Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


Stronghold - İnceleme

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26 Ocak 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Stronghold - İnceleme

3D oyunlardan başı dönmüş, kılıç, kalkan, ok, yay, mancınık vb. kullanmaktan hoşlanan, kısaca ortaçağ stratejilerini seven (benim gibi) biriyseniz, ağzınızı sulandıracak, elinizi kaşındıracak, bileğinizi sızlatacak, yüzünüzde hain bir gülümseme belirmesine sebep olacak bir oyun var karşımızda: Stronghold. Oyunun ana konusu, adından da anlaşılacağı gibi kale savunması veya kale ele geçirmek. Tipik RTS öğeleri bu oyunda da mevcut. Sevilen oyunların, sevilen özellikleri bu oyunda harmanlanmış ve güzel konusuyla birlikte sağlam bir zemine oturtulmuş.Tüm bunlar oyunu almadan önce bende büyük bir iştah yarattı doğrusu. Oyuna başladıktan sonra ise küçük bir hayal kırıklığı yaşadım. Oyunu başlatırken; şimdi süper, adamı havaya sokacak cinsten bir animasyon vardır, diye düşünüyordum;havam söndü. Oyun aralarını iyi yapamamışlar. Blizzard'ın muhteşem animasyonları burada yok maalesef. Bence büyük bir eksi. Eğer credits bölümüne bakarsanız bu durumun sebebi biraz anlaşılıyor. Oyunu hazırlayan kadro biraz sınırlı. O yüzden, oyunu bir klasik haline çevirebilecek son fırça darbesini vuramamışlar. İlk hayal kırıklığından sonra, zamanla oyunu sevmeye başladım.

Bu oyunun bana ilk hatırlattığı oyun Lords of the Realms oldu. O oyunda kaleler sabit idi. Bunda ise odundan ya da taştan, çeşitli kuleler, kapılar kullanarak istediğiniz gibi kendi kalenizi yapabiliyorsunuz. Tabii eldeki kaynaklar oranında. Kaynakların bazıları tek adımda elde edilirken, bazıları üretim zincirini takip etmek zorundalar. Örneğin odun ihtiyacını gidermek için oduncu kulübesini kurmamız yeterli. Daha sonra boştaki köylülerden biri oduncu olarak göreve başlamakta ve ağaçları kesip işlemekte; odun sayısı yeterli sayıya ulaşınca da stockpile'a götürmekte. Ekmek üretmek içinse önce buğday tarlası kurulmalı, burada yetişen buğdaylar değirmende una çevrilmeli, son aşamada ise bu unlar fırında ekmek haline getirilmeli. Farklı yapılar, farklı sayıda köylüye ihtiyaç duyuyorlar. Köylü sayısının yeterli olabilmesi için popülaritenizin yeterli olması ve köylülerin barınacakları yerleri yapmanız lazım. Popülaritenin artması, vergi oranının düşük olmasına, yiyecek miktarının fazla olmasına ve dış tehlikelere karşı güvenliğin yeterli olmasına bağlı. Bütün bunları dengede tutmalısınız. Köylü sayısının da gereğinden fazla olması işsiz sayısını artıracak bu da memnuniyetsizliğin artmasına ve gereksiz kaynak tüketimine neden olacaktır. Kısaca benzer tüm strateji oyunlarında olduğu gibi kaynak yönetimini iyi yapmalısınız.

Bir bina inşa ederken diğer oyunlarda ya bir işçi binayı yapar ya da bina bir süre bina hizmete girer. Burada ise anında bina yapılmış oluyor. Bu arada Lord'un bulunduğu kalenin merkezindeki kısmın önünde ateş yakmış duran köylülerden biri veya birkaçı ilgili bina için çalışmak üzere oraya geliyor ve işsiz sayısı azalıyor. Ordu oluşturmak için de köylü şart. Yalnız orduya asker aldığınızda, işçilerden farklı olarak, kalenizdeki kontenjan artıyor ve asker olanların yerine yeni köylüler geliyor. Askeri birimler bakımından epey bir çeşitlilik sağlanmış. Başlangıçta okçularla oyuna başlıyoruz. Daha sonra kılıçlı, gürzlü, atlı vb. diğer birimler de devreye giriyor. Bunların dışında balista, kuşatma kulesi gibi saldırana avantaj veren birimler var. Askerlerin dışında mühendis ve merdivenci birlikleri de mevcut. Mühendisler kalede iseniz düşman üzerine yağ dökebiliyor ya da kaleyi onarabiliyorlar. Saldıran iseniz mancınık gibi birimleri yapabiliyorlar. Merdivenciler ise kaleye merdiven dayayıp surlara çıkmaya çalışıyorlar. Birimler güzel modellenmiş. Silah efektleri de fena değil. Karışık şekilde seçerseniz birimleri, seçim içindeki tüm ünitelerin ikonu araç çubuğunda birim sayısını da gösterecek şekilde beliriyor. Yine Ctrl ve 1,2...0 tuşları ile bunları numaralandırabilirsiniz. Kontrolde birimleri seçmek için önce seçili olan şeyi iptal edip yeni seçimi yapmak zorunda kalıyorsunuz, bu da kontrolü zorlaştırıyor. Okçular da menzil dışına ateş etmiyorlar. Halbuki menzile kadar yürüseler daha iyi olurdu.


Oyunda işaret levhalarının bulunduğu yerler, düşmanın haritaya girdiği noktalar. Bunlardan birkaç tane olabiliyor. Ayrıca savaş sisi de yok oyunda. Bu da düşmanı kollamayı kolaylaştırıyor gibi görünse de olay kale çevresinde geçtiği için bunların çok da önemi yok. Bu işaret levhalarının çevresinde belli bir mesafeye kadar bina inşa edemiyoruz. Daha doğrusu inşa ettiğimiz binalar düşmanın haritaya girmesiyle yıkılıyor. Eğer düşmanı daha ilk anda surlarla çevirme düşünceniz varsa böylece suya düşmüş oluyor. Aslında bu, oyun için bir bug ve bunun için bir patch yayınlanmış durumda.

Single player olarak iki bölüm var. Birinde savaş bazlı oyunları oynuyoruz, diğerinde ise ekonomik bazlı oyunları. Her ikisinde de hem campaign modu var hem tekli bölümler var. Multiplayer olarak da hemen her bağlantı şeklini destekliyor. Eğer bunlardan sıkılırsanız, kendi haritalarınızı yapabileceğiniz detaylı bir harita editörü de bulunmakta. Coğrafi şekiller oldukça çeşitlilik sergilemekte. Bunlar hem görsel açıdan hem de stratejik zenginlik sağlıyor. Coğrafi koşulları kullanarak dört tarafı çevrili olmayan kaleler ya da setler de yapabilirsiniz. Coğrafya uygun değilse karmaşık ve akıllıca düşünülmüş kaleler tasarlayarak düşmana feleğini şaşırttırabilirsiniz. Tabi yeterli kaynağınız ve zamanınız varsa. Düşman saldırıya geçtiğinde, binaları ancak düşmandan belli bir uzaklığa yapabiliyoruz. Aksi taktirde istediğimiz gibi duvar yapıp oyunu kilitleyebilirdik. Düşman yaklaşırken kale kapıları otomatik olarak kapanıyor. Hoş, açsanız da düşman duvarları yıkmayı ya da sulak alanları doldurmayı tercih ediyor. Kalenin düşmesi ancak Lord'un ölmesine bağlı. Lord'u ancak düşman üzerine saldırtırsak kontrol edebiliyoruz. Aksi halde kendi hareket ediyor ve en merkezdeki yapıda yer alıyor. Lord, genelde birçok düşmanı kendi başına haklayabiliyor ama fazla sayıda asker karşısında fazla dayanamayacaktır. Onun için Lord'a yani kendinize iyi bakmalısınız.

Oyun 800x600 ve 1024x768 olmak üzere iki çözünürlükte oynanabiliyor. İzometrik görünüşlü oyunda, 90 derecelik döndürme yapabiliyoruz. Göremediğimiz yere inşaat yapmak için gerekli bir özellik bu. Bunun dışında tüm yapıların yüksekliğini sıfıra düşürme, yani temel şeklinde gösterme özelliği de var. Özellikle kale duvarlarını yaparken, boşluk bırakmamak konusunda çok işe yarıyor.

Evet, açıklamamın başında da dediğim gibi biraz daha uğraşılması ve olgunlaşması gereken bir oyunu sürmüşler piyasaya. Özellikle grafiksel açıdan daha iyi olabilirdi. Klasik bir oyun olma şansını da böylece kaybetmiş. Oyun kötü değil ama daha çok meraklısına hitap ediyor. İkincisi çıkarsa belki çok daha iyi olur. Karar yine sizin..!



Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14 Mart 2013   #2
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 14 Mart 2013
Alter: 25
Mesajlar: 19
Konular: 0
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 24
Rep Derecesi : leopar06 is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: Stronghold - İnceleme

+++++++++++



leopar06 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 30 Mayıs 2013   #3
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 30 Mayıs 2013
Alter: 27
Mesajlar: 25
Konular: 5
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 30
Rep Derecesi : zabita12 is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: Stronghold - İnceleme

Güzel konu teşekkürler.



zabita12 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Stronghold crusader hile ALL STAR Oyun Hileleri 2 29 Mart 2014 10:38
Oni - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 26 Ocak 2013 16:43
Stronghold werewolf Oyun Çözümleri 0 23 Aralık 2012 00:43
Prototype 2 05 - Stronghold 4D Furkan Oyun Videoları 0 09 Aralık 2012 13:56
Stronghold Klasiklerinin HD Versiyonları Geliyor qRunt Oyun İncelemeleri 10 31 Ekim 2012 21:16

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:24.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736