Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu

   


Go Back   Forum Zero - Türkiyenin En İyi Online Oyun Forumu > Teknoloji > Bilim ve Teknoloji

Bilim ve Teknoloji Bilim ve Teknoloji Hakkında Herşey Haberler, Yenilikler


Fisker Karma testte: CHIP Online'dan bir ilk!

Bilim ve Teknoloji


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 23 Nisan 2013   #1
feda16
CarmeLo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Profil Bilgileri
Üyelik tarihi: 21 Eylül 2012
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1.291
Konular: 185
Rep Puanı: 8474
Rep Gücü: 1297
Rep Derecesi : CarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond reputeCarmeLo has a reputation beyond repute
Aldığı Teşekkürler: 59
Ettiği Teşekkürler: 39
Standart Fisker Karma testte: CHIP Online'dan bir ilk!

CHIP Online'dan bir ilk daha: Servet değerindeki bu elektrikli "canavarı" A'dan Z'ye test ettik!



Otomotiv dünyası tam bir değişim döneminin başında bulunuyor. Fosil yakıtların her geçen gün azaldığı günümüzde alternatif yakıtlara yönelen otomotiv üreticilerinin sayısı hiç az değil. Alternatif yakıtlarda en öne çıkan ise hiç kuşkusuz 'elektrik'... Elektrikli otomobillerdeyse iki farklı yol izleniyor.
Bazı üreticiler tek yakıtı elektrik olan ve bu elektriği pillerde depolayan otomobiller üretirken, bazı üreticilerse piller bittiğinde aracın yolda kalmaması için pilleri içten yanmalı bir jeneratörle şarj eden sistemleri tercih ediyor. Bugünkü test konuğumuz Fisker Karma modeli de bu ikinci yolu tercih eden bir otomobil. Ama o premium sportif otomobiller arasında bunu ilk uygulayan...
CHIP Online yayın yönetmeni Cenk Tarhan ve CHIP dergisi yayın yönetmeni Mahmut Karslıoğlu tarafından gerçekleştirilen yol testinin videosunu buradan izleyebilir, arabam.com'dan Tulu Darıcan'ın araç hakkındaki yorumlarını ise yazımızın devamında okuyabilirsiniz.

Genel tasarım
Fisker, Karma modelini yaratırken dersine iyi çalışmış. Zaten Fisker firmasının kurucusu ve sahibi Henrik Fisker, Aston Martin markasının eski tasarımcısı. Tasarım anlamında ön tampon boyunca uzayan ızgara grubu otomobile bir o kadar korkutucu ancak aynı zamanda bir o kadar da dinamik bir hava katmayı başarmış. Bi-Xenon far grubu ve Led gündüz farlarıyla bu ihtişamlı görsel tamamlanırken yuvarlak ve keskin hatların kullanıldığı alüminyum gövde çok iyi betimlenmiş. 4996 mm uzunluğa sahip Fisker Karma devasa boyutlarıyla ilk görüşte dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Bunun yanı sıra 1984 mm genişliğe, 1334 mm yüksekliğe ve 3160 mm aks mesafesine sahip.

İç mekân tasarımı
Karma'nın iç mekân tasarımı da alışılmışın dışında. Öncelikle otomobilin 4 kişilik olduğunu belirtmeliyiz. Orta konsolun devamı niteliğindeki kısım arka koltuklara kadar uzanıyor ve yolcular için bir kol dayama ünitesi olarak görev yapıyor. Arka sırada bu orta bölümün üzerinde bardaklıklar, cam kumandaları ve koltuk ısıtma sisteminin kontrolleri bulunuyor. Asıl sıra dışı parçalarsa önde oturanlara sunulmuş. Öncelikle araçta bildiğimiz bir vites kolu bulunmuyor. Zaten araçta bildiğimiz bir şanzıman da yok. Vites; üzerinde P – R – N ve D konumları bulunan elması andıran bir parça ile değiştirilebiliyor.
Orta konsolun en altında devasa büyüklükte bir ekran bulunuyor. Bu ekran sayesinde aracın tüketim durumunu vs gibi bilgilere ulaşıyorsunuz. Ayrıca alışılmışın dışında klima, ESP, koltuk ısıtma gibi sistemleri de bu ekrandan kontrol edebiliyorsunuz. Çevreci bir otomobil olan Karma'nın iç mekânı yaratılırken geri dönüşümlü malzemeler kullanılmış. Firmanın iddiasına göre iç mekânda kullanılan ahşap kaplamalar yanan ağaçlardan elde edilmiş, döşemelerdeki deri ve kumaş ise hayvanlar yerine yapay tekstil malzemelerinden yapılmış.

Motor (lar)
Fisker Karma'da 2x150 KW gücünde yani toplamda 403 hp güce sahip olan 2 adet elektrik motoru bulunuyor. Bu motorlar 1330 Nm torka sahip. Doğru okudunuz tam 1330Nm. 20 kWh kapasiteli pile sahip araç kullanıcıya 2 sürüş modu seçeneği sunuyor. Bunlardan ilki "Stealth Mode". Bu modda araç sadece batarya ile yol alıyor. Stealth seçeneğinde araç 0-100 Km/s hızlanmasını 7.9 saniyede tamamlarken maksimum 153 Km/s'lik bir hız değerine sahip. Bu modda size sunulan menzin ise 80 Km ile sınırlı. İkinci sürüş modu ise "Sport Mode" . Bu modda aracın önünde bulunan 2.0 litre hacmindeki General Motors'tan alınan turbo destekli benzinli motor devreye girerek elektrik üretmekte ve ürettiğini direkt olarak elektrikli motorlara gönderiyor.
Fisker Karma bu konumdayken 0-100 Km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s'lik bır hız değerine ulaşabiliyor. Bu modda kullanım menziliniz ise 400 Km olarak açıklanıyor. Benzinli motor pillerdeki elektrik bittiğinde de devreye giriyor ve bu kez pilleri şarj edip aracın yolda kalmasını engelliyor. Karma tam bir çevreci. Aracın tavanında güneş panelleri bulunuyor. Bu paneller güneşli bir günde saatte yarım kw kadar elektrik üretebiliyor. Ancak bu üretilen güç aracın sürüşte kullandığı piller yerine klasik aküsüne yollanıyor. Amaç ise klima vs gibi sürüş sistemleri tarafından tüketilen enerjiye destek olmak. Karma'nın pilleri standart prizlerden şarj edilebiliyor.

Yol tutuş ve konfor
Fisker Karma, bulunduğu sınıfın hakkını veren bir konfora sahip. Dört tekerlekte bağımsız süspansiyona sahip otomobil darbeleri emme konusunda başarısıyla öne çıkıyor. Ancak bu konfor sebebiyle virajlarda bir miktar yana yattığını belirtmeliyiz. Yol tutuş anlamında Karma sorunsuz. Özellikle ağırlık yaratan piller sağ ve sol koltukların arasına; aracın tabanına yerleştirilmiş. Bu sayede piller yüzünden aracın sürüş dinamiklerinin bozulması engellenmiş. Viraj çıkışlarında gaza fazla bassanız bile aracın arkasının çok az kaydığını söylemeliyim. Kısacası Fisker Karma drift atacağınız bir güç canavarı değil. O sakin kullanımı olan spor ve lüks bir araç. ESP sistemi olumsuz bir durumda küçük bir Titanic'i andıran aracın güvenli olarak ilerlemesini sağlıyor.

Son yorumlar
Çevreci otomobiller sıkıcı ve yavaş mı olmalı? Fisker Karma bu soruya 'HAYIR' cevabı vermenizi sağlayacak bir model. Yüksek torkunu özel lastikleri ile başarıyla yere aktaran Karma için yavaş demek imkânsız. Özellikle yüksek torkun etkisiyle hızlanmalarda koltuğa gömülmek mümkün. Karma'nın tasarımı da sıra dışı... Uzun ön bölüm sedan modeller yerine süper spor otomobilleri andırıyor. Arka kısımsa kısa ama şık. Araç elektrikli olduğundan şehir içinde çok sessiz... Bu durum özellikle yayalar için tehlike arz edebileceğinden Fisker uzmanları Karma'ya onu eşsiz kılacak bir özellik eklemişler.
Araç yapay bir sese sahip. Çalıştırma butonuna basar basmaz devreye giren bu ses bilimkurgu filmlerinden fırlamış gibi. Kapalı otoparklarda bu sesi duyup tepki vermeyecek kişinin olduğunu düşünmüyoruz. Aracın iç mekânı yeterli kalitede ve tatminkar genişlikte. Geleceğe ait çizgiler iç mekânda da sürüyor. Büyük ekran otomobilin kontrolünün merkezini oluşturuyor. Bu kadar önemli bir parça keşke kapasitif olsaydı.
Peki, Fisker Karma'nın ekonomisine gelirsek. Karma, 195 bin Euro'dan başlayan bir fiyat etiketine sahip. 100 km'deyse (şarjı full) 2.1 litre yakıt tüketiyor. En önemli ekonomi kriteriyse 5 yıl boyunca hiçbir periyodik bakım giderinin olmaması. Sadece ömrü dolan parçalar (fren balatası vs) için servis ziyareti yapmak gerekiyor. İçten yanmalı motorunun hacminin de rakiplerine göre düşük olması sebebiyle yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi düşük. Tüm bunlara karşın Karma herkesin ulaşabileceği bir otomobil değil. Ama premium spor sedan arayanlar Fisker Karma'yı mutlaka incelemeliler.

Teknik özellikler tablosu

Motor Elektrik Motorları: 2 x 150 kW Jenaratör motor: 2 litre turbo ecotec
Maksimum Güç 403 Hp
Maksimum Tork 1330 Nm
Performans
0-100 km/s Hızlanma 7,9 saniye Stealth Mode (Sadece Batarya) 5.9 saniye Sport Mode (Sadece Jeneratör)
Maksimum Hız: 153 Km/sStealth Mode (Sadece Batarya) 200 km/s Sport Mode (Sadece Jeneratör)
Frenler
Ön Elektro-hidrolik destekli dört tekerde disk
Arka Elektro-hidrolik destekli dört tekerde disk
Yakıt Türü Elektrikli
Sport Mode (Sadece Jeneratör) 400 km
Stealth Mode (Sadece Batarya) 80 km
Boyutlar
Uzunluk 4996 mm
Genişlik 1984 mm
Yükseklik 1334 mm
Dingil Mesafesi 3160 mm
Bagaj Hacmi 195 lt
Yakıt Depo Kapasitesi 36 lt
Boş Ağırlık 2404 kg
Lastik Boyutu: Ön/arka P255 - 35R22 / P285 - 35R22



Üye Profil Bilgileri
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

CarmeLo isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
| KARMA ADULT PREMIUM SERISI #10.01.2013 [ÇALIŞIYOR] | (adultpremium farkı) adultpremium Forum Çöplüğü 1 30 Temmuz 2013 16:35
Samsung Galaxy S2 Plus testte! Gökhan Bilim ve Teknoloji 0 20 Nisan 2013 13:26
LG Optimus G testte! CoestaR Bilim ve Teknoloji 3 17 Nisan 2013 19:39
Asus Padfone 2 testte! Explosion Bilim ve Teknoloji 0 28 Ocak 2013 14:14
Call of Duty: Black Ops 2 - Veteran Difficulty - Mission 6 - Karma Furkan Oyun Videoları 0 07 Aralık 2012 18:56

Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:53.

Sistem Bilgileri Bilinmesi Gerekenler
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Lütfen Sorunlarınızı Buradan Bize Bildiriniz.

Sitedeki Tüm Paylaşımların Sorumlulukları Paylaşım Sahiplerine Aittir.
Soru Ve Sorunlarınız İçin Lütfen İletişim Bölümünü Kullanınız
Tema Tasarımı ForumZero.Net - Foxin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736