Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Oyun Dünyası > Oyun İncelemeleri

Oyun İncelemeleri Pc Oyunları hakkında incelemeleri bu bölüme yazabilirsiniz.


Oni - İnceleme

Oyun İncelemeleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26 Ocak 2013   #1
=-BARIŞ-=
Revenge77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 07 Ocak 2013
Bulunduğu yer: İstanbul
Alter: 27
Mesajlar: 2.727
Konular: 2435
Rep Puanı: 3970
Rep Gücü: 2732
Rep Derecesi : Revenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond reputeRevenge77 has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 19
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Oni - İnceleme

Oni'nin hikayesi 2032'de geçiyor. Oyunda Konoko'yu canlandırıyorsunuz; dünyanın başındaki kişiler arasındaki yozlaşmayı hemen fark eden, insanlığın yok olmasını önlemek ve kendi kimliğinin sırrını ortaya çıkarmak zorunda olan ve TCTF için çalışan bir bayan görevli. Bu mor saçlı bayan kahraman için bunların hepsi bir günlük iş. Hikaye, metin notlarının yanı sıra kısa oyun arası diyalogları sayesinde daha iyi anlaşılıyor. Diyaloglar şaşırtıcı bir şekilde konuşan karakterlerin yakın çekim portreleri ile sunuluyor. Bu oyun aralarındaki animasyon eksikliği dikkati dağıtıyor ve oyunun genel deneyiminden bir şeyler azaltıyor. Olaylar dizisi çok daha iyi anlaşılabilirdi ve anlaşılmalıydı da. Oni'nin asıl çekici yanı fiziksel temasın bol olduğu muhteşem dövüş sistemi. Birçok çeşit tekme ve yumruk ve bunların yanı sıra rakibinizin arkasına isabet edecek patlayıcı kombinasyonlar bulunmakta. Oyun ilerledikçe Konoko, repertuarına eklemek için yeni hareketler ve kombinasyonlar öğrenecek(neck-breaker, devil spin kick, vb.) Belki de bu dövüşün en iyi yanı kombinasyonların oluşturduğu akıcılıktır. Karakter animasyonları ve kombinasyonlar hiçbir şekilde kesintiye uğramamış.
Dövüş becerilerinin yanı sıra Konoko'nun silah deposu var ve bunların içinde geleneksel olan tabanca, makineli tüfek, plazma silahları ve el bombası fırlatıcı bulunmakta. Konoko'nun sadece bir silah taşıyabilir olabilmesi çok ilginç. Buna, cephanenin genelde az olduğunu da eklerseniz, Oni'nin sadece o muhteşem fiziksel temasa dayalı dövüşü içerdiğini değil, ayrıca bu dövüşe bel bağlamanızı istediğini anlamanız pek uzun sürmeyecektir. Bu, silahların yerde bırakıldıkları zaman, zaman geçtikçe gizemli bir şekilde ortadan kaybolmalarıyla çok daha kolay anlaşılıyor. Ne yazık ki, Oni'de keskin silahlar bulunmamakta; fakat dövüş gerçekten de çok parlak ve uzun menzilli silahlar sizi oyun boyunca yeteri kadar iyi idare ediyor. Dövüşün ilk baştaki şokunu atlattıktan sonra Oni hemen yeri kazarak dibe gidiyor. Peki nereden başlanacak? Görünüşe göre seviyeler profesyonel mimarlar tarafından tasarlanmış; fakat bence bunlar profesyonel depo mimarları ya da öyle bir şey, çünkü oyundaki mekanlar genellikle sayısız merdiven ve kapı içeren ve ara sıra daha küçük bir odanın eklendiği büyük, boş, dikdörtgen alanlar. Tabi bu Oni'nin ara sıra zorlu havaalanı görevi gibi etkileyici seviyelerle karşımıza çıkmadığı anlamına gelmez; fakat genel olarak seviye düzeni hayal kırıklığı yaratıyor. Seviyelerin çoğu güvenlikten kaçmak için bilgisayar terminallerini kullanarak açılan kilitli kapıları içeriyor. Oyunun sonraki bölümlerinde bu düzen değişiyor ve artık kilitli bir kapıyı açabilmeniz için birden fazla bilgisayar terminalini kullanmanız gerekiyor. Tabi bir terminalden diğerine koşarken dayak yiyebileceğinizi de bilmeniz gerek. Çok şükür ki, sağlığınızın bir bölümünü geri kazanmanızı sağlayan sağlık karışımları sizin için uygun bir yerlere bırakılmış oluyor.
Grafiklere bakıldığında şunu diyebilirim ki, bu oyunda benim berberimin yaptığı kesme işleminin çok daha fazlası var. Grafiksel açıdan sorunlar her köşede karşınıza çıkıyor ve bunlar oyunun oynanışını bile etkiliyor. Bir kez bir düşmanı fırlatarak beton duvarın içinden geçirdiğimi hatırlıyorum. Konoko'nun fırlatmalarından birini gerçekleştiriyordum ve sanırım merdivenin duvarına biraz fazla yaklaştım. Sonra bir makas! Ve düşman ölüyor. Oyunun ilerleyen bölümlerinde bu durumun tersi gerçekleşmeseydi bundan pek şikayetçi olmazdım doğrusu. Fakat birkaç kez bir bekçinin kafasını duvardan geçirdim. Hepsi görsel hatalar yüzünden. Dövüş sahneleri sırasındaki karakter animasyonları etkileyici olsa da, oyunun diğer bölümlerindekiler hakkında aynısı söylenemez. Bir düşmanı yere serdiğiniz zaman sanki bir beyin sarsıntısı geçirmiş gibi yere düşüyor. Hiçbir şekilde kıvranmıyor; orada birkaç saniye kalıp ikinci raund'a hazır bir şekilde tekrar ayağa kalkıyor.
Eleştirmenlerin, Oni için çekilen tanıtım filmlerinde ve yazılan eleştirilerde grafikleri övdüğünü gördüm. Onlar da oyunu benim oynadığım şekilde mi oynadılar? Makaslamaları fark etmediler mi? Oni'nin kontrolleri bir first-person shooter'dakilere benzer. Mouse'u, yön vermek, tekme ve yumruk atmak için; WASD tuşlarını(solaklar için OKL tuşları) Konoko'yu dolaştırmak için; birkaç farklı tuşu da atlatma, çömelme ve silahlanma gibi farklı fonksiyonlar için kullanacaksınız. Sorun, klavye düzeninin önceden ayarlanmış ve kontrollerin hiçbir şekilde tekrardan düzenlenemez olmasıdır. Menü sistemine niye böyle bir özelliğin koyulmamış olması beni aşar. Mouse hassasiyeti gibi temel unsurları bile ayarlayamıyorsunuz. Fakat third-person action oyunlarına sık sık dert olan kamera açıları, beklediğimin tersine, Oni'de çok fazla problem yaratmadı. Kameranın araya girdiği durumlar oldu ama genel olarak kamera hareketlerinden memnun kaldım.
Oni daha birçok yönden sinir bozucu. Atlama sahneleri can sıkıcı; çünkü Konoko'nun bir koşu başlangıcına hazırlanması bir dakika alıyor. Gizli hareketi kullanarak bekçilere sinsice yaklaşabilirsiniz; fakat bu özellik çok az kullanılmakta. Oni bir görevin belli noktalarında oyununuzu otomatik olarak save ediyor; fakat her istediğinizde oyunu save etmeniz imkansız. Bu asıl ilerdeki seviyelerde can sıkıcı oluyor; çünkü bu seviyeler daha uzun ve çok daha zor. Bir save noktasından bir ya da iki kapı önce ölürseniz büyük alanları tekrar ve tekrar oynayabilirsiniz. Daha sonraki seviyelerde aynı anda, neredeyse her zaman, birden çok düşmanla karşı karşıya geleceksiniz ve bunlardan en az bir tanesini uzun menzilli bir silah taşıyor olacaktır.
Henüz çok oyunculu oyundan bahsetmedim; çünkü Oni bunu desteklemiyor. Belli ki, third-person action oyunları çok oyuncu bileşenleriyle tanınmıyor; fakat Oni böyle bir özelliğe baş aday olabilirdi. Co-op ve deathmatch modlarında olasılıklar sonsuz. Oni'yi oynadıkça kusurları ortaya çıktı. Kuşkusuz, Oni tartışmalı, yeni ve ilginç bir dövüş sistemi getiriyor. Oni bu özelliklere rağmen, tekrarlayan seviye tasarımı, garip kontrol düzeni, sayısız görsel hata ve çok oyuncu seçeneğinin eksikliği gibi çeşitli eksikliklerin kurbanı. Oni'yi gerçekten sevmek istedim; fakat potansiyelini yeterince kullanamadı. En azından Oni'nin gelecek third-person action oyunlarının gittiği yönü iyi bir şekilde etkilemesini umabiliriz.



Revenge77 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Deus Ex - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 22 Ocak 2013 01:18
Worms 2 - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 22 Ocak 2013 01:17
Antietam - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 22 Ocak 2013 01:13
Prototype 2 - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 17 Ocak 2013 18:09
PlanetSide 2 - İnceleme Revenge77 Oyun İncelemeleri 0 17 Ocak 2013 18:06

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:42.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736