine 3'ten de tanıdığımız "hacimsel bulut" teknolojisi REDengine 3'te de karşımıza çıkıyor. Bu da hava koşullarının kontekst olarak oyuna etki etmesinin yanı sıra, grafik olarak da enfes görüntüler sunuyor. CryEngine 3'ü kurcalarken motorlarda bu tarz hava koşullarının etkisini görenlerdenseniz, bunun oyun atmosferi için ne denli güzel bir gelişme olduğunu anlayacaksınız.



Oyunda yaratıklar da büyük önem kazanmış durumda. Hem çeşitlilik açısından sayıları artıyor, hem de yapay zekaları baştan yazılıyor. Yaratıkları avladığınız kısımlarda yaratıklar çok önemli, hangisinin ne yapacağını önceden öğrenmezseniz sıkıntılı vakitler geçirebilirsiniz. Dünyadaki kitaplardan yaratıklar hakkında bilgi alabilirsiniz, kitapları tercih etmiyorsanız vatandaşlarla konuşarak ipuçları elde edebilirsiniz. Çarpıştığınız düşmanlar ise sizin seviyenize göre seviyelendirilmiyor, hepsinin seviyesi belli. Yaratıklar ile ilgili en güzel nokta ise hepsinin değişkenleri olması. Aynı yaratık başka bir bölgede daha farklı davranabilir, veya gece / gündüz döngüsüne farklı güçler kullanabilir. Boss dövüşlerinde ise önceden yazılmış noktalar yok, her şeyi tamamen yaratığın yapay zekası kontrol ediyor olacak.

Ama yaratıklar konusunda bilgi edinmek bir noktada oldukça önemli oluyor, zira dövüştüğünüz yaratıkla ilgili ne kadar bilgi sahibiyseniz ona karşı o kadar çok şansınız var. Düşmanın kritik noktalarını bildiğiniz için oralara çalışarak, onu çok daha rahat alt edebilirsiniz. Açıklanan örneklerden birisi vampir örneği mesela, zehir bezine vurarak saldırılarında verdiği zehri azaltabilirsiniz ya da hemen öldürebilmek için iki kalbine birden kılıcınızı saplayabilirsiniz. Eğer bunları bilmiyor olsanız hem zehrinden daha fazla etkileneceksiniz, hem de öldürmek için oldukça uğraşacaksınız. O yüzden dünyadaki her detaya dikkat edip, dünya ve içinde yaşayanlarla ilgili edinebildiğimiz bilgiyi azami derecede tutmakta fayda olacak.



Yaratık kesmek basit bir konu gibi dursa da, CD Projekt RED bunu oldukça ön planda tutmuş ve sıkıcı hale gelen "Grind" dinamiğini zenginleştirmiş. Örneğin yaratıklardan düşen eşyalar, doğada normalde bulamayacağımız eşyalar olabiliyor. Özel bir iksir için gereken, sadece o yaratıkta bulunan bir hammadde örneğin, ya da silah yapmak için gereken özel materyaller yaratıklardan düşüyor. Yani yaratıklar XP'den daha fazlasını ifade ediyor The Witcher 3'te. Ayrıca Geralt'ın yeni mutasyon gelişim ağacında da bu özel materyalleri kullanmamız gerekebiliyor.

Üretim sisteminin ne kadar geniş olduğunu, yukarıda anlattığım yaratık loot sisteminde kafanızda canlandırabilirsiniz. Ancak The Witcher 3'te silah ve zırh üretimi ile geliştirmesi inanılmaz derecede kişiselleştirilmeye açık bir durumda. REDengine 3'te yer alan yeni "kumaş simülasyon teknolojisi" sayesinde hiçbir zırh parçası bir diğerine benzeyemeyecek. Ayrıca yaratıklardan elde ettiğimiz hammaddeler ile de zırhlarımızı güçlendirebiliyor olacağız (mesela güçlü bir yaratık derisini zırhımıza ekleyerek daha dayanıklı olacağız ve bu görsel olarak kumaş simülasyon teknolojisi tarafından da işlenecek). Kişiselleştirilebilir tek karakter geliştirmesi sadece kostümler değil, berbere gidip Geralt'ın saçını kestirebileceğiz; ama boyatmak mümkün olmayacak. Sakallara ne yapacağımız konusunda ise bir bilgi henüz açıklanmadı.



Dövüşlerin akıcılığı ve oyunun yüksek olan öğrenim eğrisi de elden geçiriliyor üçüncü oyunla beraber. The Witcher 2'de sadece 20 dövüş animasyonu varken, The Witcher 3'te bu sayı 96'ya çıkıyor. Ayrıca dövüşler esnasında birden çok yaratıkla kapışıyorsak, yeni "ağırlık" sistemi ile sayesinde, o yaratık grubun en güçlü olanları kadrajımızdan çıkmayacak. Dövüş sistemine göre oyuncular düşmanlara tek bir tuş ile kolayca saldırabiliyor olacak ve her hareketin işleme süresi de neredeyse aynı olacak. Böylelikle hareketlerimiz esnasında düşmandan gelecek saldırıları savuşturmak veya onlardan kaçmak için vaktimiz olacak. Stamina bitse bile saldırıları savuşturabiliyor olacağız ama tabi ki stamina sıkıntısı yüzünden biraz hasar alıyor olacağız. Bu demek değil ki hareketler, kesilebilir olsun diye yavaş olacak; tam aksine Geralt inanılmaz hızlı dövüşebiliyor olacak. Tabi ki düşmanlarınız da aşağı kalır hızda olmayacak.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


Dövüşlerin akıcılığı ve oyunun yüksek olan öğrenim eğrisi de elden geçiriliyor üçüncü oyunla beraber. The Witcher 2'de sadece 20 dövüş animasyonu varken, The Witcher 3'te bu sayı 96'ya çıkıyor. Ayrıca dövüşler esnasında birden çok yaratıkla kapışıyorsak, yeni "ağırlık" sistemi ile sayesinde, o yaratık grubun en güçlü olanları kadrajımızdan çıkmayacak. Dövüş sistemine göre oyuncular düşmanlara tek bir tuş ile kolayca saldırabiliyor olacak ve her hareketin işleme süresi de neredeyse aynı olacak. Böylelikle hareketlerimiz esnasında düşmandan gelecek saldırıları savuşturmak veya onlardan kaçmak için vaktimiz olacak. Stamina bitse bile saldırıları savuşturabiliyor olacağız ama tabi ki stamina sıkıntısı yüzünden biraz hasar alıyor olacağız. Bu demek değil ki hareketler, kesilebilir olsun diye yavaş olacak; tam aksine Geralt inanılmaz hızlı dövüşebiliyor olacak. Tabi ki düşmanlarınız da aşağı kalır hızda olmayacak, ağlamayana meme yok ne de olsa.



The Witcher 3 ile beraber seriye eklenecek bir diğer özellik ise, at üstünde dövüş mekanikleri. Henüz erken test aşamasında olduğu için, oyunun içinde böyle bir özellik olup olmayacağı aslında pek de kesin değil. CD Projekt RED eğer gerekli gördüğü kaliteye ulaşmazsa bu özellikte, oyuna koymayı düşünmüyor. Ama her ne olursa olsun ATLAR, The Witcher 3'te inanılmaz önemli bir yere sahip olacak. Hem eşya taşımada, hem de dünyada gezinmek için.

Ekip bir yandan da The Witcher 2'deki envanter sisteminin ne kadar çileden çıkarıcı olduğunun farkında, bunu The Witcher 3'te geliştireceklerini açıkladılar o yüzden. Ekip demişken, The Witcher 3 üzerinde önceki oyunun tam iki katı büyüklüğünde bir ekip çalışıyor.

Şimdiye kadarki en zengin rol yapma oyunu ile karşı karşıya olabiliriz. Ama bu kadar güzelliğin bir de dikeni olmasa olmazdı; bu oyun The Witcher üçlemesinin son oyunu olacak... Hüzünbaz bir heyecan içindeyiz. Yeni nesil konsollar, bu kadar güzel bir RYO derken 2014'e kadar nasıl sabredeceğimiz konusunda pek de bir fikrimiz yok. En iyisi şimdi Steam'den ilk iki oyunu hemen indirip, iki yıla yaya yaya oynamak...



Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14 Mart 2013   #2
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 14 Mart 2013
Alter: 25
Mesajlar: 19
Konular: 0
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 24
Rep Derecesi : leopar06 is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: The Witcher 3 - Ön İnceleme

+++++++++++



leopar06 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
The Witcher 3 Duyuruldu Revenge77 Oyun Haberleri 0 05 Şubat 2013 22:06
GTA 5 - Ön İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 02 Şubat 2013 15:31
Oni - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 26 Ocak 2013 16:43
The Witcher 3 Duyurusu İçin Bir Bulgu Daha! ATAK T-129 Oyun Haberleri 0 16 Ocak 2013 01:18
The Witcher 3 Duyurusu İçin Bir Bulgu Daha! Vizit23 Oyun Haberleri 0 15 Ocak 2013 21:17

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:06.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736