Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Pc Oyunları > Mount And Blade Warband


Oyun İçi Harita Yapımı

Mount And Blade Warband


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 19 Nisan 2015   #1
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 19 Nisan 2015
Mesajlar: 8
Konular: 3
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 11
Rep Derecesi : Dragon Caliph is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 2
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Oyun İçi Harita Yapımı

Profesyonel Harita Tasarımı Nasıl Yapılır?



Öncelikle herkese merhaba!Arkadaşlar ,çevremizden aldığımız çeşitli isteklerin üzerine burada elimizden geldiğince sizlere harita tasarımı konusunda bilgiler vermeye çalışacağız.”Mount and Blade: Warband , With Fire and Sword ,Napoleonic Wars gibi oyunlara ve bu oyunlar üzerine yapılmış modlara nasıl harita yapılır?” gibi temel sorulardan bu işin ayrıntılarına kadar inerek sizleri bu konuda gücümüzün yettiği kadar bilgilendirmeye çalışacağız.Eğer bu harita tasarım dersi konusunda aradığınız sorulara cevap bulamıyorsanız ya da konu ile ilgili merak ettiğiniz farklı noktalar varsa bunları konuya yazarak bize ulaştırabilirsiniz ,bizde elimizden geldiğince bilgimiz doğrultusunda en kısa sürede size cevaplarını iletmeye çalışırız.

Harita tasarım konusunda bir iş yapacaklara şimdiden başarılar diliyorum.Kolay gelsin arkadaşlar.Artık başlayalım.

1- Mount and Blade serisi oyunlarına nasıl harita yapılır?

Mount and Blade: Warband , With Fire and Sword ,Napoleonic Wars gibi oyunlara ve bu oyunlar üzerine yapılmış modlara harita yapabilmek için ilk olarak yapacağımız şey oyunu açarken oyunu başlatmamıza yarayan ve karşımıza ilk çıkan oyun penceresinden “Ayarlar” seçeneğine tıklamak.Bu seçeneğe tıkladığımızda karşımıza çıkacak olan ayarlar penceresinden üst taraftaki “Detaylar” bölümüne geçerek “Edit Modu Aç” seçeneği işaretliyoruz ve aşağıda yer alan “Tamam”a basarak ayarlar penceresini kapatıyoruz.Bundan sonra “Oyunu Başlat” seçeneğine tıklayıp oyunumuzu açıyoruz.Oyunumuz açıldıktan sonra “Çok Oyunculu Oyun” seçeneğini seçerek açılan ekrandan “Bir Oyun Başlat” seçeneğine tıklıyoruz.Karşımıza bir yönetici paneli çıkacaktır.Bu yönetici panelinde “Harita” bölümünden istediğimiz haritayı seçiyoruz. (Geri kalan ayarları istediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz.) Daha sonra sol alt köşede yer alan “Başlat” a basarak harita yapacağımız oyunu başlatıyoruz.Oyunumuz açıldıktan sonra yapacağımız şey ilk olarak “Ctrl+e” tuşlarına basarak edit modu aktif hale getiriyoruz.Edit mod panelinin ekranımızda belirmesi içinse hemen sonrasında “Alt+Enter” tuşlarına basıyoruz ve oyunumuz bir pencere şeklinde açılıyor bu sayede haritayı yapmak için kullanacağımız edit mod paneli ekranımızda beliriyor.Artık harita yapmaya başlamak için her şey hazır.

NOT: Arkadaşlar ,harita tasarımı yapmak için kullanacağımız oyunun içinden seçtiğimiz “Harita” çok önemli bir sorun yaratabilir.Eğer oyunu başlatırken seçtiğimiz harita oyunun kendi haritası ise bunun üzerinde yapacağınız editler gerekli koşulları sağlamadıkça yerli yerinde kalmayacak ve oyun içerisinde ilerleyen zamanlarda sıkıntı yaratacaktır.Bu sorunu çözmek adına yapacağımız şey şu; internetten ya da direkt olarak TaleWorlds Forum’dan oynadığımız ve üzerine harita yapacağımız oyuna uyumlu “Admin Tools” ları aratmak.Oyununuza uyumlu ve hoşunuza giden herhangi bir admin tools u bilgisayarınıza indirdikten sonra onu oyunumuzun içine gerektiği gibi kuruyoruz (Her admin tools un kurulumu farklıdır.Bu kurulumun nasıl yapılacağı indirmiş olduğunuz admin tools un forumda ki sayfasında belirtilmiş olmalıdır.).Admin tools u oyuna düzgün bir şekilde kurduktan sonra yukarıda ki adımları takip ediyoruz.Oyunumuzu başlatmak için yönetici paneline girdiğimiz de ise “Harita” bölümünden ,

Custom Scene 1
Custom Scene 2
…
bu şekilde isimlendirilen boş ve edit yapmaya tamamen hazır haritalardan birini seçerek oyunu başlatıyoruz.Bu şekilde oyunu başlattığımız da karşımıza boş ve yaptığınız her editin siz silmedikçe bozulmadan kalabileceği bir harita karşımıza çıkacaktır.Geriye kalan adımları da yukarı anlatıldığı gibi yapacaksınız.

2- Edit Mod paneli nasıl kullanılır ve üzerinde ki çeşitli bölümler ne işe yararlar?

Oyunumuzu başlattığımızda ve edit modu aktif hale getirdiğimiz de karşımıza bir panel çıkacaktır.Bu panel üzerin de yer alan çeşitli bölümlerin neleri barındırdığını ne gibi işlere yaradıklarını bir inceleyelim:

- Edit Objects: Bu bölüm bizim harita üzerine yeni ve çeşit çeşit cisimler koymamıza olanak sağlayan objelerin bulunduğu kısımdır.Panel üzerinde bu bölümü seçtiğiniz zaman panelin aşağısında iki farklı liste göreceksiniz bu listelerden ilki yani üst kısımda yer alan harita üzerinde yer alan cisimlerin bulunduğu listedir.Alt kısımda yer alan yani ikinci liste ise sizin haritaya koyabileceğiniz tüm objelerin yer aldığı listedir.(Harita üzerine yeni bir obje eklemek ,var olan obje üzerinde çeşitli düzenlemeler yapabilmek ,haritanın yer şekli ,zemin kaplaması ,zeminin rengi vb. gibi şeyleri düzenlemek ve harita üzerine uygulamak için faremizin sağ tık tuşunu kullanıyoruz.) Panelde ki bu iki liste arasında yer alan bir seçenek bölümü ve üzerinde “Add Objects “ yazan bir kutucuk olduğunu göreceksiniz.Bu kutucuğa tıkladıktan sonra listeden seçtiniz objeleri harita üzerinde görebilirsiniz ve sağ tık ile seçtiğiniz ve düzenlediğiniz objeyi harita üzerine koyabilirsiniz.Add Object kutucuğunun hemen yanında yer alan bölümün sağında ki oka bastığımız da önümüze küçük bir liste çıkacaktır.Bu listede ki bölümler şu şekilde kullanılır:

1- Scene Props ,harita üzerine koyacağımız objelerin listesinin bulunduğu kısımdır.
2- Entry Point ,harita üzerinde oynayan oyuncuların el başlarında spawn olacağı noktaları belirleyen cisimdir.Entry point noktalarının nasıl koyulacağı ve kodlanacağını dersin ilerleyen bölümlerinde sizlere anlatacağım.
3- Item Kinds ,harita üzerine koyabileceğimiz oyunun single player modunda gördüğünüz çeşitli detay objelerinin yer aldığı bölümdür.
4- Plants ,harita üzerine koyabileceğimiz çeşitli bitki ,taş vb. objelerin bulunduğu bölümdür.
5- Passage ,düzgün bir şekilde kodlandığı takdirde harita üzerinde ki oyuncuların bir noktadan başka bir noktaya direkt olarak ışınlanmasını sağlayan objenin bulunduğu bölümdür.

- Ground Elevate: Bu bölüm bizim edit yaptığımız haritanın yer şekillerini ayarlayabileceğimiz bölümdür.Bu bölümü seçtiğinizde karşınıza 4 seçenek ,”meters” adında bir kutucuk ve alt kısımda 3 çizgi şeklinde seçenek göreceksiniz.Bu çeşitli seçenekler ne işe yarar ,bunlarla neler yapılabilir bir bakalım.


1- Up ,harita üzerinde ki belirli bir bölgenin yükseltisini arttırmak için kullanılır.
2- Down ,harita üzerinde ki belirli bir bölgenin yükseltisini azaltmak için kullanılır.
3- Smooth ,harita üzerinde ki belirli bir bölgenin yükseltisini eşitlemek ve zemini düzleştirmek için kullanılır.
4- Level ,harita üzerinde seçilen genişlikte ki bölgenin yükseltisini aynı oranda arttırmak veya azaltmak için kullanılır.
5- Meters ,haritanın yer şekilleri üzerinde yapabileceğimiz yukarıda ki dört seçeneği uygularken bu seçeneklerin sağladıkları özelliklerin kaç metre boyunda olacağını kararlaştırarak kutucuğa yazdığımız bölümdür.
6- Radius ,yukarıda ki dört seçeneğin sağladıkları özelliklerin uygulandığında harita üzerinde ne kadar genişlikte ki bir bölgeyi etkileyeceğini kararlaştırdığımız bölümdür.

Alt kısımdaki diğer iki çizgi şeklinde ki şekil olan “Weight” ve “Hardness” seçeneklerini kullanmanıza pek fazla gerek yok açıkçası bende fazla kullanmıyorum.



- Ground Texture Paint: Bu bölüm haritanın zemininin hangi temaya uygun olacağını belirlemek için kullandığımız bölümdür.Bu kısmı açtığınızda önünüze yanında ok olan bir seçenek çıkacaktır bu seçeneğe tıkladığınızda bir liste karşınıza çıkar bu listede belirtilenler harita zeminini değiştirmede kullanacağınız kaplamalardır.Örneğin; orman ,çöl ,bozkır ,kayalık vb. yer kaplamaları burada bulunmaktadır.Hemen aşağısından da yine bu kaplamaların harita zemininde ne genişlikte bir alanı kaplayacağını ayarlıyoruz.

- Ground Color Paint: Bu bölüm harita zeminin rengi üzerinde oynamalar yapmak için kullanılır.Bu kısmı açtığınızda panelin en alt kısmın da 3 seçenek göreceksiniz bu seçenekler üzerinde oynama yaparak harita üzerinde görmek istediğiniz rengin tonlarını ayarlayabilirsiniz.

- Edit Weather: Bu bölüm haritanın hava koşullarını ve havanın tonunu ayarladığımız bölümdür.


3- Harita üzerinde spawn olmamızı sağlayan entry point objesi nasıl yerleştirilir ve nasıl kodlanır?

Edit mod paneli üzerinde ki “Edit Objects” bölümünden yukarıda belirtmiş olduğum gibi “Entry Point” seçeneğini seçtiğimizde karşımıza çıkacak olan ekleyebileceğimiz objelerin yer aldığı listede yalnızca bir obje göreceksiniz o objede entry point objesi olan sarı bir oktur.Bu obje kodlanışına ve kod numaralarına göre bizlerin harita üzerinde bireysel ya da takım olarak belirlenen noktalarda doğmamızı sağlar.Entry point noktalarını oyun türlerine göre spawn noktalarını ayarlamak ve çeşitli etkinlikleri gerçekleştirmek için kullanacağımız da nasıl kodlanacağına ve yerleştirileceğine bir bakalım.İlk olarak yapacağınız şey entry point objesini oyuncuların harita üzerinde doğmalarını istediği yerlere yerleştirin.Yerleştireceğiniz entry point sayılarını ve kodlamalarının nasıl yapılacağını inceleyelim;

1- Oyun türüne göre entry point sayısı ve kodlamaları:

- Ölüm Kalım ,Takım Karşılaşması ve Düello --> 1-64 sayıları arasında (1 ve 64 dahil) tam olarak 64 tane entry point objesinin haritanın istediğimiz yerlerine yerleştiriyoruz.1-31 arasında ki sayılar ile kodlanan entry pointlerin olduğu yerlerde ilk takımın ,32-64 numaraları ile kodlanan entry pointlerin olduğu yerlerde ise ikinci takımın oyuncuları spawn olurlar.Burada “Var no” yani “Variation No” bölümü kodlanacak Var no2 boş bırakılacak yani 0 olarak kalacaktır.

- Meydan Savaşı --> İlk takımın toplu bir şekilde spawn olmasını sağlayacak entry pointi yerleştirdikten sonra bu entry pointi Var no:0 Var no2:0 olacak şekilde kodluyoruz.Aynı şekilde ikinci takımın spawn olacakları yeri belirten entry point yerleştirildikten sonra onuda Var no:32 Var no2:0 olacak şekilde kodluyoruz.Daha sonra meydan bayraklarının çıkacakları yerleri belirlemek için üç entry point daha yerleştiriyoruz ve bunları sırasıyla Var no:67 Var no2:0 , Var no:68 Var no2:0 ,Var no:69 Var no2:0 olacak şekillerde kodluyoruz.

- Kale Kuşatması --> Kalenin içerisinde doğacak olan ilk takımın spawn noktaları 1-31 arasında 32 tane entry point noktası koyularak ve (Örn: Var no:1 Var no2:0 …) şeklinde kodlanarak kalenin iç kesiminde farklı farklı noktalara koyulur.İkinci takımın spawn noktaları için ise kalenin dışına 32-64 arasında ki sayılarla numaralandırılmış 32 entry point (Örn: Var no:32 Var no2:0 …) şeklinde kodlanarak yerleştirilir.Kalenin ele geçirilmesini sağlayan ve en önemli nokta olan bayrak noktası ise kalenin iç kesimlerinden uygun bir yere Var no:66 Var no2:0 olarak kodlanan bir entry pointin yerleştirilmesi ile sağlanır.

2- Oyun içinde yer alan bazı etkinlikleri gerçekleştirmek için entry point kodları:

- Hareketli merdivenlerin istenilen şekilde hareket etmesini sağlamak için bu merdivenlerin hemen alt kısmına 100 ile 109 sayıları arasında (100 ve 109 dahil.) kodlanmış entry pointler yerleştirilir.(Örn: Var no:100 Var no2:0 …)

- Kuşatma için tasarlanmış kuşatma kulelerini yürütmek için kuşatma kulelerinin son yani kale duvarına vb. yere dayanmış halini objelerle yaptıktan sonra izleyeceği yolu ilk olarak yürümeye başlamasını istediğiniz noktadan itibaren bitiş noktasına kadar entry pointleri kullanarak çizmeliyiz.Kuşatma kulesinin ilk halinin nerede olmasını istiyorsak oraya ilk entry pointi koyduktan sonra geri kalanları izleyeceği yolu çizecek şekilde yerleştirmeliyiz.Bu entry pointler 110 sayısından başlayarak kodlanabilirler.İlk entry point (Örn: Var no:110 Var no2:0) şeklinde kodlanır.Daha sonra ki entry pointler (Var no:111 Var no2:0 , Var no:112 Var no2:0 …) şeklinde kodlanırlar.Ancak bu 110 ile başlayan kod numaraları bu durum için 129 kod numarasında sona erer ancak bundan kesin olarak bende emin değilim çünkü bir kule için hiç o kadar fazla sayıda entry point kullanmadım.

4- Haritaya eklediğimiz objeleri farklı eksenler doğrultusunda döndürmek ve büyütmek için hangi tuşlar kullanılır?

Kullanacağımız tuşlar:

- “X” Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız cismi öne ya da arkaya doğru yatırmak için kullanılır.
- “Y” Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız cismi sağa ya da sola yatırmak için kullanırız.
- “G” Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz bir cismi daha sonra tekrardan hareket ettirmek için kullanırız.
- “U” Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız bir cismi kendi etrafında döndürmek için kullanırız.
- “Z” Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız bir cismi kendi ekseninde döndürmek için kullanılır.
- “B” Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız bir cismi büyütmek ya da küçültmek için kullanılır.
- "T" Tuşu: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız bir cismi yukarıya kaldırmak ya da aşağıya indirmek için kullanılır.
- "B+Z" Tuşları: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız bir cismin boyunu uzatmak için kullanılır.
- "B+X" Tuşları: Harita üzerine koyduğumuz veya koyacağımız bir cismi enine doğru genişletmek için kullanılır.

NOT: Bu tuşları düzgün bir şekilde kullanabilmek için harita üzerine yerleştirdiğiniz cismin üzerine sağ tıklayarak onu seçin ,seçtiğiniz bu cismi istediğiniz şekilde düzeltmek için gerekli tuşa basılı tutarak farenizi gerekli şekillerde hareket ettirmelisiniz.

5- Yaptığımız haritanın çevresini hangi kodlarla ve nasıl değiştiririz?

Yaptığımız haritalar ilk başta açıldığında hep sabit bir çevre görüntüsü ile karşımıza çıkar.Çevre kodu ve görüntüsünden kastım haritanın bittiği ve biz oyuncuların oralara erişemediğimiz ancak harita sanki devam ediyormuş gibi bir görüntü sağlamak için yapılan çeşitli kaplamalardır.Bu çevre görüntülerini yaptığımız haritanın coğrafi özelliğine göre nasıl değiştirebiliriz şimdi ona ve bu kodların neler olduklarına bir bakalım.

Harita kodlarına oyun dosyasının içerisinde bulunan Module dosyasından mod klasörüne girilmesi ve bu klasör içerisinde ki “scenes.txt” dosyasının açılması ile ulaşılır.Örneğin bir custom haritanın kodlarının nasıl olduğuna bakalım;

Örn: Custom Scene 1 isimli bir haritanın kodlarının nasıl olduğuna bir göz atalım.

Kod: [Seç]

scn_multi_scene_custom_1 multi_scene_custom_1 256 none none 0.000000 0.000000 100.000000 100.000000 -100.000000 0x000000013002e0b2000515450000 6e540000235600007b55
0
0
outer_terrain_plain
Bu haritanın kodları bu şekildedir.Kodun en alt kısmında yer alan “outer_terrain_plain” yazısı bu haritanın çevre görüntüsünü belirleyen kodumuzdur.Ve burada görmüş olduğunuz çevre kodu oyunun her haritasının başlangıcında bize verdiği sabit çevre kodudur.Bu kod yerine yazılabilecek belirli kodlar vardır.Onlara bir göz atalım.

outer_terrain_plain
outer_terrain_snow
outer_terrain_steppe
outer_terrain_town_thir_1
outer_terrain_castle_9
outer_terrain_desert
outer_terrain_desert_b
outer_terrain_beach
outer_terrain_plain_2
outer_terrain_snow_2
outer_terrain_steppe_2
sea_outer_terrain_1
sea_outer_terrain_2
outer_terrain_pw_1


İşte bu yukarıda vermiş olduğumuz kodlar haritaların çevre kodlarını değiştirmekte kullanmış olduğumuz kodlar.Örneğin yukarıda örnek olarak verdiğimiz haritanın çevre kodunun değiştirilmiş hali şu şekildedir;

Kod: [Seç]

scn_multi_scene_custom_1 multi_scene_custom_1 256 none none 0.000000 0.000000 100.000000 100.000000 -100.000000 0x000000013002e0b2000515450000 6e540000235600007b55
0
0
outer_terrain_steppe

Evet arkadaşlar ,bu derste sizlere harita yapmanın genel koşul ve inceliklerini aktarmaya çalıştık.Umarım işinize yarar.Dersimizi resimlerle süslemek ve anlatımı daha kolay ve anlaşılır bir hale getirmek isterdik ancak kısıtlı bir zaman ve çalışma sonucunda bu dersi hazırlayabildik.Zamanla bu dersi daha da geliştirmeye ve resimlerle zenginleştirmeye çalışacağız.Bu derste verilen bilgiler hakkında daha detaylı bir bilgilendirmeye ihtiyaç duyarsanız ya da bir sorunuz ,danışacağınız bir konu olursa bana bu konuya cevap yazarak veya özel mesaj yolu ile ulaşabilirsiniz.Soru ve görüşlerinizi bekliyor olacağım ,herkese iyi oyunlar ve iyi çalışmalar diliyorum.
IP No: Göster



Dragon Caliph isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Dragon Caliph Üyesine Bu Mesaj İçin Teşekkür Edenler.
ankaralim00  (10 Temmuz 2015)
Alt 10 Temmuz 2015   #2
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 08 Temmuz 2015
Alter: 21
Mesajlar: 32
Konular: 7
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 35
Rep Derecesi : ankaralim00 is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 1
Standart Cevap: Oyun İçi Harita Yapımı

Haritayı yapasım vardı oda kaçtı abi ya ben haritayı yapana kadar torun sahibi olurum galiba.



ankaralim00 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Temmuz 2015   #3
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 11 Temmuz 2015
Alter: 28
Mesajlar: 14
Konular: 0
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 17
Rep Derecesi : ThePro is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 0
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: Oyun İçi Harita Yapımı

güzelmiş



ThePro isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Ağustos 2015   #4
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 01 Ağustos 2015
Alter: 27
Mesajlar: 999
Konular: 0
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 1002
Rep Derecesi : drogonesa is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 5
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Cevap: Oyun İçi Harita Yapımı

Emeğine sağlık ,

Ekledi ; Valla canım çekti ,



drogonesa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
POKEMON PETS türk yapımı oyun inceleme orhan55600 Oyun İncelemeleri 2 13 Aralık 2015 19:40
transformice kabilede oyun acmak (yetkiniz harita acabilir yetkisi olmalidir) Ersyahmet Transformice 0 29 Kasım 2014 16:03
LoL Diamon Oyun İçi Görüntü - Hud Yapımı Thor League Of Legends 11 31 Mayıs 2014 23:51
Oyun yapımı serdar07 Oyun Mekanı 6 27 Mart 2014 08:04
flash oyun yapımı Perfect Yardım Merkezi 3 08 Haziran 2013 21:15

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:12.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736