Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


Bioshock Infinite - Ön İnceleme

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 02 Şubat 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Bioshock Infinite - Ön İnceleme

Yılın oyun senaryosu furyası: Kızın teki bir yerde kısılı kalmıştır ve esas oğlanımıza onu kurtarması için görev verilir. Ama kız hiç de öyle masumane bir zayıflık içinde değildir, çetin ceviz çıkar, kurtarmamız gereken biri olmaktan yoldaşımız haline gelir ve muhtemelen oyundaki asıl karakter halini alır. Bu sene çıkacak olan AAA oyunların başlıcalarında bu deseni görüyoruz. Bunlardan favorim The Last Of Us elbette, ama bir de Bioshock Infinite var.




İlk Bioshock'ın çıkışının bir kaç ardından gizli gizli başlanmış Bioshock Infinite'in yapımına. Yani baktığımızda aslında Bioshock 2, serinin geçici bir devamı; Bioshock'ın asıl ikinci oyunu Infinite olacak. Hem kalite standartları anlamında, hem de seriyi başka bir görsel tarza taşıması anlamında.
Oyun 1912 yılında, Amerika'da eksepsiyonalizmin yükselişinin doruk noktalarında - mecazi değil, gerçekten doruk noktalarında - geçiyor. Bugüne kadar yayınlanan tüm görsel materyallerden de gördüğünüz üzre, Bioshock Infinite önceki iki oyunun aksine suyun altında geçmiyor. Bulutların üzerinde, havada duran ve şahitleri olan, klasik Bioshock renk paletine göre daha göz alıcı bir renk spektrumuyla donanmış Columbia City'de geçiyor hikayemiz.

Infinite ile bizi en heyecanlandıran nokta da burası, oyunun mekan tercihi ve doğal olarak bölüm tasarımları. Gece saatlerinde bile aydınlık oluyor Columbia City, gündüz olduğundaysa Rapture'un aksine inanılmaz bir ferahlık içinde buluyorsunuz kendinizi. Bu bazı oyunculara, özellikle de distopik hikayelerde karanlık atmosferi seven oyunculara ters gelebilir ama Irrational Games'in karakter yaratma ekibi ve sanat departmanı bu karanlık atmosferi, kâh karakter tasarımlarıyla kâh da mekan tasarımlarıyla nefis bir şekilde veriyor. Sadece biraz daha ışıklısı.



Columbia'nın bir diğer önemi de içinde barındırığı (ama kendisinden pek de bir eser kalmayan) naivitesi. Bunu zaten şehrin isim seçiminden anlamak mümkün, zira Columbia ismi ABD'nin karakterize edilmiş ve dişileştirilmiş ismi. Kendisini keşfeden Christopher Columbus'tan yola çıkan, Columbus'un Toprağı anlamına geliyor. Eh zaten Amerika'nın en şaşalı dönemlerine sebep olan eksepsiyonalizm akımını konu almasından da anlayacağınız gibi, oyun Amerika ile ilgili bir sürü duruma yahşi yerden sert vuruyor ve onlardan referans alıyor.

Columbia şehrinin oluşumu, önceki Bioshock'lardaki şehrimiz Rapture'dan da daha farklı bir gelişime sahip. Rapture'un aksine gizli bir proje olmak yerine, direkt olarak ABD başkanı tarafından yaptırılıyor. Amaç ise eğlence için bir mekan yaratmak ve bir reklam objesi oluşturmak. Öyle ki, bunun için gökyüzüne bir şehir kuracak kafadalar. Yani böylesine büyük düşünen karakterlerin yarattığı bir hikayenin içindeyiz kısacası, bu yüzden de hiçbir şeyin normal olmasını beklememek gerekiyor. Bir yandan da Columbia'nın gökyüzünde olduğunu, yani diğer insanlardan daha "üstte" olduğunu unutmamak gerekiyor.



Genel olarak oyunun tasarımına dönecek olursak, anlayacağınız üzre oyun tasarımının merkezinde Columbia yatıyor, tıpkı önceki oyunların ana karakterinin de Rapture olduğu gibi. Biraz steampunk öğeli, biraz Bespin'e benzeyen şehri, oyunun arkasındaki deha Ken Levine bir Death Star'a benzetiyor. Ama Death Star'da olduğu gibi merkezi bir yönetim yok. Şehir kurulduktan bir süre sonra iç savaş çıkıyor ve vatandaşlar birbirine giriyor, kentin kontrolünü ele geçirmeye çalışıyor ve büyük bir kaosa sebep oluyor. Infinite'in geçtiği dönemde ise bu iç savaşın aktörlerinden sadece iki tarafı kalmış durumda. Founders adındaki faşist grup iktidardayken (ahahaha!), Vox Populi isimli grup bu aşırı milliyetçi, teokratik, ırkçı ve faşist gruba karşı direnmekte.




Tekrardan oyunun senaryosuna dönecek olursak, işte tam bu iç savaşın ortasında başlıyor hikayemiz. Oyunun tartışılan kapağında sırtında silahını taşıyan abimiz, Booker DeWitt eski bir PNDA (Pinkerton National Detective Agency) ajanıdır. PNDA ise taa Abraham Lincoln zamanında Baltimore Suikasti'ni önlediği için oldukça önemli bir örgüt aslında. Fakat 29 Aralık 1890 yılında yaşanan Wounded Knee katliamı esnasında hayatını sorgulatacak olaylar yaşamış Booker DeWitt ve daha sonra kendini alkolle kumara vermiştir. Tabi iş böyle olunca PDNA tarafından örgüt ile ilişkisi kesilmiştir. Ancak yıllar sonra kimliği belirsiz kişiler tarafından, Columbia'nın yerini bildiği için görevlendirilir. Görev ise, Elizabeth adında genç bir kadını kurtarıp şehirden kaçırıp New York'a getirmektir. Bu, Booker'ın eski defterlerdeki borçlarını kapatması için bir fırsattır, ama son fırsattır.

Elizabeth ise öyle sıradan bir kız değil, Columbia'daki iç savaşın kilidini açacak kızdır. Ama ondan önce kehanete bakmak lazım. Bileğinde "AD" dövmeli olan bir sahte "peygamber" Founders'ın başkanı Comstock'un "kuzusunu" elinden alacak ve Comstock'un sonunu getirecektir. Bu kuzu da Elizabeth oluyor. İlk kurtardığımız zaman utangaç bir kız imajı veren Elizabeth, Booker'ın verdiği güvenle güçlerini ortaya çıkarmaya başlar ve silkelenip kendine gelir. İşte bu güçleri de Elizabeth'in peşindeki güçlerin sebebi. Founders, Elizabeth'ün güçlerini kullanıp iktidardaki yerlerini sağlamlaştırıp savaşı bitirmek istiyor; Vox Populi de Founders'ın eline geçmemesi için Elizabeth'i öldürmek istiyor. Zira başka bir kehanete göre Elizabeth ölürse, Columbia'nın sonu gelecek.



Artık oyunun mekaniklerine geçmenin vakti geldi, hikaye ve mekan kurgusunu çok daha fazla uzatmadan. Bioshock Infinite'in mekanikleri, önceki Bioshock'lar kadar yoğun değil ancak çok daha fazla seçenek çok daha rafine şekilde sunuluyor. Kah Booker'la yaptıklarımız, kah Elizabeth'in güçleri oyunda tüm zamanı ve mekanı değiştirebilecek nitelikte. Öyle ki, Columbia'da çok kez zaman mekan kırılmalarının ortasında kalıyoruz. Oyunun yayınlanan ilk videolarında 1985'te çıkan bir şarkıyı söyleyen bir şarkıcı gördük, daha sonra 1933'te yayınlanan Goodbye, Irene şarkısını söyleyen Columbia halkının yer aldığı bir basın bülteni, 1966'dan The Beach Boys, 1983'ten Girls Just Want To Have Fun derken; iki sene önceki E3'te gösterilen demoda, Elizabeth bir atı tekrar hayata döndürmeye çalışırken 1983 filmi olan Return Of The Jedi posterini gördük. Öyle her ata bulaşmamak gerekiyor yani. Çoklu zaman-mekan dilimlerine atlayışlar yapan Bioshock Infinite pek ala orijinal Bioshock'lar ile aynı evrende geçmiyor olabilir. Ken Levine bu konudaki soruları yanıtsız bırakmayı tercih ediyor şimdilik.



İlk Bioshock gibi okyanusun ortasında başlıyor Bioshock Infinite, ancak bir roketle beraber Columbia'ya fırlıyoruz ve yolculuk başlıyor. Roketle çıkılan nadir şehirlerden olan Columbia'nın içinde nasıl gezdiğimiz de oldukça önemli, zaten şimdiye kadar gördüğümüz tüm videolarda oyunun imzası haline geldi. Evet, Skyline'dan bahsediyorum. Ken Levine'ın tanımlamasına göre bir rollercoaster üstünde bir rollercoaster ve üstünde bir rollercoaster daha. İlk başta Columbia içinde kargo taşımak için kullanılan bu raylı sistem daha sonra insan taşıyabilir hale getirilmiş ve İETT'nin "Biz insan taşıyoruz" mottosuna salça olmuştur.

Skyline'da gezmek oyuna oldukça yüksek bir özgürlükçü his kazandırıyor. Zira istediğimiz zaman Skyline rayından atlayabiliyoruz, düşmanlarımızı Assassin's Creed serisinden tanıdığımız "Air Assassination"vari hareketler ile öldürebiliyoruz, başka bir Skyline'a geçebiliyoruz, ya da boştaki elimizdeki silahla diğer Skyline'dan artistlik yapan düşmanlarımıza sıkabiliyoruz. Boştaki elimiz ve silahımız demişken oraya da bir parmak basalım.



Bugün bir çok FPS oyununda gördüğümüz "dünyaları taşıyan karakter" mantıksızlığını Bioshock Infinite'ta görmeyi beklemeyin. Zira Booker sadece iki adet silah taşıyabiliyor. Evet, daha fazlasını taşıyıp bize saldıranları fantastik şekillerde öldürmek ve tabir-i caiz şekilde tek kişilik ordu olmak bir hayal. Oyun boyunca seçimlerinizi doğru yapmalısınız. Doğrudan kastım en güçlü silahı seçmek değil, hangi silahtan zevk alıyorsanız onunla oynamak. Zaten siz hangi silahı seçerseniz seçin, karakterinizin gelişimine ve güçlerine etki eden daha fazla şey var.

Daha önceki Bioshock'lardaki plasmid ve tonic'ler artık - sırasıyla - vigor ve gear olmuş durumda. Vigor'lar oyun içinde bize süper güçler verirken (telekinezi, elektrik kontrolü gibi şeyler), gear'lar pasif yeteneklerimiz; yani karakterimizin genel özelliklerine etki ediyor. Vigor'ları kullanmak için ise gereken maddemiz bu sefer TUZ. Evet, TUZ. Hani böyle yemeğe serptiğimiz. Gear'larda ise silahlarda olduğu gibi bir sınırlama var, toplam dört adet Gear takabiliyoruz üzerimize. Bu da oyunu nasıl oynayacağımızı şekillendiriyor ve karakterimizi mümkün olduğunca kişiselleştirmemize olanak tanıyor. Öte yandan Vigor'lar da kendi içinde geliştirilebilir ve değiştirilebilir durumda, bazılarının beş farklı güçlendirmesi var. Bu da demek oluyor ki, nasıl oynayacağınız size kalmış.



Keza Bioshock Infinite size hikayeyi zorla veren bir oyun değil, açık dünya desek yeridir. Evet, bir GTA veya Skyrim şeklinde değil bu "sandbox" durumu ama Batman Arkham serisindeki gibi, bir geçtiğimiz yerden bir daha geçersek orada bir görev bulabilme ihtimalimiz yüksek. Irrational Games mümkün olduğunca dolu ve zengin bir içerikle çıkıyor karşımıza. Zaten Columbia'yı böylesine detaylı bir şekilde tasarladıklarına göre, bunun aksini yapsalardı her şey boşa gidebilirdi.



Çoğu oyuncunun endişesi Elizabeth üzerine kurulu, Elizabeth'in oyun mekaniğine nasıl etki edeceği konusunda şüpheler var. Biraz da haklılar, zira bugüne dek benzer hikaye konseptiyle piyasaya çıkan oyunlarda (hatta Bioshock'un son bölümlerinde bile) yanımızdaki karakter, "yanımızdaki karakter" değil "korumamız gereken aciz karakter" oluyordu ve çocuk bakıcılığı yapmaktan başka bir şey yapmıyorduk. Ancak Irrational Games bu konuda içimizi rahat tutmamız gerektiğini söylüyor. Infinite'te görevimiz aslında Elizabeth'i kaçırmak olsa da, ona bakıcılık yapmamız gerekmiyor. Çoğu zaman o kendisi doğru yolu buluyor, hatta sizinle ortak çalışıyor. Örneğin yayınlanan videoların birinde, Elizabeth düşmanların üzerine yağmur yağdırmaya başlıyor ve Booker da elektrik Vigor'u ile ıslanan düşmanları kızartıyor. Böyle sahneleri oyunda çok göreceğiz. Bunun dışında Elizabeth çok fazla çatışmaya girmiyor, onun yerine bölgeyi gezip bizim ihtiyacımız olan mühimmatı (mermiydi, tuzdu, gereken eşyaydı, vs.) getiriyor. Elizabeth'in yapay zekası ise Left 4 Dead serisinden tanıdığımız yapay zeka yönetmeni tarafından kontrol ediliyor, tabi Valve'ınki değil, Irrational'ın kendi yazdığı bir yönetmen.



Ama her şey bir yana benim Bioshock: Infinite ile ilgili en heyecanlandığım nokta, geçtiğimiz hafta açıklanan "1999 Mode" adındaki zorluk seviyesi. Irrational'ın yıllar önceki efsanevi oyunu System Shock 2'nin çıkış yılına da bir gönderme olan bu zorluk modu, "kolay oyunlardan bıktık, eskisi gibi günlerce bir bölümde takılmak istiyoruz" diyen benim gibi oyunculara ilaç gibi gelecek. 1999 Mode'da sadece düşmanların yapay zekası yükselmiyor, aslında bu sadece bir zorluk modu değil; oyunun mekaniklerini de değiştiriyor. Karakteri kişiselleştirme konusunda çok daha fazla seçenek sunuyor, mesela Booker'ın hangi tür silahı daha iyi kullandığı gibi detayları seçebileceksiniz. Bu da bence Bioshock serisinin en büyük eksikliklerinden biriydi, karakterimizin de yolunu çizebilmeliydik. 1999 Mode'da bir bölümü geçemezsek başka yollar aramalıyız, yani oyunda tek bir yöntem yok hiçbir konuda. Önemli olan düşmanların canlarının sayısal değeri değil, sizin yaptığınız seçimler.

Son olarak,Bioshock Infinite serinin hayranlarını krize sokacak kadar güzel bir oyun olacak gibi duruyor. Bioshock'u seven ama hastası olmayan herkes, önceki oyunlarda yapılan hatalar tekrar yapılmayacağı için Infinite ile beraber hastası olabilir. Vakit gelse de, Columbia'daki Founder'ların ve Vox Populi'nin elinden kurtarsak.



Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Şubat 2013   #2
¯¯ĶłŁłÇ_BΣЧ¯¯[BURAK]
RevalatioN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 02 Kasım 2012
Bulunduğu yer: Ünye/Ordu
Mesajlar: 2.321
Konular: 1119
Rep Puanı: 67972
Rep Gücü: 2327
Rep Derecesi : RevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond reputeRevalatioN has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 209
Ettiği Teşekkürler: 217
RevalatioN isimli Üyeye Skype üzeri Mesaj gönder
Standart Cevap: Bioshock Infinite - Ön İnceleme

guzel birşeye benziyor bakalım



RevalatioN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
BioShock Infinite, achievement listesi göründü Revenge77 Oyun Haberleri 0 02 Şubat 2013 15:14
BioShock Infinite'a bir Türkçe video daha Revenge77 Oyun Haberleri 0 02 Şubat 2013 00:45
BioShock Infinite'ten kitap! Revenge77 Oyun Haberleri 0 24 Ocak 2013 01:53
BioShock Infinite İçin PC Sistem Gereksinimleri Vizit23 Oyun Haberleri 0 15 Ocak 2013 21:22
BioShock: Infinite’den Yeni Ekran Görüntüleri Passion Oyun Haberleri 0 11 Ocak 2013 18:04

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:44.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736