Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


Cyberpunk 2077 - Ön İnceleme

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 02 Şubat 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cyberpunk 2077 - Ön İnceleme

Dünya üzerinde oyunculuk adına gerçekten özverili işler yapan firmaların sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Hayır sadece popülerlikten bahsetmiyorum, gerçekten kullanıcılarını düşünerek, onların ne istediğine kulak vererek iş yapan, işine saygısı olan firmalardan bahsediyorum; işte CD Projekt RED bu firmalardan birisi.

CD Projekt’i hepimiz Witcher serisinden hatırlıyoruz. RYO’ların yaratıcılıktan yoksun bir şekilde farklı türlerle kırılarak üretildiği bu dönemde, Polonyalı yazar Andrzej Sapkowski’nin aynı isimli kitabını oyunlaştırıp efsane haline gelen ekip, oyuncularına olan örnek davranışları ve onlara gösterdiği önem ile, oyun endüstrisinin anı taşına ismini kazıdı. Witcher oyuncuyu gri seçimlerle baş başa bırakan, seleflerine göre farklı bir tecrübeydi, bunun endüstri üzerinde yarattığı etkiyi oyunlarından aldıkları geri dönüş ile fark eden CD Projekt, Witcher 2: Assassin’s of Kings ile çıtayı fersah fersah yükselterek, RYO türünde iddialı olduğunu bir kez daha kanıtladı.


Witcher serisi gerçekten iyi yazılmış bir hikayeye sahip, bunun ana sebebi kitap olması değil. Pek çok kitap oyunu oldukça kötü bir şekilde oyun formatında icra edilebiliyor, bunun sebebi yapımcı ekibin geniş vizyonlarına oldukça sadık kalması, şunun garantisini verebilirim, CD Projekt RED piyasada olduğu sürece kötü oyun yapmayacaktır, çünkü önümüzde gerçekten işlerine ve her şeyden önce müşterilerine oldukça saygı duyan bir oluşum var.

CD Projekt’in bu kadar iyi işler yapmasının bir diğer sebebi ise oyunlarını yaptıkları kurulumları oldukça özenli seçeleri, neyin nasıl oyun olarak tasarlanması gerektiğini konsept aşamasında oldukça sağlam bir şekilde kurguluyorlar, bu sebeple Cyberpunk ile ilgili bir oyun yapmak istediklerinde bu adamlar Cyberpunk kurulumunun oyun anlamında en önemli yapı taşlarından birisi olan masaüstü rol yapma oyunlarına yöneliyorlar.



Cyberpunk ve Masaüstü Rol Yapma Oyunu denildiğinde ise Mike Pondsmith’in zamansız eseri Cyberpunk 2020 geliyor. William Gibson, Bruce Sterling gibi yazarların işlerini temel alan Cyberpunk 2020 masaüstünde karanlık geleceği en güzel tasvir eden işlerden biri. İnsanın karanlık bir gelecekte eline geçen teknolojilerle birlikte kendisini daha da güçlendirip, grotesk ve tehlikeli bir toplum yapısına bürünmesini oldukça sağlam bir şekilde veren Cyberpunk 2020,90’ların başından beri türle ilgilenen rol yapma oyuncularının ve hikaye anlatıcılarının vazgeçmediği ve her platformda saygı duyduğu bir kurulum.



Cyberpunk kurulumlarında genel olarak olayların şirketler üzerinden ilerlediğini biliriz. Teknolojiyi ve dolayısıyla gücü elinde bulunduran şirketler birer kontrol ekseni haline gelirken hükümetler onların karşısında zayıflarlar, Cyberpunk oyuncuları ise en temelde yüzeysel olarak ya bu eksenin dışında kalır ya da içinde, dışında kalanlar düzene karşı çıkmakla uğraşmayıp genelde hayatta kalmakla ilgilenir, içeride olanlar ise kendi paranoyalarının kurbanı olup kısa yaşamları boyunca arkalarını kollar. Cyberpunk 2020 diğer oyunların, özellikle 20 yüzlü zar kullanan FRP sistemlerinin aksine Interlock sistemi isimli, yeteneğe dayalı bir sistem kullanır, yetenek puanlarını dağıtarak oyun içinde edindikleri tecrübelerle bu yetenekleri geliştirmeye çalışan oyuncular, kendilerini sibernetik teknolojilerle güçlenmek adına donatabilirler. Peki sibernetik teknolojiler, özellikle kişinin gücünü arttıran parçalar, kişiye ne verir ve ne alır? Cyberpunk türünün ilgilendiği konulardan birisi budur; insanlık.
Gelişen teknoloji ile daha aydınlık yarınlara gitmesi beklenen insanlık aslında git gide daha karanlıklara batıp, makina tadında işleyen fakat bir o kadar kaotik bir düzene sahip olurken, bireyler kişisel olarak kendilerine yaptıkları eklentilerle bir insandan çok makineye dönüşür. Olduğunuz gibi kalırsanız hayatta kalmanız zorlaşır.




Peki hangisi? Kısa fakat insanca yaşanan bir ömür mü yoksa uzun fakat makineden farksız bir hayat mı? Cyberpunk bu noktada kendini bulur. Cyberpunk’ın kendini bulduğu noktada siz kendinizle ilgili bulduğunuz cevaplardan hoşnut kalmayabilirsiniz o ayrı. Cyberpunk 2077 ise bahsettiğim karanlık geleceğin daha ötesinde geçmekte. Aslında oldukça şanslı bir tarihte bu yazıyı yazıyorum...

Bu satırları yazmadan yaklaşık 6 saat önce Merlin ekibiyle aramızda hangi ön incelemeyi yazalım diye konuşurken ben Cyberpunk 2077 fikrini ortaya atmıştım, oyunla ilgili çok bir bilgi yoktu fakat CD Projekt bugün bir fragman yayınlayacağının sözünü vermişti. şu anda saat 00:19, CD Projekt’in yayınladığı Cyberpunk 2077 fragmanını büyük bir heyecanla izleyip haberini yazdım. Sezgilerim bu oyun konusunda hiç olmadığı kadar kuvvetli, gerçekten Vampire: The Masquerade kadar bizi derinden etkileyecek, senelerce konuşacağımız bir oyun geliyor, 10 yıllık editörlük hayatımda çok nadiren bazı oyunlarla ilgili böyle hislerim, beklentilerim oluşur, işte bu onlardan birisi.



Yayınlanan fragmanda Psycho Squad’ı izliyoruz, Psycho Squad vücutlarında bulunan implantları ve bedenlerini geliştiren ilaçları çok fazla kullanan bireyleri yakalayan özel bir tim. Peki ama bunu neden yapıyorlar? Psycho denilen bu varlıklar aslında eskiden oldukça insan olan fakat zamanla vücutlarını implantlar ile kaplayıp bütün vicdanlarını yitiren, kendilerini etten kemikten oluşan insanlardan üstün gören bir grup –eski insan. Metalden bedenleri biyolojik parçalarına direnirken bu direnme eylemi ne yazık ki çevrelerinde bulunan çoğu organiği katletmeyi de içermekte. Psycho’lar böyle bir kriz geçirdiklerinde çevrelerinde ne kadar insan varsa katletmekten çekinmezken bu krizleri her zaman polis gücü durduramayabiliyor; işte böyle durumlarda A Takım...pardon Maksimum Force Tactical Division yani MAX- TAC veya başka bir değişle Pscho Squad’ı çağırıyorsunuz.

Cyberpunk 2077’nin dünyası (aynı zamanda 2020’nin de dünyası) Night City oldukça tehlikeli bir yer. Oyun Elder Scrolls serisi gibi açık uçlu bir oynanışa sahip olacak deniliyor ve tam bu noktada benim tüylerim diken diken oluyor. Night City içinde istediğimizi yapabilmek? CD Projekt tehlikeli açıklamalar yapıyor. Biz bu açık uçlu Night City içinde şehrin tehlikeli sokaklarında kendi yolumuzu bulabilecek miyiz peki? 2077’nin değineceği ve bu konuda hikayesinde element olarak kullanacağı çok spesifik bir tema var.2077 insanların duygularını yavaş yavaş yitirdiği bu şehirde kendilerini uyarmak ve başkalarının, tercihen onlardan daha heyecanlı hayatlar yaşayan insanların duygularını tecrübe etmek için varoşlarda kullanılan “braindance” isimli "uyuşturucunun" tehlikelerine değinecek, düşünün, braindance sayesinde başkalarının hissettiklerini hissedebilen insanlar, bir seri katilin duygularını hissettiklerinde neler olabilir?. Bu sadece Night City’nin barındırdığı tehlikelerden sadece biri ve bu tehlikelerin bize yarattığı çizgide karakterimizin kaderini belirlemek ise bizim işimiz.

Peki ama değiştirilmiş bedenler? bunlar Night City'de yaşamanın bir çeşit gerekliliğimi yoksa sadece tarzdan ibaret mi? Konu ile ilgili CD Projekt RED''den Adam Badowski şöyle söylüyor;

"2077'de teknolojinin o kadar gelişmiş olacağını düşünüyoruz ki implantlar bir toplu iğne başı kadar olacak, bu sebeple vücut modifikasyonları oldukça kolay gerçekleşebilecek. Değişme fikri genel olarak estetikten ibaret ve zararsız. Gerçek cilde benzeyen sentetik deriler o kadar iyi yapılmış ki porlarından vücut sıvıları akabiliyor. Bunlara adapte olanlar adeta modifiye edilmiş porselen oyuncaklar gibi muhteşemler. İnsanlar Night City'de vücutlarını mofidiye etmeyi seçtiklerinde kendilerini ifade ediyorlar, bu dövme yaptırmakla aynı şey.

İnsanlar kromdan yapılma bir elle geziyorsa krom onları güzel gösterdiği için. Birisinin bacaklarında servo motor varsa, bunu ekstrem bir görüntü istedikleri için yaptırıyorlar. Seçimleri tarzlarını yaratıyor. Mesela oyunda bir çok ateşli silah olacak fakat siz kollarınızdan çıkan bıçaklar istiyorsunuz çünkü daha havalı görünüyor, o halde bunu yapmalısınız, sonuçta ana temamız "nitelikten önce tarz"



Oyuna başladığınızda bir karakter yaratacaksınız, bundan bahsetmiştim zaten fakat Night City'nin açık dünya oynanışında karakterinizi yaratırken seçtiğiniz elementlerin hikayeyi etkileyeceğinden bahsetmemiştim. Bunun nasıl işleyeceği ile ilgili bir bilgi yok, belki sizden bir arkaplan seçmenizi isteyecekler ve buna göre hikaye değişecek, belki de daha farklı bir şey düşünüyorlar.

"Oyun ve şehir devasa olacak" diyor Badowski. "Sadece saçma sapan görevleri yapmanız için koca bir şehir modellemek istemiyoruz, çevrenizde bulunan dünyanın genişliğini hissedip keşif duygunuzu körüklemek istiyoruz GTA veya Omikron oynarken benim hissiyatım bu yönde olmuştu ve yalnız olmadığıma eminim. Oyunlar bazen sizden ilerlememenizi istediğinde bir şekilde çeşitli alanları keşfetmenizi engeller, biz bunu engellemek istemiyoruz, başka yöntemler arıyoruz"




Night City gerçekten devasa bir metropolis olacak fakat her büyük şehir gibi (mesela İstanbul) içerisinde geçmişten kalan yapılar barındıracak, Badowski bunu "Oyuncuların şehrin bir gecede yapılmadığını anlaması lazım" diyerek açıklıyor. Badowski aynı zamanda silahlara da çok fazla önem verildiğinin altını çiziyor; "Bu aslında ateşli silah yapımında geçmişten beri mevcut olan bir trend" (Cyberpunk 2020 oynayanlar oradan Militech Crusher silahını hatırlayacaktır, Badowski 2077 fragmanında kullanılan silahın modern versiyonundan bahsediyor) Colt 1911 yılında tasarlandı ve sunuldu fakat hala dünya çapında çoğu polis kuvveti tarafından kullanılmakta.

Tabii ki yıllar boyunca mofidiye edildi, daha güçlü materyallerden yapıldı fakat ana mekanikleri aynı. Neden 2077'de Militech Crusher olmasın ki? Bu durum Ocelot'un Metal Gear Solid'de Colt Single Action Army kullanmasından farksız değil. Fakat yanlış anlamayın, oyunda pek çok yeni silahımız olacak, çoğu Japon Cyberpunk tarzında tasarlanıyor fakat köklerimizi unutmayacağız."

Cyberpunk 2077'nin 2015 yılında çıkması bekleniyor, benim öngörüm daha erken çıkacağı yönünde, çok fazla bekleyeceğimizi sanmıyorum fakat CD Projekt tarih olarak "ne zaman bitirirsek" diyor.

Ayrıca son bir not verelim, yayınlanan Cyberpunk 2077 fragmanının sonunda CD Projekt 5 Şubat 2013'te herkesin tahmin edebileceği bir oyunu duyuracaklarını, bu projenin bitmek üzere olduğunu söylüyor, büyük ihtimalle yeni gelecek Witcher oyunundan bahsediliyor...

Böylece bir ön incelemenin sonuna geldik, bekleyişlerimizin uzun kalmaması dileği ile sabırla bekliyoruz, 2015'e kadar çok oynanacak oyun var!



Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Anachoronox - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 2 30 Mayıs 2013 22:15
The Last Of Us - Ön İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 02 Şubat 2013 15:43
GTA 5 - Ön İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 02 Şubat 2013 15:31
Oni - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 26 Ocak 2013 16:43
Prototype 2 - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 17 Ocak 2013 18:09

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:24.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736