Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Teknoloji > Bilim ve Teknoloji > Bilişim Haberleri


Türkiye’nin önde gelen pazarlama yöneticileri CMO Club’ta

Bilişim Haberleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 27 Ekim 2014   #1
Avatar Yok
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 23 Aralık 2013
Mesajlar: 575
Konular: 554
Rep Puanı: 10
Rep Gücü: 579
Rep Derecesi : deltafx is on a distinguished road
Aldığı Teşekkürler: 1
Ettiği Teşekkürler: 0
Standart Türkiye’nin önde gelen pazarlama yöneticileri CMO Club’ta

25 Ekim 2014


Capital ve Ekonomist dergileriyle Turkcell’in işbirliğinde hayata geçirilen CMO Club buluşmasının üçüncüsü düzenlendi

Türkiye’nin önde gelen pazarlama yöneticileri CMO Club’ta “Big Data Devrimi”ni konuştu


Capital ve Ekonomist dergileri ile Turkcell’in birlikte iş dünyasına kazandırdığı CMO Club’ın üyeleri üçüncü kez The Marmara Otel’de düzenlenen panelde buluştu. Türkiye’de pazarlama üst yöneticilerinin yüz yüze bilgi alışverişinde bulunabileceği tek platform olan CMO Club buluşmasında sektörün önde gelen profesyonelleri bir araya gelerek, “Big Data Devrimi” başlıklı oturuma katıldılar.


Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell ile Capital ve Ekonomist dergileri işbirliğiyle iş dünyasına kazandırılan CMO Club, pazarlama üst düzey yöneticilerini bir araya getirmeyi sürdürüyor. Pazarlama profesyonellerinin yüz yüze bilgi alışverişinde bulunabileceği, dünyadaki gelişmeleri takip edebileceği, pazarlamanın değişen rollerini tartışabileceği bir platform olarak hayata geçirilen kulübün üçüncü etkinliğinde başlık “Big Data Devrimi” oldu.

The Marmara Oteli’nde dün düzenlenen panelin moderatörlüğünü pazarlama iletişimi uzmanı ve reklamcı Levent Erden gerçekleştirdi. Açılış konuşmasını Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş’in yaptığı panele; Migros Marka İletişimi ve CRM Direktörü Kına Demirel, Pegasus Havayolları Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü, Boyner Müşteriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Üğdül, mobilike Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Şekip Can Gökalp ile Turkcell Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş katıldı. Her biri alanında uzman olan CMO’lar, büyük verinin pazarlama dünyasına getirdiklerini paylaşarak bu kavram birlikte pazarlamada nelerin değiştiğini, gelecekte pazarlamayı nelerin beklediğini tartıştı ve fikir alışverişinde bulundu.

Açılışta bir konuşma yapan Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, CMO Club’ı Turkcell’le birlikte organize ettiklerini belirterek şunları söyledi:

“Bugün CMO Club’ta üçüncü toplantımızı gerçekleştiriyoruz. Bu toplantımızın konusu dünyada pazarlamacıların üzerinde en çok konuştuğu ve tartıştığı konulardan biri olan büyük veri. Levent Erden’in moderatörlüğünde çok özel konuklarımızla düzenlediğimiz toplantıyla birlikte büyük verinin pazarlamayla olan ilişkisini irdeleyip bizi yakın zamanda nelerin beklediği üzerine tartışmış oluyoruz. Bundan sonraki toplantılarımızda da CMO Club üyelerini yakından ilgilendiren konuları üyelerimizle birlikte konusunda uzman katılımcılarımızla değerlendirmeyi ve konular üzerinde fikir alışverişi yapmayı sürdüreceğiz.”



Yiğit Kulabaş: “Büyük Veri ile Gerçek Zamanlı Pazarlama dönemi başladı”

Levent Erden’in moderatörlüğünü yaptığı ve kariyerinden örnekler vererek katılımcılarla pazarlamayla ilgili tecrübelerini paylaştığı panelde söz alan Turkcell Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, büyük verinin dünyayı değiştirecek konulardan bir tanesi olduğuna inanıldığına belirterek şunları söyledi:

“Bugün artık dünyada büyük verinin toplanıp işlenerek, gerçek zamanlı pazarlamaya dönüşme döneminin başladığını ve bu konuda hızla yol alındığı bir gerçek. Şirketlerin öncelikle büyük veriyi toplamaları ve kullanmaları için bir durum değerlendirmesi yapması gerekiyor. Şirketler Elimde bu veriler var mı? Bu verileri toplamak için neler yapmayalım? Bu verileri nasıl kullanmalıyım? gibi kendisine bir takım sorular sormalı. Bütün bu sorulara cevap verebilmek için 3H adını verdiğimiz Hacim, Harmoni ve Hız yönteminden faydalanmak lazım. Bunun ilk adımı olan ‘Hacim’ için pazarlamacıların gazetecilikte haber öğelerini oluştururken sorulan 5N1K sorusunun cevaplarını müşterileri için sorup ortaya çıkarması gerekiyor. Müşteriler sosyal, fonksiyonel, zamansal, duygusal ve anlamsal açısından analiz edil¬meli ki yeterli derinlikte bilgiye ulaşılsın. Ancak buradaki en kritik soru Neden? sorusu. Çünkü müşterilerin satın alma işlemlerinde çok farklı nedenler söz konusu olabiliyor. Bunu anlamlandırmak için neden sorusunun cevabı çok kritik.

İkinci adımımız ‘Harmoni’. Şirketlerin müşterilerinin ihtiyacı olan veriye sadece kendi kanal-larından ulaşması çok zor. Bu yüzden büyük veri üreten ve işleyen diğer şirketlerle işbirliği yapmaları gerekiyor. Buradaki son adımımız ise ‘Hız’. Gerçek zamanlı dö¬nemde veriyi önce biriktirip sonra analiz edildiğinde çok geç kalınmış olabiliyor. Burada veri¬nin işlenme hızı çok önemli. Veriyi gerçek zamanlı toplayıp işlemek hayati önem sahip”

Kulabaş, verilerin 3H modeline göre toplanıp, analiz edilmesinin tek başına anlamlı bir sonuca ulaşmak için yeterli olmayacağını söyleyerek, “Verileri anlamlı bir sonuca ulaştırmak için mutlaka sadeleştirmemiz gerekiyor. Bununla ilgili trafikten örnek verebiliriz. Binler¬ce araçtan toplanan yüzbinlerce veri anlık olarak toplanıyor ve işleniyor. Her bir ara¬cın hızı, yönü, kapalı yollar, hava durumu, trafiğin akışı onlarca çeşit bilgi işlenerek bir sonuca ulaşılmaya çalışılıyor. Ne zaman ki yollar bir harita üzerinde, trafik olma¬dığında yeşil, yoğun olduğunda kırmızıya boyanıyor o zaman tablo bizim için netle¬şiyor. Anlam ortaya çıkıyor. Veriyi analiz ettikten sonra sadeleşme yaparak anlama ulaşmanız gerekiyor.

Burada önemli bir konuda anındalık etkisi. Verileri müşterinin ihtiyacı olduğu anda tahmin edip gerçek zamanlı hayata geçmek çok önemli. Yani doğru zamanda müşterinin ihtiyacını karşılamanız gerekiyor. Bir diğer önemli konuda süreklilik. Satın alma işleminin ardından da müşteriye dokunmalı ve sürekli iletişim halinde olarak ihtiyaçlarına cevap vermek gerekiyor” dedi.


CMO Club hakkında
Günümüz iş dünyasında yönetici kadroları içerisinde pazarlama yöneticilerinin rol ve önemleri her geçen gün artıyor. CMO Club, iletişim ve yaratıcılığın temel oluşturduğu pazarlama alanında fikir alışverişinin, deneyim paylaşımının öneminden yola çıkarak oluşturulmuş bir platform. Türkiye’nin önde gelen 500 şirketinin üst düzey pazarlama yöneticilerinin bir araya geleceği etkinlikler her 3 ayda bir alanında isim yapmış konuşmacıların katılımlarıyla düzenleniyor.



deltafx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Total club Manager 2005 Editor ve Türkiye Ligi yaması wordabula Oyun Yamaları 2 2 Hafta önce 09:24
Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı’nın konuğu pazarlama dâhisi Seth Godin deltafx Bilişim Haberleri 0 22 Ocak 2014 12:39
Yeni Gelen Patch İle Gelen Soru İşaretleri SansarSalvo S4 League 3 21 Temmuz 2013 14:21
FB Yöneticileri Statta Kilitli Kapı Krizi Yaşadı Gökhan Spor Dünyası 0 22 Mayıs 2013 23:39

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:07.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736